Partner serwisu:

Magazyn

Numer 3 (22) lipiec-sierpień 2023

Temat numeru: UX i psychologia klienta

Liczba stron: 108

Z „EwP” 22 dowiesz się m.in.:
  • jak samodzielnie przeprowadzić audyt UX krok po kroku, znaleźć słabe punkty e-commerce i je usprawnić,
  • które techniki łączyć, żeby osiągnąć jak najbardziej kompleksową ocenę użyteczności sklepu,
  • dlaczego „najlepsze praktyki” w e-commerce nie zawsze są najlepsze i jak z głową podejść do optymalizacji i testów A/B,
  • jak krok po kroku logicznie zbudować́ drzewko kategorii,
  • jak poprawić dostępność cyfrową sklepu internetowego,
  • jak strategicznie podejść do pricingu w e-handlu,
  • jak podnosić ceny, aby nie stracić klientów,
  • jakie elementy mają kluczowy wpływ na konwersję płatności w e-commerce,
  • jak zwiększyć sprzedaż dzięki funkcjom platformy e-commerce, które są oparte na psychologii konsumenckiej,
  • jak za pomocą neurocopywritingu wykorzystać bugi w mózgu,
  • jak zidentyfikować i zwalczyć treści niskiej jakości w sklepie internetowym,
  • jakie zasady prostego języka poprawią komunikację Twojego e-sklepu,
  • jak pozyskiwać i wykorzystywać user-generated content od swoich klientów,
  • jakie są najczęstsze błędy konfiguracji Google Analytics 4 pod kątem e-commerce,
  • jak wykorzystać dane i emocje do budowania lojalności klientów.

Numer 2 (21) kwiecień-czerwiec 2023

Temat numeru: Strategia cross-border. Jak skutecznie rozwijać sprzedaż zagraniczną

Liczba stron: 108

Z „EwP” 21 dowiesz się m.in.:
  • jak samodzielnie przeprowadzić analizę rynków zagranicznych z wykorzystaniem ogólnodostępnych narzędzi i źródeł danych,
  • jakie są zwyczaje konsumenckie w obszarze płatności, dostaw i zwrotów na zagranicznych rynkach e-commerce,
  • jak stworzyć strategię ekspansji na rynki Europy Środkowej i Wschodniej,
  • jakie platformy i marketplace’y są najlepsze do rozpoczęcia sprzedaży zagranicznej,
  • jak bez potknięć uruchomić międzynarodowy e-sklep,
  • jak zaprojektować działania marketingowe i zbudować zespół pod kątem ekspansji międzynarodowej,
  • jak zadbać o dobrą obsługę klientów na zagranicznych rynkach,
  • jak zaplanować działania cross-border z wykorzystaniem narzędzi Google’a,
  • w jakich sytuacjach i w jaki sposób warto się reklamować na rynkach zagranicznych,
  • jak przygotować komunikację w mediach społecznościowych przy sprzedaży zagranicznej,
  • jak tworzyć reklamy globalne na Facebooku, aby docierać do klientów z zagranicznych rynków,
  • jak stworzyć skuteczną kampanię z influencerami na nowym rynku,
  • jak rozpocząć współpracę z operatorem fulfillmentu.

Numer 1 (20) styczeń-marzec 2023

Temat numeru: Budowanie marki w e-commerce + dodatek: Szybkie dostawy i zwroty. Logistyka w e-commerce

Liczba stron: 128

Z „EwP” 20 dowiesz się m.in.:
  • jak zbudować stabilną markę e-sklepu, która będzie rezonować z Twoim odbiorcą,
  • jak krok po kroku zdefiniować tożsamość marki i grupę docelową,
  • jak sprawić, aby konsumenci chcieli wracać do Twojego sklepu, zamiast odwiedzać stronę konkurencji,
  • na jakich działaniach w Google Ads warto się skoncentrować na początku budowania marki i przy niskim budżecie,
  • jak wykorzystać markę produktów, które sprzedajesz, do budowania wiarygodności sklepu,
  • jak dzięki narzędziom Google’a określać pozycję marki na rynku i radzić sobie z nieuczciwymi działaniami konkurencji i afiliantów,
  • jaka jest rola brand purpose w e-commerce i jak budować markę e-sklepu opartą na wartościach,
  • za pomocą jakich działań marka Displate w rok zwiększyła świadomość brandu,
  • czym jest język marki, jakie korzyści daje i jak krok po kroku go opracować,
  • jak przeprowadzić audyt komunikacji sklepu online w siedmiu krokach,
  • jak wykorzystać marketplace’y do kreowania marki e-sklepu i aktywacji sprzedaży,
  • w jaki sposób można budować brand na platformach Amazon, eMAG, Empik i Allegro oraz ile to kosztuje,
  • jak za pomocą działań prawnych zabezpieczyć i chronić markę Twojego e-sklepu.
W dodatku o szybkich dostawach i zwrotach przeczytasz m.in.:
  • jakie są trendy i wyzwania w 2023 roku w obszarze szybkich dostaw i zwrotów w e-handlu,
  • jakie rozwiązania w zakresie ostatniej mili i rozwoju logistyki miejskiej pojawiły się w ostatnich latach na polskim rynku,
  • czego klienci e-sklepów oczekują od obsługi zwrotów,
  • jak cyfryzacja procesu dostaw i zwrotów przyspiesza pracę magazynu,
  • jakie rozwiązania dotyczące przesyłek i opakowań proponuje Unia Europejska,
  • jak zmniejszyć liczbę zwrotów w e-commerce.

