„O nas” to jedna z najważniejszych stron w sklepie internetowym. Według GetUplift aż 52% użytkowników internetu chce zobaczyć właśnie tę stronę po odwiedzeniu wybranej witryny WWW. Sprawdź, jakie informacje umieszczać na stronie „O nas”.

Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie elementy powinna zawierać strona „O nas”,
- co giganci e-commerce w Polsce umieszczają w tym miejscu,
- jak angażująco pisać o swojej firmie.
Co powinna zawierać strona „O nas”?
Chociaż nie ma z góry narzuconych elementów, należy pamiętać, że strona „O nas” buduje relacje z klientami. Dlatego warto umieścić na niej historię sklepu, wartości, które nim kierują, przedstawić założycieli oraz opowiedzieć o filozofii biznesowej.
Historia sklepu
Dziel się informacjami na temat powstania sklepu. Budujesz w ten sposób autentyczny obraz marki. Historia sklepu powinna być opowiedziana w sposób ciekawy, a co za tym idzie – wykorzystaj w swojej opowieści różne anegdoty.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wartości marki
Gdy opiszesz to, co najważniejsze dla firmy, jej zasady i cele, przyciągniesz klientów, którzy podzielają te same wartości. Przykładowo, marka dbająca o środowisko zwróci uwagę osób, dla których istotna jest ekologia. Pamiętaj, aby napisać o korzyściach, które zapewnia klientom Twoja firma.
Założyciele firmy
Przedstawienie osób stojących za firmą dodaje jej autentyczności i ludzkiego wymiaru. Poprzez opisanie ich doświadczenia, pasji i wizji pokażesz, kim są ludzie, którzy tworzą markę, a to wzbudza zaufanie.
Przykładowe strony „O nas”
Spójrz teraz na przykłady. Jakie informacje na swoich stronach „O nas” umieszczają jedne z największych platform e-commerce w Polsce? Większość z nich w ten czy inny sposób kieruje się trzema omówionymi wyżej elementami.
Allegro
Na swojej stronie „O nas” Allegro bezpośrednio informuje o tym, czym się zajmuje, dzięki czemu klienci od razu wiedzą, do czego służy platforma. Przedstawia też najważniejsze statystyki dotyczące swojej działalności, a historię marki zaprezentowano na osi czasu. Pozwala to użytkownikom łatwo prześledzić rozwój firmy od jej początków do chwili obecnej.
Empik
Empik to przykład dobrze zaprojektowanej strony „O nas”, która charakteryzuje się czytelną strukturą. Strona zawiera spis treści, co ułatwia nawigację. Można tu znaleźć szczegóły dotyczące oferty sklepu, zarządu oraz misji firmy, którą jest wspieranie kultury.
Taki układ strony pozwala użytkownikom łatwo odnaleźć interesujące ich informacje, co buduje pozytywny wizerunek marki.
Ceneo
Porównywarka cen Ceneo skutecznie wykorzystuje stronę „O nas” do przedstawienia swojej historii i głównych idei. Historia firmy jest szczegółowo opisana, a najważniejsze momenty w jej rozwoju są wyraźnie zaznaczone.
Strona zawiera zaakcentowane graficznie trzy kluczowe wartości, którymi kieruje się firma. Ponadto znajdują się tu linki do pomocnych stron, takich jak „Kariera” czy „Program partnerski”.
DOZ
Strona „O nas” firmy DOZ wyróżnia się prostym i zrozumiałym językiem, co sprawia, że jest łatwa do przyswojenia dla każdego użytkownika. Marka jasno wskazuje korzyści z zakupów w DOZ. Do tego strona jest pozbawiona dodatkowych elementów graficznych, które mogłyby odciągać uwagę czytelnika od tekstu. Minimalizm zwiększa czytelność.
Leroy Merlin
Ze wszystkich tu przedstawionych stron „O nas” ta opowiadająca o Leroy Merlin jest najbardziej estetyczna. Informacje umieszczone na witrynie są starannie poukładane, co ułatwia nawigację.
Zespół LM podał najważniejsze statystyki, takie jak liczba sklepów w Polsce czy liczbę klientów w ciągu roku. Opisał także swoją misję i wizję. Dodatkowo wspomniano o wartościach określających kulturę organizacyjną sklepu.
Podobnie jak Allegro, marka przedstawiła swoją historię na osi czasu.
Jak pisać o sobie? Pięć wskazówek
Treść strony „O nas” możesz napisać samodzielnie lub z pomocą profesjonalnego copywritera, który powinien wiedzieć, na co położyć nacisk.
Jeśli zdecydujesz się na pierwszą opcję, skup się przede wszystkim na jasnym przekazaniu informacji. Pomogą Ci w tym poniższe wskazówki:
1. Nadaj strukturę informacjom, które mają się znaleźć na stronie.
Zakładka „O nas” powinna być dobrze zorganizowana – ułóż treść w logiczny sposób, nie mieszaj kilku wątków w jednym akapicie. Podziel tekst na wyraźne, odrębne sekcje.
2. Stosuj krótkie i sugestywne nagłówki.
Nagłówki powinny być proste i przyciągać uwagę czytelników. Dzięki temu użytkownicy łatwiej zorientują się, o czym jest dana sekcja.
3. Wykorzystuj porównania i punkty odniesienia.
Porównania i punkty odniesienia pomagają czytelnikom lepiej zrozumieć prezentowane informacje. Dzięki temu treść staje się bardziej przystępna i interesująca. Za pomocą porównań możesz też w ciekawy sposób pokazać np. przewagi konkurencyjne sklepu.
Przykład:
Źle: Obsłużyliśmy już 58 000 klientów.
Dobrze: Obsłużyliśmy już 58 000 klientów – to tyle, ile kibiców mieści PGE Narodowy.
4. Używaj naturalnego języka.
Gdy piszesz treść strony „O nas”, unikaj języka, który może być trudny w odbiorze dla szerokiego grona odbiorców. Dlatego postaw na prosty i bezpośredni styl. Ułatwia on zrozumienie przekazu – pamiętaj, że dzisiaj teksty internetowe bardziej skanujemy wzrokiem, niż je czytamy.
Przykład:
Źle: Z ogromną radością możemy powiedzieć, że nasza firma prowadzi działania operacyjne już na 38 lokalnych rynkach.
Dobrze: Jesteśmy dostępni w 38 miastach w Polsce.
5. Unikaj wymuszonej kreatywności.
Bez wątpienia kreatywność jest wartościowa, ale Twoim celem jest przede wszystkim skuteczne przekazanie informacji. Nieczytelne hasła czy metafory mogą niepotrzebnie skomplikować tekst.
Przykład:
Źle: Uszczęśliwiamy rodziców i ich pociechy w codziennej drodze do ich wspólnej radości.
Dobrze: Sprzedajemy zabawki dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat.
Przeczytaj też inne poradniki:
>> Jak pisać ciekawe opisy produktów w e-sklepie? Lista inspiracji
>> Social proof w e-sklepie – jakie dowody społeczne stosować w e-commerce?