Magazyn

Numer 3(14) lipiec-wrzesień 2021

Temat numeru: Sprzedaż na marketplace’ach + efektywny budżet

Liczba stron: 116

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • jakie dane należy przeanalizować przed wejściem na marketplace,
  • jakie narzędzia warto wykorzystywać do analizy sprzedaży na platformach,
  • jak skutecznie sprzedawać na Allegro i poprawnie przeprowadzić audyt aukcji,
  • jakie strategie stosują liderzy kategorii,
  • ile wynoszą stałe koszty sprzedaży oraz prowizje na Amazonie i eBayu oraz jak można je zmniejszyć,
  • jak pogodzić sprzedaż w sklepie internetowym z obecnością na marketplace’ach,
  • jakie są główne warunki i wyzwania skutecznej obsługi logistycznej na marketplace’ach,
  • na jakich europejskich platformach sprzedażowych warto być obecnym (poza Amazonem).
Z dodatku o efektywnym budżecie dowiesz się m.in.:
  • jak z głową wyznaczać budżet sklepu internetowego,
  • jakie wskaźniki warto śledzić, żeby kontrolować rentowność biznesu,
  • w jakie pułapki można wpaść przy planowaniu i monitorowaniu budżetu i co zrobić, aby ich uniknąć,
  • jak reagować, kiedy realizacja celu budżetowego jest zagrożona,
  • w jakim modelu atrybucji rozliczać się w zależności od prowadzonych działań,
  • jak śledzić różne źródła przeplatające się na ścieżce konwersji,
  • jak najlepiej podejść do oszacowania budżetu na uruchomienie i rozbudowę sklepu.

Numer 2(13) kwiecień-czerwiec 2021

Temat numeru: CX i obsługa klienta w e-commerce

Liczba stron: 112

Z lektury dowiesz się m.in.:
  • jak pandemia zmieniła przyzwyczajenia zakupowe Polek i Polaków,
  • jakimi kanałami komunikują się sklepy, a jakie kanały są preferowane przez kupujących online,
  • jakie są typy klientów i jak rozwijać umiejętność aktywnego słuchania,
  • jak reagować w sytuacjach kryzysowych i rozwiązywać problemy, które zdarzają się w codziennej pracy większości sklepów internetowych,
  • jak rozbrajać emocje zdenerwowanych e-klientów, jak zachowywać się podczas przyjmowania skargi, reklamacji lub zwrotu towaru,
  • co zrobić w przypadku zgłoszenia przez nabywcę braków w zamówieniu,
  • jakie kluczowe kompetencje powinni mieć pracownicy obsługi klienta w e-commerce, jak zbudować sprawnie działający zespół obsługujący klienta na pierwszym froncie w sklepie internetowym na przykładzie Chocolissimo,
  • jakie narzędzia i metody warto wykorzystać do projektowania doświadczenia klienta, jak zastosować business model canvas, aby zdobyć serca e-klientów,
  • jak weryfikować za pomocą Google Analytics, co wpływa na CX w e-commerce,
  • jak badać i mierzyć doświadczenia klienta w kontakcie ze sklepem internetowym i czy ich ocena wpływa na konwersję zakupową.

Numer 1(12) styczeń-marzec 2021

Temat numeru: Dochodowy e-commerce w 2021 roku + dodatek: Skuteczny e-mail marketing w e-commerce

