Partner serwisu:

Magazyn

Numer 4 (27) październik-grudzień 2024

Temat numeru: Nowoczesny CX w e-commerce. Jak skutecznie zarządzać doświadczeniem i obsługą klienta

Liczba stron: 140

Z „E-commerce w Praktyce” nr 4 (27) 2024 dowiesz się m.in.:
  • jak skutecznie zarządzać doświadczeniem (CX) i obsługą klienta w e-commerce,
  • jakich doświadczeń i jakiej jakości obsługi oczekują od e-sklepów klienci,
  • jakie są największe wyzwania obsługi klienta i jak sobie z nimi radzić,
  • z jakich narzędzi i technologii korzystać w obsłudze klienta,
  • jakimi KPI mierzyć jakość obsługi klienta i pracę działów customer service,
  • jak komunikację z użytkownikiem uczynić elementem USP,
  • jak zdefiniować w firmie standard obsługi klienta (SLA),
  • w jaki sposób efektywnie i zgodnie z prawem pozyskiwać opinie kupujących,
  • jak wykorzystać PIM do poprawy obsługi klientów oraz zwiększenia sprzedaży,
  • jak AI i inne innowacje wspierają komunikację z klientami w e-commerce B2B,
  • jak dzięki działaniom contentowym, SEO i UX poprawić prezentację produktów na stronach.
  • jak efektywnie i z głową wykorzystać rich content w e-commerce,
  • jak w prosty sposób zoptymalizować kampanie SMS w swoim e-sklepie i jakie kluczowe działania warto przeprowadzić na zakończenie roku z wykorzystaniem komunikacji SMS,
  • jakie konsekwencje grożą e-sklepom za niedostosowanie się do wymogów dotyczących dostępności i co na pewno musisz zrobić po 28 czerwca 2025 r.,
  • jak skutecznie i z uniknięciem błędów przygotować budżet na 2025 r. i jak nie pominąć założonego celu i przyjętej strategii.

Numer 3 (26) lipiec-wrzesień 2024

Temat numeru: Temat numeru: Skuteczne marketing i PR e-sklepu + dodatek: Cross-border w e-commerce

Liczba stron: 140

Z „E-commerce w Praktyce” nr 3 (26) 2024 dowiesz się m.in.:
  • jak planować i mierzyć działania marketingowe i PR-owe sklepu internetowego,
  • jak optymalizować budżet reklamowy oraz unikać pułapek ROI i ROAS,
  • jak agregować dane biznesowe i marketingowe, aby zmaksymalizować sprzedaż,
  • jak promować e-commerce w świecie offline,
  • jak prowadzić media relations w e-commerce,
  • jak wykorzystywać media do promocji marki swojego e-sklepu.
  • jak budować PR e-sklepu dla pokolenia alfa,
  • w jaki sposób zwiększyć sprzedaż dzięki marce osobistej,
  • jak w erze post-cookies zwiększyć sprzedaż remarketingiem i retargetingiem,
  • jaki wykorzystać potencjał Pinteresta w e-commerce,
  • jak Google Privacy Sandbox pomaga w skutecznym marketingu,
  • jak wykorzystywać reguły automatyczne w kampaniach Meta Ads e-sklepu,
  • jak unikać błędów w UX writingu i pisać użyteczne teksty do interfejsu e-sklepu,
  • jak zwiększać sprzedaż dzięki optymalizacji copywritingu,
  • jak tworzyć unikatowe i wartościowe treści, które przyciągną klientów i poprawią pozycje w wynikach wyszukiwania,
  • jak pozycjonować produkty sezonowe w e-sklepie,
  • jak zoptymalizować e-commerce pod wyszukiwanie głosowe.
Z dodatku specjalnego o cross-borderze dowiesz się m.in.:
  • gdzie warto sprzedawać poza Polską,
  • jak zaplanować ekspansję zagraniczną i skalować sprzedaż na rynkach CEE,
  • dlaczego warto rozważyć ekspansję zagraniczną w Estonii oraz na Litwie i Łotwie,
  • jak wybrać najlepszy kanał sprzedaży w międzynarodowym e-commerce,
  • jak dostosować komunikację marketingową przy ekspansji zagranicznej,
  • jak zaplanować ekspansję zagraniczną i zastosować skuteczne metody promocji e-sklepu.