Numer 4 (19) październik-grudzień 2022

Temat numeru: Strategia e-commerce w obliczu recesji + dodatek: Jak ratować porzucone koszyki

Liczba stron: 116

Z „EwP” 19 dowiesz się m.in.:
  • jak stworzyć strategię rozwoju e-sklepu i ocenić, czy przyjęte założenia są właściwe,
  • jak mądrze i skutecznie reagować na zmiany rynkowe i gospodarcze,
  • jakie działania możesz wdrożyć w swoim e-commerce, aby poradzić sobie z kryzysem i obniżoną skłonnością konsumentów do zakupów,
  • jak wykorzystać dane Google’a do opracowania strategii sklepu internetowego,
  • jak rozwiązania technologiczne wspierają rozwój i realizację celów strategicznych,
  • jakie są krótko- i długoterminowe metody zwiększania przychodu e-commerce,
  • jak planować wydatki na marketing w czasie recesji,
  • jak optymalizować ofertę w różnych typach e-sklepów,
  • jak przeprowadzić audyt logistyki, ocenić przyjęte rozwiązania i ograniczyć koszty,
  • dlaczego warto wdrożyć strategię cross-border i jakie są etapy planowania ekspansji zagranicznej,
  • jak przygotować się do rozpoczęcia sprzedaży na rynku czeskim,
  • w jaki sposób wykorzystywać dane cyfrowe o klientach do personalizacji oferty i poprawy konwersji,
  • czym jest voice commerce i jak zrewolucjonizuje obsługę kupujących w e-sklepach.
W dodatku o ratowaniu porzuconych koszyków przeczytasz m.in.:
  • jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyków,
  • jak przekonać klienta, aby powrócił do sklepu i sfinalizował transakcję,
  • jak ratować porzucone koszyki za pomocą wiadomości tekstowych,
  • jak skrócić ścieżkę zakupową i domknąć sprzedaż, zanim klient porzuci koszyk,
  • jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków za pomocą rozwiązań w obszarze płatności,
  • jak nowoczesne technologie mogą pomóc w odzyskiwaniu porzuconych koszyków

Numer 3 (18) lipiec-wrzesień 2022

Temat numeru: Skuteczna promocja i reklama e-commerce w social mediach + dodatek: Migracja e-sklepu

Liczba stron: 108

Z „EwP” 18 dowiesz się m.in.:
  • jak strategicznie podejść do social mediów i wykorzystać je do realizacji celów e-sklepu,
  • jak konstruować komunikaty reklamowe pod kątem specyfiki platformy społecznościowej,
  • jak wykorzystywać w komunikacji socialmediowej RTM, filtry, nakładki, evergreen content oraz recykling treści,
  • jak przyjmować płatności online za sprzedaż produktów i usług w social mediach,
  • jak zaprojektować perfekcyjny lejek sprzedażowy na Facebooku,
  • jak usprawnić zarządzanie kampaniami Facebook Ads,
  • jak skalować kampanie Facebook Ads i zwiększać wydatki na reklamę,
  • automatycznie czy ręcznie – jak właściwie optymalizować kampanie na Facebooku,
  • jak przeprowadzić audyt konta reklamowego na Facebooku, które obsługuje agencja socialmediowa,
  • jak wykorzystać Google Analytics do analizy działań na Facebooku,
  • jak efektywnie wykorzystywać YouTube’a do promocji sklepu internetowego i zwiększenia sprzedaży online,
  • jak zgodnie z prawem reklamować produkty na live’ach, finalizować sprzedaż oraz prowadzić działania posprzedażowe.
W dodatku o migracji e-sklepu przeczytasz m.in.:
  • w jakim momencie przeprowadzić migrację e-sklepu, aby była ona najbardziej korzystna i efektywna,
  • co zweryfikować po zakończeniu migracji e-commerce,
  • jak mądrze wybrać nowy silnik e-sklepu do ekspansji międzynarodowej,
  • jak skutecznie przeprowadzić migrację SEO sklepu internetowego,
  • jak pod kątem prawnym zabezpieczyć się przed nieprzewidzianymi sytuacjami podczas migracji i opóźnieniami spowodowanymi przez firmę wdrożeniową.
W inspirującej rozmowie o pracy w e-handlu opowiada Wojciech Tomaszewski, członek zarządu oraz dyrektor marketingu i e-commerce Answear.com.