Liczba stron: 118

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • jakie będą źródła przewagi konkurencyjnej w e-handlu w 2021 r.,
  • w jakie narzędzia wspierające e-commerce warto zainwestować,
  • jak koncepcja Jima Collinsa może pomóc Ci prowadzić jeszcze lepszy biznes,
  • jakie są główne przyczyny upadku sklepów internetowych,
  • jak w e-commerce wykorzystać quick wins, aby podnieść konwersję,
  • na czym polegają nieczyste zagrania w Google Ads i jak się przed nimi bronić,
  • jak zmniejszyć koszty pozyskiwania nowych klientów w e-commerce,
  • jak zoptymalizować karty produktowe, aby zwiększyć ruch organiczny i sprzedaż,
  • jak zwiększyć widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce Google,
  • jak rozbudować drzewo kategorii, aby uniknąć problemu kanibalizacji fraz kluczowych,
  • jakie są najczęstsze błędy na linii agencja – sklep internetowy i jak je naprawić,
  • jak dzięki optymalizacji procesów sprzedażowych zwiększyć obroty o 35%,
  • jak zbudować efektywny kosztowo system analityczny dla e-commerce,
  • jak zwiększyć efektywność e-mail marketingu w e-sklepie w 2021 roku,
  • jakie są główne przyczyny zwrotów i co robić, aby je ograniczać,
  • jak szacować straty transportowe i jak zbadać opłacalność zmiany sposobu pakowania zamówień,
  • jakie są kluczowe czynniki sukcesu na Amazonie,
  • jak sprzedawać wiedzę i usługi za pośrednictwem internetu.

Numer 4(11) październik-grudzień 2020

Temat numeru: Piki i spadki sprzedaży w e-commerce

Liczba stron: 110

Z artykułów związanych z tematem numeru dowiesz się m.in.:
  • jak odpowiednio przygotować e-commerce do nawału zamówień i wysyłek, przy których szczególnie liczą się terminy dostaw,
  • jakie wdrożyć procedury awaryjne na wypadek prawdziwej klęski urodzaju,
  • jakie działania warto wykonać w okresie przygotowawczym do sezonu,
  • jak skutecznie zarządzać zasobami, aby zwiększyć efektywność sklepu internetowego,
  • jak wykorzystać technologie marketing automation do obsługi pików sprzedażowych i które narzędzia warto wyłączyć na czas pików,
  • jak radzić sobie ze zwiększającą się liczbą zapytań od klientów,
  • jak zorganizować proces obsługi klienta w e-commerce,
  • jak opracować strategię sezonowego SEO w e-commerce i jakimi narzędziami badać sezonowość witryny i słów kluczowych,
  • jak dzięki działaniom mediowym zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym podczas sezonowych spadków, o czym pamiętać przy organizacji „wyjątkowych dni” i tzw. sekretnych wyprzedaży,
  • jakiej klasy silnik e-sklepu wybrać, żeby radzić sobie z pikami sprzedażowymi,
  • jak na rozwój technologii webowych wpłynęło pojawienie się usługi Elasticsearch,
  • jak i jakie rozwiązania IT wykorzystać, aby realizować więcej zamówień w krótszym czasie i bez błędów.

Numer 3(10) lipiec-wrzesień 2020

Temat numeru: Zdrowa polityka cenowa i rabatowa w e-commerce

Liczba stron: 100

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • jakie są najpopularniejsze strategie cenowe w e-commerce,
  • jakie są dobre i złe praktyki prezentowania cen produktów w e-sklepie,
  • jak z głową stosować w sklepie internetowym akcje promocyjne i kody rabatowe,
  • kiedy lepiej prezentować rabaty kwotowe, a kiedy – procentowe,
  • jak zaplanować promocje w sklepie internetowym, aby zwiększyć sprzedaż i nie stracić marży oraz klientów kupujących w pierwszej cenie,
  • jak często organizować promocje i jak wysokie rabaty ustalać,
  • jak tworzyć skuteczne kreacje sprzedażowe,
  • jak ustalać ceny w e-sklepie producenta (brand e-commerce),
  • jak dbać o spójną politykę cenową w różnych kanałach sprzedaży,
  • jakie są najczęstsze błędy w wycenianiu produktów w sklepach internetowych i jak ich uniknąć,
  • z jakich narzędzi korzystać podczas ustalania cen w e-commerce,
  • jak oferować w internecie „ten sam” produkt co konkurencja z wyższą marżą i być atrakcyjnym cenowo,
  • jakie rozwiązania pozwolą Ci uniknąć wojny cenowej i zwiększyć sprzedaż,
  • czy zawsze opłaca się udzielać klientom rabatów,
  • na jakie pytania warto odpowiedzieć przy opracowywaniu polityki rabatowej,
  • w jaki sposób najlepiej wykorzystać potencjał darmowej dostawy,
  • jak często modyfikować ceny.