Numer 2 (25) kwiecień-maj 2024

Temat numeru: Jak skutecznie zarządzać logistyką, magazynem i procesem obsługi zamówień w e-commerce

Liczba stron: 116

Z „EwP” 25 dowiesz się m.in.:
  • jak sztuczna inteligencja usprawni dostarczanie zamówień w e-commerce,
  • jak skutecznie zarządzać zapasami w sklepie internetowym,
  • czym jest handel odwrotny i dlaczego warto z niego korzystać,
  • jak dobrać optymalne opakowanie pod względem ekologii, kosztów i zadowolenia klientów,
  • kiedy zacząć rozważać zmianę własnego magazynu na zewnętrzny,
  • kiedy wprowadzić automatyzację magazynu i z jakich nowoczesnych systemów można skorzystać,
  • jak wybrać partnera logistycznego i zoptymalizować dostawy w handlu transgranicznym,
  • jak wykorzystać dane do poprawy jakości usług, optymalizacji kosztów i personalizacji oferty,
  • jakie są sposoby na poprawę customer experience w obsłudze posprzedażowej,
  • jak obsługiwać zwroty i reklamacje zgodnie z prawem,
  • jak zadbać o dostępność sklepu internetowego dla osób z niepełnosprawnościami,
  • jakie techniki SEO zwiększą widoczność witryny w wyszukiwarkach,
  • jak tworzyć celne i pożyteczne raporty oraz skutecznie analizować dane w Google Analytics 4,
  • jak zadbać o cyberbezpieczeństwo w sklepie internetowym.

Numer 1 (24) styczeń-marzec 2024

Temat numeru: AI i automatyzacja w e-commerce

Liczba stron: 124

Z „EwP” 24 dowiesz się m.in.:
  • jak szukać obszarów do automatyzacji w sklepie internetowym,
  • jak poprawić efektywność procesów e-commerce bez ponoszenia dużych kosztów,
  • jak wykorzystać automatyzację do poprawy logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw,
  • jak zautomatyzować system zamówień, reklamacji i zwrotów w ecommerce,
  • jak efektywnie integrować i automatyzować procesy w tradycyjnej hurtowni,
  • jak stworzyć system automatyzacji marketingu i skutecznie nim zarządzać,
  • jak zmiany w Gmailu i Yahoo wpływają na powodzenie kampanii marketingowych,
  • jak dzięki sztucznej inteligencji poprawić jakość i efektywność obsługi klienta,
  • jak wykorzystać AI w pracach nad UX e-sklepu,
  • w czym ChatGPT może pomóc e-commerce,
  • jak optymalizować ceny z wykorzystaniem sztucznej inteligencji,
  • na jakie trendy i zmiany w e-commerce warto zwrócić uwagę w 2024 r.,
  • jak prowadzić sklep internetowy zgodnie z prawem w 2024 r.

Numer 4 (23) wrzesień-październik 2023

Temat numeru: Data-driven e-commerce

Liczba stron: 116

Z „EwP” 23 dowiesz się m.in.:
  • skąd pozyskać i jak wykorzystać dane o kliencie w małym sklepie internetowym,
  • jak segmentować klientów za pomocą danych sprzedażowych,
  • czym jest MVP i kiedy warto zastosować to podejście w e-commerce,
  • jak zaprojektować ścieżkę klienta – od poznania marki do konwersji – dzięki danym,
  • jak poradzić sobie z fragmentacją danych w e-commerce,
  • jak przeanalizować dane i zbudować strategię content marketingową e-sklepu,
  • jaka jest rola danych w strategii marketingowej Amazon Ads,
  • jak działa atrybucja oparta na danych w Google Analytics 4,
  • jak przeprowadzić audyt cookies w e-commerce,
  • jak przygotować się na świat bez ciasteczek,
  • jak stworzyć kampanie shoppingowe Google Ads na Black Week i Q4,
  • jak zwiększyć skuteczność reklam Allegro Ads,
  • jak zmaksymalizować sprzedaż w szczycie sezonu w e-commerce.

Numer 3 (22) lipiec-sierpień 2023

Temat numeru: UX i psychologia klienta

Liczba stron: 108

Z „EwP” 22 dowiesz się m.in.:
  • jak samodzielnie przeprowadzić audyt UX krok po kroku, znaleźć słabe punkty e-commerce i je usprawnić,
  • które techniki łączyć, żeby osiągnąć jak najbardziej kompleksową ocenę użyteczności sklepu,
  • dlaczego „najlepsze praktyki” w e-commerce nie zawsze są najlepsze i jak z głową podejść do optymalizacji i testów A/B,
  • jak krok po kroku logicznie zbudować́ drzewko kategorii,
  • jak poprawić dostępność cyfrową sklepu internetowego,
  • jak strategicznie podejść do pricingu w e-handlu,
  • jak podnosić ceny, aby nie stracić klientów,
  • jakie elementy mają kluczowy wpływ na konwersję płatności w e-commerce,
  • jak zwiększyć sprzedaż dzięki funkcjom platformy e-commerce, które są oparte na psychologii konsumenckiej,
  • jak za pomocą neurocopywritingu wykorzystać bugi w mózgu,
  • jak zidentyfikować i zwalczyć treści niskiej jakości w sklepie internetowym,
  • jakie zasady prostego języka poprawią komunikację Twojego e-sklepu,
  • jak pozyskiwać i wykorzystywać user-generated content od swoich klientów,
  • jakie są najczęstsze błędy konfiguracji Google Analytics 4 pod kątem e-commerce,
  • jak wykorzystać dane i emocje do budowania lojalności klientów.