Numer 2 (17) kwiecień-czerwiec 2022

Temat numeru: Zarządzanie magazynem, zapasami i zwrotami + dodatek: E-merchandising i prezentacja oferty

Liczba stron: 104

Z „EwP” 17 dowiesz się m.in.:
  • jak inflacja wpływa na e-commerce i jak przygotować sklep internetowy na to zjawisko oraz jego konsekwencje,
  • jakie raporty i analizy pomogą Ci zarządzać zakupami i zapasami,
  • jak OTIF, GMROII i inne wskaźniki mogą podnieść jakość logistyki magazynowej,
  • co zrobić, żeby usprawnić proces obsługi zwrotów i wyeliminować ich najczęstsze przyczyny,
  • jak mądrze zaprojektować obsługę zwrotów na rynkach zagranicznych,
  • jak x-kom, DrTusz.pl i Kubota zarządzają procesami logistyki magazynowej,
  • jakie narzędzia pomogą Ci analizować ceny, zarządzać listingiem, tworzyć mapy ciepła i personalizacje,
  • czy warto promować całą ofertę, a może lepiej wybrać kilka produktów,
  • jak wykorzystywać analitykę bloga do badania trendów i rozszerzania oferty sklepu internetowego,
  • jak nagrywać lepsze filmy produktowe.
  • co różni Universal Analytics i Google Analytics 4,
  • jakie zmiany należy wprowadzić w e-sklepie w związku z unijną dyrektywą omnibus.
W dodatku o e-merchandising i prezentacji oferty przeczytasz m.in.:
  • w jaki sposób pozycjonować produkty, które interesują klienta,
  • jakie narzędzia pomogą Ci analizować ceny, zarządzać listingiem, tworzyć mapy ciepła i personalizacje,
  • jakie scenariusze personalizacji możesz wykorzystać w swoim e-commerce,
  • na czym polega zasada maksymalnie czterech najpopularniejszych kategorii produktów,
  • czym jest i z jakich działań składa się e-merchandising,
  • jak marka powinna dbać o ekspozycję swoich produktów w e-sklepach,
  • czy warto promować całą ofertę, a może lepiej wybrać kilka produktów,
  • jak wykorzystywać analitykę bloga do badania trendów i rozszerzania oferty sklepu internetowego,
  • jak nagrywać lepsze filmy produktowe.
W inspirującej rozmowie o pracy w e-handlu opowiada Wojciech Tomaszewski, członek zarządu oraz dyrektor marketingu i e-commerce Answear.com.

Numer 1 (16) styczeń-marzec 2022

Temat numeru: Jak zwiększyć ruch i sprzedaż w 2022 roku + dodatek: Logistyka ostatniej mili

Liczba stron: 100

Z „EwP” 16 dowiesz się m.in.:
  • skąd i jak mądrze pozyskiwać ruch w e-commerce w zależności od rozmiaru biznesu i budżetu,
  • jakie działania podjąć w zależności od typu e-commerce, aby w 2022 r. poprawić widoczność w wyszukiwarce Google,
  • z jakich narzędzi korzystać przy optymalizacji i pozycjonowaniu sklepu internetowego.
  • jaki budżet zaplanować na pozyskiwanie linków w Polsce i za granicą,
  • jakie działania umożliwią odzyskanie uszkodzonych linków,
  • w jaki sposób połączyć działania SEO z UX w sklepie,
  • jak x-kom napędza ruch (i sprzedaż) wydarzeniami (case study),
  • jak zadbać o skuteczność transakcji – zwiększyć sprzedaż bez zwiększania budżetu i ruchu,
  • jak analizować zachowanie użytkowników w sklepie internetowym i na podstawie danych liczbowych znaleźć słabe punkty procesu zakupowego,
  • jakie czynniki przeanalizować, żeby zwiększyć kaloryczność ruchu,
  • po ilu kliknięciach na stronie kategorii lub produktu i po jakim czasie spędzonym w sklepie użytkownik powinien zobaczyć pop-up,
  • jak płatności odroczone zwiększają sprzedaż.
W dodatku o logistyce ostatniej mili przeczytasz m.in.:
  • jak za pomocą dobrej komunikacji budować pozytywny wizerunek marki na ostatnim etapie transakcji,
  • jaka jest optymalna liczba wysyłanych komunikatów,
  • jak wyróżnić swój sklep dopracowanymi wiadomościami transakcyjnymi,
  • jak skutecznie docierać do odbiorców po finalizacji zakupów,
  • jak bezpiecznie pakować zamówienia, żeby ograniczyć ryzyko uszkodzeń,
  • jak radzić sobie z rosnącymi kosztami kartonów i tektury,
  • co robić, kiedy na ostatniej mili coś pójdzie nie tak,
  • przy jakiej wartości zamówienia zasadne jest odbieranie uszkodzonego produktu od klienta.