Numer 2(9) kwiecień-czerwiec 2020

Temat numeru: Skuteczny marketing i promocja sklepu internetowego

Liczba stron: 100

Z tematu numeru dowiesz się m. in.:

  • na jakie działania marketingowe i promocyjne postawić w e-commerce,
  • jakie błędy są popełniane w marketingu e-sklepów najczęściej i jak im zaradzić,
  • jak właściwie podejść do zbierania i analizowania danych,
  • jak mierzyć skuteczność działań marketingowych i promocyjnych w sklepie internetowym,
  • jakie narzędzia wykorzystać w promocji sklepu,
  • jakie są skuteczne sposoby na pozyskiwanie dobrze konwertującego ruchu,
  • jak odzyskiwać porzucone koszyki,
  • jak zwiększać wartość koszyka zakupowego, CPS, CPA, CPC – jaki model rozliczeń kampanii wybrać i kiedy,
  • jak poprawić wyniki kampanii reklamowych e-sklepu na Facebooku,
  • jak tworzyć angażujące posty i treści sprzedażowe na Instagramie,
  • na czym polegają inteligentne kampanie produktowe w Google Ads,
  • w jaki sposób wykorzystać wiadomości SMS-owe w e-commerce,
  • jak uczynić content marketing i edukację mocnym punktem e-commerce (case study Nadwyraz.com),
  • jak brand hero wspiera sklep internetowy DrTusz.pl (e-commerce od kulis),
  • jak za pomocą transmisji dotrzeć do kupujących offline (case study marki odzieżowej Quiosque).
Zobacz pełny spis treści.

Numer 1(8) styczeń-marzec 2020

Temat numeru: Logistyka w e-commerce

Liczba stron: 106

Z tematu numeru dowiesz się m. in.:

  • jak usprawnić logistykę, aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie,
  • jakie kryteria powinna spełnić dobrze zapakowana paczka,
  • jakie czynności składają się na proces dostawy, jak je optymalizować i usprawniać,
  • jak zracjonalizować wydatki na opakowania,
  • jak zaplanować budżet na logistykę,
  • o czym musisz pamiętać, planując wprowadzenie dostawy tego samego dnia,
  • jakie preferencje dotyczące dostawy zakupów online mają klienci,
  • jakie elementy monitorować, aby optymalizować czas i koszty dostawy,
  • na jakich dobrych praktykach warto się wzorować podczas tworzenia własnej polityki dostaw i zwrotów,
  • dlaczego warto udostępnić możliwość zamawiania produktów na prezent,
  • o czym w zależności od wybranego modelu logistycznego (własny magazyn, dropshipping, fulfilment) należy pamiętać w umowie z dostawcą usług, aby zadbać o swoje interesy,
  • jak zabezpieczyć się na wypadek dostarczania towarów o słabej jakości przez dostawcę usług dropshippingowych,
  • dlaczego należy podpisać z dostawcą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych,
  • jak sprawić, żeby opakowanie wywołało efekt „wow”,
  • jak dzięki zmianie wyglądu paczki zmniejszyć liczbę uszkodzonych przesyłek nawet o 70%,
  • jak drobnym gestem zachęcić kupujących do dzielenia się zdjęciami paczek w mediach społecznościowych,
  • jak poradzić sobie z preorderem kilkunastu tysięcy zamówień?
  • czym są systemy WMS i OMS i kiedy warto się zastanowić nad ich wdrożeniem,
  • który system OMS najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie,
i wiele więcej.