Numer 2 (21) kwiecień-czerwiec 2023

Temat numeru: Strategia cross-border. Jak skutecznie rozwijać sprzedaż zagraniczną

Liczba stron: 108

Z „EwP” 21 dowiesz się m.in.:
  • jak samodzielnie przeprowadzić analizę rynków zagranicznych z wykorzystaniem ogólnodostępnych narzędzi i źródeł danych,
  • jakie są zwyczaje konsumenckie w obszarze płatności, dostaw i zwrotów na zagranicznych rynkach e-commerce,
  • jak stworzyć strategię ekspansji na rynki Europy Środkowej i Wschodniej,
  • jakie platformy i marketplace’y są najlepsze do rozpoczęcia sprzedaży zagranicznej,
  • jak bez potknięć uruchomić międzynarodowy e-sklep,
  • jak zaprojektować działania marketingowe i zbudować zespół pod kątem ekspansji międzynarodowej,
  • jak zadbać o dobrą obsługę klientów na zagranicznych rynkach,
  • jak zaplanować działania cross-border z wykorzystaniem narzędzi Google’a,
  • w jakich sytuacjach i w jaki sposób warto się reklamować na rynkach zagranicznych,
  • jak przygotować komunikację w mediach społecznościowych przy sprzedaży zagranicznej,
  • jak tworzyć reklamy globalne na Facebooku, aby docierać do klientów z zagranicznych rynków,
  • jak stworzyć skuteczną kampanię z influencerami na nowym rynku,
  • jak rozpocząć współpracę z operatorem fulfillmentu.

Numer 1 (20) styczeń-marzec 2023

Temat numeru: Budowanie marki w e-commerce + dodatek: Szybkie dostawy i zwroty. Logistyka w e-commerce

Liczba stron: 128

Z „EwP” 20 dowiesz się m.in.:
  • jak zbudować stabilną markę e-sklepu, która będzie rezonować z Twoim odbiorcą,
  • jak krok po kroku zdefiniować tożsamość marki i grupę docelową,
  • jak sprawić, aby konsumenci chcieli wracać do Twojego sklepu, zamiast odwiedzać stronę konkurencji,
  • na jakich działaniach w Google Ads warto się skoncentrować na początku budowania marki i przy niskim budżecie,
  • jak wykorzystać markę produktów, które sprzedajesz, do budowania wiarygodności sklepu,
  • jak dzięki narzędziom Google’a określać pozycję marki na rynku i radzić sobie z nieuczciwymi działaniami konkurencji i afiliantów,
  • jaka jest rola brand purpose w e-commerce i jak budować markę e-sklepu opartą na wartościach,
  • za pomocą jakich działań marka Displate w rok zwiększyła świadomość brandu,
  • czym jest język marki, jakie korzyści daje i jak krok po kroku go opracować,
  • jak przeprowadzić audyt komunikacji sklepu online w siedmiu krokach,
  • jak wykorzystać marketplace’y do kreowania marki e-sklepu i aktywacji sprzedaży,
  • w jaki sposób można budować brand na platformach Amazon, eMAG, Empik i Allegro oraz ile to kosztuje,
  • jak za pomocą działań prawnych zabezpieczyć i chronić markę Twojego e-sklepu.
W dodatku o szybkich dostawach i zwrotach przeczytasz m.in.:
  • jakie są trendy i wyzwania w 2023 roku w obszarze szybkich dostaw i zwrotów w e-handlu,
  • jakie rozwiązania w zakresie ostatniej mili i rozwoju logistyki miejskiej pojawiły się w ostatnich latach na polskim rynku,
  • czego klienci e-sklepów oczekują od obsługi zwrotów,
  • jak cyfryzacja procesu dostaw i zwrotów przyspiesza pracę magazynu,
  • jakie rozwiązania dotyczące przesyłek i opakowań proponuje Unia Europejska,
  • jak zmniejszyć liczbę zwrotów w e-commerce.