Numer 4 (15) październik-grudzień 2021

Temat numeru: Analityka w e-commerce

Liczba stron: 94

Z „EwP” 15 dowiesz się m.in.:
  • jakie dane warto analizować w sklepie internetowym, aby zwiększyć zyski,
  • jak szybko znaleźć słabe punkty sklepu internetowego i je wyeliminować,
  • jakie są najczęstsze błędy w konfiguracji Google Analytics w sklepach internetowych,
  • co robić, żeby wyeliminować czynniki zniekształcające dane w GA,
  • jak pozbyć się rozbieżności między danymi z Analytics i CRM sklepu,
  • jak właściwie wyznaczać KPI w e-commerce i przekładać je na cele biznesowe i działania,
  • konwersje i mikrokonwersje – jakie akcje odwiedzających e-sklep warto śledzić i jak to robić,
  • dlaczego w analizie e-commerce warto wykorzystywać wskaźniki PACoS, ACoS, TACoS i w jaki sposób mogą Ci one pomóc skalować sklep internetowy,
  • Google Analytics, Google Data Studio, Google Ads – jakie dodatkowe narzędzia poza GA warto wykorzystać w pracy nad analizą danych,
  • czym jest business intelligence i jak dzięki niemu usprawnić e-commerce,
  • jak czytać ludzi, a nie wykresy – czyli skąd wiedzieć, czego tak naprawdę chcą Twoi klienci,
  • jak zmierzyć efektywność działań reklamowych na YouTubie,
  • jak wyznaczyć i zwiększyć wartość klienta w B2B,
  • na czym polega specjalizacja w e-commerce i jak wyróżnić się na rynku,
  • co robić, żeby zabezpieczyć się przed sprzedażą ponad stan.

Numer 3 (14) lipiec-wrzesień 2021

Temat numeru: Sprzedaż na marketplace’ach + efektywny budżet

Liczba stron: 116

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • jakie dane należy przeanalizować przed wejściem na marketplace,
  • jakie narzędzia warto wykorzystywać do analizy sprzedaży na platformach,
  • jak skutecznie sprzedawać na Allegro i poprawnie przeprowadzić audyt aukcji,
  • jakie strategie stosują liderzy kategorii,
  • ile wynoszą stałe koszty sprzedaży oraz prowizje na Amazonie i eBayu oraz jak można je zmniejszyć,
  • jak pogodzić sprzedaż w sklepie internetowym z obecnością na marketplace’ach,
  • jakie są główne warunki i wyzwania skutecznej obsługi logistycznej na marketplace’ach,
  • na jakich europejskich platformach sprzedażowych warto być obecnym (poza Amazonem).
Z dodatku o efektywnym budżecie dowiesz się m.in.:
  • jak z głową wyznaczać budżet sklepu internetowego,
  • jakie wskaźniki warto śledzić, żeby kontrolować rentowność biznesu,
  • w jakie pułapki można wpaść przy planowaniu i monitorowaniu budżetu i co zrobić, aby ich uniknąć,
  • jak reagować, kiedy realizacja celu budżetowego jest zagrożona,
  • w jakim modelu atrybucji rozliczać się w zależności od prowadzonych działań,
  • jak śledzić różne źródła przeplatające się na ścieżce konwersji,
  • jak najlepiej podejść do oszacowania budżetu na uruchomienie i rozbudowę sklepu.