Numer 4(7) październik-grudzień 2019

Temat numeru: M-commerce

Liczba stron: 104

Z bieżącego numeru dowiesz się m.in.:
  • jakie przyjazne dla użytkowników mobilnych rozwiązania stosują liderzy e-commerce,
  • jak usprawnić proces wyboru sposobu płatności w czasie zakupów mobilnych, żeby ograniczyć liczbę porzuceń koszyków,
  • jak poprawić mobilne doświadczenia klientów swojego e-sklepu,
  • jakie błędy na stronie mobilnej powinieneś wyeliminować, żeby zwiększyć sprzedaż,
  • jakie formaty reklamowe i kanały są najskuteczniejsze w docieraniu do osób korzystających z urządzeń mobilnych,
  • jakim wskaźnikom się przyglądać, żeby zwiększać sprzedaż w kanale mobilnym,
  • jak optymalizować kampanie e-mail-marketingowe pod urządzenia mobilne,
  • jakie są największe wyzwania, z jakimi wiąże się sprzedaż online w modelu subskrypcyjnym,
  • jak zaprojektować użyteczny serwis e-commerce w modelu subskrypcyjnym,
  • jakie rozwiązanie płatnicze wybrać w zależności od modelu sprzedaży i od czego zacząć pracę nad wdrożeniem płatności cyklicznych w e-commerce,
  • czy regulamin dotyczący sprzedaży w modelu abonamentowym powinien się różnić od regulaminu tradycyjnego sklepu internetowego,
  • w jaki sposób zgodnie z prawem zmieniać ceny w modelu subskrypcyjnym,
  • jak rozliczać sprzedaż internetową w modelu subskrypcyjnym,
  • w jaki sposób wiedza z zakresu neuronauki pomoże Ci zrozumieć kręte ścieżki konsumentów świata e-commerce,
  • jak przygotować „Lajwy wyprzedażowe” – na przykładzie Bdsklep.pl (e-commerce od kulis)
  • kiedy warto zatrudnić product managera w firmie e-commerce,
  • czego o sprzedaży online możesz się nauczyć od chińskiego e-commerce,
  • czy dystrybucję w e-commerce czeka rewolucja na miarę Ubera, Airbnb czy BlaBlaCara i jakie są korzyści magazynowania on-demand z punktu widzenia sklepów internetowych i operatorów powierzchni magazynowych,
  • wiele wiele więcej.

Numer 3(6) lipiec-wrzesień 2019

Temat numeru: E-commerce B2B

Liczba stron: 114

Z tematu najnowszego numeru dowiesz się:
  • jak rozwiązania e-commerce B2B ułatwiają automatyzację procesów biznesowych,
  • jakie problemy możesz napotkać przy próbie zdobycia klientów B2B z zagranicy oraz jak je rozwiązać,
  • na jakie czynniki zwrócić uwagę w wyborze platformy e-commerce B2B,
  • jakie funkcje dopasowane do zamówień hurtowych powinna mieć każda platforma e-commerce B2B,
  • sztuczna inteligencja, głosowa obsługa zamówień i czatboty –
  • w jakim kierunku platformy B2B będą się rozwijać w przyszłości,
  • kiedy zamiast platformy B2B warto wdrożyć system intra-B2B i w jaki sposób mogą go wykorzystać firmy z różnych branż,
  • jak przygotować treści i opisy produktów na platformie sprzedażowej dla klientów biznesowych,
  • jak podnieść wartość koszyka w B2B,
  • jakie mechanizmy pozwolą Ci się zabezpieczyć przed sprzedażą poniżej progu opłacalności,
  • jak nawiązywać, budować i podtrzymywać relacje z klientami B2B.
  W numerze znajdziesz także obszerny i praktyczny dodatek „Polityka zwrotów i reklamacji w e-sklepie”, a w nim:
  • jak obsługiwać reklamacje, żeby zwiększać liczbę zadowolonych klientów,
  • jaką lekcję o przyjmowaniu reklamacji i zwrotów możesz otrzymać od hydraulika,
  • jakie są korzyści z wydłużenia okresu, w którym klienci mają prawo zwrócić towar,
  • jak przekonać klienta, by zamiast dokonać zwrotu zamówienia wymienił towar na inny,
  • w jaki sposób uprościć i przyśpieszyć obsługę zwrotów w sklepie internetowym,
  • jak ułatwić klientom pakowanie i nadawanie zwrotów,
  • jakie narzędzia pomagają zautomatyzować i usprawnić proces obsługi zwrotów w e-sklepach, a także zoptymalizować ich koszty,
  • jakie informacje warto zamieścić w sklepie internetowym na karcie produktu, aby ograniczyć liczbę zwrotów,
  • jak poradzić sobie ze zjawiskiem wardrobingu, czyli nieuczciwymi działaniami klientów, którzy składają zamówienia ze świadomością, że zwrócą towar po jednorazowym użyciu,
  • jakie błędy najczęściej popełniają e-sklepy w obsłudze zwrotów, reklamacji i wymian,
  • jak rozliczać reklamacje i zwroty – o czym powinien pamiętać właściciel sklepu internetowego.