Numer 4 (19) październik-grudzień 2022

Temat numeru: Strategia e-commerce w obliczu recesji + dodatek: Jak ratować porzucone koszyki

Liczba stron: 116

Z „EwP” 19 dowiesz się m.in.:
  • jak stworzyć strategię rozwoju e-sklepu i ocenić, czy przyjęte założenia są właściwe,
  • jak mądrze i skutecznie reagować na zmiany rynkowe i gospodarcze,
  • jakie działania możesz wdrożyć w swoim e-commerce, aby poradzić sobie z kryzysem i obniżoną skłonnością konsumentów do zakupów,
  • jak wykorzystać dane Google’a do opracowania strategii sklepu internetowego,
  • jak rozwiązania technologiczne wspierają rozwój i realizację celów strategicznych,
  • jakie są krótko- i długoterminowe metody zwiększania przychodu e-commerce,
  • jak planować wydatki na marketing w czasie recesji,
  • jak optymalizować ofertę w różnych typach e-sklepów,
  • jak przeprowadzić audyt logistyki, ocenić przyjęte rozwiązania i ograniczyć koszty,
  • dlaczego warto wdrożyć strategię cross-border i jakie są etapy planowania ekspansji zagranicznej,
  • jak przygotować się do rozpoczęcia sprzedaży na rynku czeskim,
  • w jaki sposób wykorzystywać dane cyfrowe o klientach do personalizacji oferty i poprawy konwersji,
  • czym jest voice commerce i jak zrewolucjonizuje obsługę kupujących w e-sklepach.
W dodatku o ratowaniu porzuconych koszyków przeczytasz m.in.:
  • jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyków,
  • jak przekonać klienta, aby powrócił do sklepu i sfinalizował transakcję,
  • jak ratować porzucone koszyki za pomocą wiadomości tekstowych,
  • jak skrócić ścieżkę zakupową i domknąć sprzedaż, zanim klient porzuci koszyk,
  • jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków za pomocą rozwiązań w obszarze płatności,
  • jak nowoczesne technologie mogą pomóc w odzyskiwaniu porzuconych koszyków

Numer 3 (18) lipiec-wrzesień 2022

Temat numeru: Skuteczna promocja i reklama e-commerce w social mediach + dodatek: Migracja e-sklepu

Liczba stron: 108

Z „EwP” 18 dowiesz się m.in.:
  • jak strategicznie podejść do social mediów i wykorzystać je do realizacji celów e-sklepu,
  • jak konstruować komunikaty reklamowe pod kątem specyfiki platformy społecznościowej,
  • jak wykorzystywać w komunikacji socialmediowej RTM, filtry, nakładki, evergreen content oraz recykling treści,
  • jak przyjmować płatności online za sprzedaż produktów i usług w social mediach,
  • jak zaprojektować perfekcyjny lejek sprzedażowy na Facebooku,
  • jak usprawnić zarządzanie kampaniami Facebook Ads,
  • jak skalować kampanie Facebook Ads i zwiększać wydatki na reklamę,
  • automatycznie czy ręcznie – jak właściwie optymalizować kampanie na Facebooku,
  • jak przeprowadzić audyt konta reklamowego na Facebooku, które obsługuje agencja socialmediowa,
  • jak wykorzystać Google Analytics do analizy działań na Facebooku,
  • jak efektywnie wykorzystywać YouTube’a do promocji sklepu internetowego i zwiększenia sprzedaży online,
  • jak zgodnie z prawem reklamować produkty na live’ach, finalizować sprzedaż oraz prowadzić działania posprzedażowe.
W dodatku o migracji e-sklepu przeczytasz m.in.:
  • w jakim momencie przeprowadzić migrację e-sklepu, aby była ona najbardziej korzystna i efektywna,
  • co zweryfikować po zakończeniu migracji e-commerce,
  • jak mądrze wybrać nowy silnik e-sklepu do ekspansji międzynarodowej,
  • jak skutecznie przeprowadzić migrację SEO sklepu internetowego,
  • jak pod kątem prawnym zabezpieczyć się przed nieprzewidzianymi sytuacjami podczas migracji i opóźnieniami spowodowanymi przez firmę wdrożeniową.
W inspirującej rozmowie o pracy w e-handlu opowiada Wojciech Tomaszewski, członek zarządu oraz dyrektor marketingu i e-commerce Answear.com.