Numer 2 (13) kwiecień-czerwiec 2021

Temat numeru: CX i obsługa klienta w e-commerce

Liczba stron: 112

Z lektury dowiesz się m.in.:
  • jak pandemia zmieniła przyzwyczajenia zakupowe Polek i Polaków,
  • jakimi kanałami komunikują się sklepy, a jakie kanały są preferowane przez kupujących online,
  • jakie są typy klientów i jak rozwijać umiejętność aktywnego słuchania,
  • jak reagować w sytuacjach kryzysowych i rozwiązywać problemy, które zdarzają się w codziennej pracy większości sklepów internetowych,
  • jak rozbrajać emocje zdenerwowanych e-klientów, jak zachowywać się podczas przyjmowania skargi, reklamacji lub zwrotu towaru,
  • co zrobić w przypadku zgłoszenia przez nabywcę braków w zamówieniu,
  • jakie kluczowe kompetencje powinni mieć pracownicy obsługi klienta w e-commerce, jak zbudować sprawnie działający zespół obsługujący klienta na pierwszym froncie w sklepie internetowym na przykładzie Chocolissimo,
  • jakie narzędzia i metody warto wykorzystać do projektowania doświadczenia klienta, jak zastosować business model canvas, aby zdobyć serca e-klientów,
  • jak weryfikować za pomocą Google Analytics, co wpływa na CX w e-commerce,
  • jak badać i mierzyć doświadczenia klienta w kontakcie ze sklepem internetowym i czy ich ocena wpływa na konwersję zakupową.

Numer 1 (12) styczeń-marzec 2021

Temat numeru: Dochodowy e-commerce w 2021 roku + dodatek: Skuteczny e-mail marketing w e-commerce

Liczba stron: 118

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • jakie będą źródła przewagi konkurencyjnej w e-handlu w 2021 r.,
  • w jakie narzędzia wspierające e-commerce warto zainwestować,
  • jak koncepcja Jima Collinsa może pomóc Ci prowadzić jeszcze lepszy biznes,
  • jakie są główne przyczyny upadku sklepów internetowych,
  • jak w e-commerce wykorzystać quick wins, aby podnieść konwersję,
  • na czym polegają nieczyste zagrania w Google Ads i jak się przed nimi bronić,
  • jak zmniejszyć koszty pozyskiwania nowych klientów w e-commerce,
  • jak zoptymalizować karty produktowe, aby zwiększyć ruch organiczny i sprzedaż,
  • jak zwiększyć widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce Google,
  • jak rozbudować drzewo kategorii, aby uniknąć problemu kanibalizacji fraz kluczowych,
  • jakie są najczęstsze błędy na linii agencja – sklep internetowy i jak je naprawić,
  • jak dzięki optymalizacji procesów sprzedażowych zwiększyć obroty o 35%,
  • jak zbudować efektywny kosztowo system analityczny dla e-commerce,
  • jak zwiększyć efektywność e-mail marketingu w e-sklepie w 2021 roku,
  • jakie są główne przyczyny zwrotów i co robić, aby je ograniczać,
  • jak szacować straty transportowe i jak zbadać opłacalność zmiany sposobu pakowania zamówień,
  • jakie są kluczowe czynniki sukcesu na Amazonie,
  • jak sprzedawać wiedzę i usługi za pośrednictwem internetu.

Numer 4 (11) październik-grudzień 2020

Temat numeru: Piki i spadki sprzedaży w e-commerce

Liczba stron: 110

Z artykułów związanych z tematem numeru dowiesz się m.in.:
  • jak odpowiednio przygotować e-commerce do nawału zamówień i wysyłek, przy których szczególnie liczą się terminy dostaw,
  • jakie wdrożyć procedury awaryjne na wypadek prawdziwej klęski urodzaju,
  • jakie działania warto wykonać w okresie przygotowawczym do sezonu,
  • jak skutecznie zarządzać zasobami, aby zwiększyć efektywność sklepu internetowego,
  • jak wykorzystać technologie marketing automation do obsługi pików sprzedażowych i które narzędzia warto wyłączyć na czas pików,
  • jak radzić sobie ze zwiększającą się liczbą zapytań od klientów,
  • jak zorganizować proces obsługi klienta w e-commerce,
  • jak opracować strategię sezonowego SEO w e-commerce i jakimi narzędziami badać sezonowość witryny i słów kluczowych,
  • jak dzięki działaniom mediowym zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym podczas sezonowych spadków, o czym pamiętać przy organizacji „wyjątkowych dni” i tzw. sekretnych wyprzedaży,
  • jakiej klasy silnik e-sklepu wybrać, żeby radzić sobie z pikami sprzedażowymi,
  • jak na rozwój technologii webowych wpłynęło pojawienie się usługi Elasticsearch,
  • jak i jakie rozwiązania IT wykorzystać, aby realizować więcej zamówień w krótszym czasie i bez błędów.