Numer 2(5) kwiecień-czerwiec 2019

Temat numeru: Strategia omnichannelowa

Liczba stron: 112

  • jakiego doświadczenia z zakupów oczekują od marek kluczowe obecnie grupy zakupowe,
  • jak zapewnić spójność wartości i komunikacji,
  • kiedy mówi się do zupełnie różnych ludzi,
  • za pomocą jakich narzędzi usuwać bariery zakupowe w handlu internetowym i nakłaniać klienta do zakupu,
  • jakie kroki podjąć, żeby wdrożyć strategię omnichannelową,
  • jakie kompetencje musi mieć Twój zespół, żeby wdrożenie omnichannelu się powiodło,
  • jak sprawdzić, czy wdrożenie wszechkanałowości idzie w dobrym kierunku,
  • czym jest wysiłek w kontekście sklepu internetowego,
  • jakie jest antidotum na kryzys lojalności w e-commerce,
  • jak rozwiązania omnichannelowe minimalizują wysiłek klienta,
  • jak zbudować spójny i kompletny profil klienta, dzięki któremu wypracujesz zysk.
Ponadto numer zawiera dodatek specjalny „Jak usprawnić proces zakupowy w e-sklepie”, z którego dowiesz się m.in.:
  • jak prowadzić analitykę na potrzeby optymalizacji konwersji,
  • co zrobić, żeby klienci nie rezygnowali z zakupów w e-sklepie,
  • jakich błędów unikniesz dzięki wprowadzeniu szybkich płatności w koszyku,
  • jak usprawnić zakupy mobilne w 26 krokach,
  • jakie narzędzia warto wykorzystać do badania zachowań konsumentów w sklepie internetowym i do optymalizacji ścieżki zakupowej,
  • jak przekuć zaufanie klienta na zaangażowanie.