Numer 2 (17) kwiecień-czerwiec 2022

Temat numeru: Zarządzanie magazynem, zapasami i zwrotami + dodatek: E-merchandising i prezentacja oferty

Liczba stron: 104

Z „EwP” 17 dowiesz się m.in.:
  • jak inflacja wpływa na e-commerce i jak przygotować sklep internetowy na to zjawisko oraz jego konsekwencje,
  • jakie raporty i analizy pomogą Ci zarządzać zakupami i zapasami,
  • jak OTIF, GMROII i inne wskaźniki mogą podnieść jakość logistyki magazynowej,
  • co zrobić, żeby usprawnić proces obsługi zwrotów i wyeliminować ich najczęstsze przyczyny,
  • jak mądrze zaprojektować obsługę zwrotów na rynkach zagranicznych,
  • jak x-kom, DrTusz.pl i Kubota zarządzają procesami logistyki magazynowej,
  • jakie narzędzia pomogą Ci analizować ceny, zarządzać listingiem, tworzyć mapy ciepła i personalizacje,
  • czy warto promować całą ofertę, a może lepiej wybrać kilka produktów,
  • jak wykorzystywać analitykę bloga do badania trendów i rozszerzania oferty sklepu internetowego,
  • jak nagrywać lepsze filmy produktowe.
  • co różni Universal Analytics i Google Analytics 4,
  • jakie zmiany należy wprowadzić w e-sklepie w związku z unijną dyrektywą omnibus.
W dodatku o e-merchandising i prezentacji oferty przeczytasz m.in.:
  • w jaki sposób pozycjonować produkty, które interesują klienta,
  • jakie narzędzia pomogą Ci analizować ceny, zarządzać listingiem, tworzyć mapy ciepła i personalizacje,
  • jakie scenariusze personalizacji możesz wykorzystać w swoim e-commerce,
  • na czym polega zasada maksymalnie czterech najpopularniejszych kategorii produktów,
  • czym jest i z jakich działań składa się e-merchandising,
  • jak marka powinna dbać o ekspozycję swoich produktów w e-sklepach,
  • czy warto promować całą ofertę, a może lepiej wybrać kilka produktów,
  • jak wykorzystywać analitykę bloga do badania trendów i rozszerzania oferty sklepu internetowego,
  • jak nagrywać lepsze filmy produktowe.
W inspirującej rozmowie o pracy w e-handlu opowiada Wojciech Tomaszewski, członek zarządu oraz dyrektor marketingu i e-commerce Answear.com.

Numer 1 (16) styczeń-marzec 2022

Temat numeru: Jak zwiększyć ruch i sprzedaż w 2022 roku + dodatek: Logistyka ostatniej mili

Liczba stron: 100

Z „EwP” 16 dowiesz się m.in.:
  • skąd i jak mądrze pozyskiwać ruch w e-commerce w zależności od rozmiaru biznesu i budżetu,
  • jakie działania podjąć w zależności od typu e-commerce, aby w 2022 r. poprawić widoczność w wyszukiwarce Google,
  • z jakich narzędzi korzystać przy optymalizacji i pozycjonowaniu sklepu internetowego.
  • jaki budżet zaplanować na pozyskiwanie linków w Polsce i za granicą,
  • jakie działania umożliwią odzyskanie uszkodzonych linków,
  • w jaki sposób połączyć działania SEO z UX w sklepie,
  • jak x-kom napędza ruch (i sprzedaż) wydarzeniami (case study),
  • jak zadbać o skuteczność transakcji – zwiększyć sprzedaż bez zwiększania budżetu i ruchu,
  • jak analizować zachowanie użytkowników w sklepie internetowym i na podstawie danych liczbowych znaleźć słabe punkty procesu zakupowego,
  • jakie czynniki przeanalizować, żeby zwiększyć kaloryczność ruchu,
  • po ilu kliknięciach na stronie kategorii lub produktu i po jakim czasie spędzonym w sklepie użytkownik powinien zobaczyć pop-up,
  • jak płatności odroczone zwiększają sprzedaż.
W dodatku o logistyce ostatniej mili przeczytasz m.in.:
  • jak za pomocą dobrej komunikacji budować pozytywny wizerunek marki na ostatnim etapie transakcji,
  • jaka jest optymalna liczba wysyłanych komunikatów,
  • jak wyróżnić swój sklep dopracowanymi wiadomościami transakcyjnymi,
  • jak skutecznie docierać do odbiorców po finalizacji zakupów,
  • jak bezpiecznie pakować zamówienia, żeby ograniczyć ryzyko uszkodzeń,
  • jak radzić sobie z rosnącymi kosztami kartonów i tektury,
  • co robić, kiedy na ostatniej mili coś pójdzie nie tak,
  • przy jakiej wartości zamówienia zasadne jest odbieranie uszkodzonego produktu od klienta.