Numer 1(4) styczeń-marzec 2019

Temat numeru: Sprzedaż transgraniczna online

Liczba stron: 90

  • jakie są obecnie największe przeszkody w sprzedaży cross-border,
  • od czego zacząć przygodę z e-handlem transgranicznym,
  • jak zaplanować i prowadzić sprzedaż międzynarodową online,
  • jakie są najważniejsze kwestie, o których należy pamiętać podczas planowania ekspansji zagranicznej,
  • jakie są najpopularniejsze kierunki sprzedaży transgranicznej,
  • jak ocenić atrakcyjność potencjalnych rynków zagranicznych dla e-sklepu,
  • czy sprzedając poza Polską warto udawać biznes lokalny,
  • jakiego języka używać w sklepie i na jakim poziomie ustalić ceny,
  • jakie formy płatności i opcje dostawy zaoferować klientom,
  • jak radzić sobie z zagranicznym prawem i zagranicznymi podatkami,
  • jakie narzędzia marketingowe warto wykorzystać, planując ekspansję na zagraniczne rynki,
  • jak pokonać barierę językową i zyskać klientów za granicą,
  • jak wybrać firmę spedycyjną, która dostarczy produkty z Twojego e-sklepu za granicę,
  • co należy uwzględnić w kalkulacji kosztów wysyłki zagranicznej,
  • na jakie kierunki warto uważać podczas planowania wysyłek zagranicznych i dlaczego,
  • jakie korzyści wynikają z obrania kierunku wschodniego w ekspansji zagranicznej,
  • jak zacząć sprzedaż na eBayu, Amazonie, AliExpress, Alibabie, Zalando czy Allegro,
  • jak jednocześnie prowadzić e-sklep w Polsce i konkurować ofertą na Amazonie,
  • co zrobić, żeby obniżyć ryzyko związane z ekspansją e-sklepu na nowe rynki,
  • jakich błędów się wystrzegać sprzedając poza Polską,
  • jakie rozwiązania się sprawdzają w sprzedaży cross-border.

Numer 3(3) październik-grudzień 2018

Temat numeru: Jak sprzedawać więcej, lepiej i częściej w 2019 roku

Liczba stron: 126

Z bieżącego wydania dowiesz się m.in.:
  • jak analizować i wykorzystywać dane, które klienci pozostawiają w e-sklepie,
  • jak prowadzić komunikację z klientami, by wywoływać u nich oczekiwane reakcje,
  • jakie są rozwiązania alternatywne dla rabatów i promocji w e-commerce,
  • jakie techniki sprzedaży stosują marki, które w strategii cenowej nie uwzględniają promocji,
  • jak oferować produkty podobne do produktów konkurencji i sprzedawać więcej,
  • czy kupujący woli dostać coś ekstra i kupić produkt w regularnej cenie, czy kupić produkt przeceniony, ale bez gratisu,
  • jakie korzyści daje model subskrypcyjny i jakie serwisy osiągają największe sukcesy w modelu abonamentowym,
  • jakie rodzaje treści występują w sklepie internetowym i jakie treści są wartościowe,
  • jakie są skuteczne metody zwiększania średniej wartości transakcji (upsellingu),
  • jak tworzyć zestawy promocyjne w e-commerce,
  • jakie e-maile warto wysłać jako odpowiedź na porzucony koszyk,
  • jak stworzyć skuteczną kampanię dynamiczną na Facebooku dla sklepu internetowego,
  • jak zweryfikować efektywność poszczególnych źródeł ruchu w sklepie internetowym i co optymalizować w pierwszej kolejności – współczynnik konwersji czy koszt pozyskania ruchu,
  • jak optymalizować koszt kampanii Google Ads dla e-sklepu,
  • jakie taktyki growth marketingu warto wypróbować w e-commerce,
  • jak testować i eksperymentować, by zhakować sprzedaż.
Ponadto:
  • jakie kanały dotarcia do klienta warto wykorzystać przed świętami,
  • które elementy działania sklepu należy analizować cały rok, by w święta sprzedawać więcej,
  • jak nie stracić klienta po świętach i jakie kroki podjąć, by utrzymać jego lojalność w 2019 r.,
  • kiedy zacząć przygotowania do sezonu świątecznego w SEO i Google Ads, co jeszcze można zrobić i jak się lepiej przygotować za rok,
  • w jakie pułapki można wpaść podczas przygotowywania kampanii w wyszukiwarce przed świętami,
  • kiedy i jakie działania warto podjąć, aby przygotować firmę do sprzedaży na Amazonie w okresie świąt,
  • jakie problemy mogą się pojawić w trakcie sprzedaży świątecznej na Amazonie i jak sobie z nimi poradzić.