Piki i spadki sprzedaży w e-commerce

Dowiedz się jak sobie radzić z sezonowością w e-handlu.

Zobacz numer

E-commerce 2021: czego warto życzyć branży?

Czy nowy rok będzie równie owocny dla e-commerce jak 2020 r.? Na co warto zwrócić uwagę, żeby utrzymać dobrą passę w handlu online? Przeczytaj, czego ikomersiaki życzą sobie i branży w 2021 r.

E-commerce 2021: czego warto życzyć branży?

Czy nowy rok będzie równie owocny dla e-commerce jak 2020 r.? Na co warto zwrócić uwagę, żeby utrzymać dobrą passę w handlu online? Przeczytaj, czego ikomersiaki życzą sobie i branży w 2021 r.

Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.

pakiet-specjalny-e-commerce-w-praktyce


Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe

2020 r. przyniósł branży e-commerce wysokie wzrosty obrotów. Wierzymy, że po ustaniu pandemii, ten trend się utrzyma. Klienci, którzy już poznali oraz docenili bezpieczeństwo i wygodę zakupów internetowych, z pewnością będą je kontynuowali. Ze względu na nich konieczne będzie dalsze rozwijanie płatności automatycznych w tle i rozwiązań typu „one – click”, czyli wymagających minimum zaangażowania ze strony użytkownika, ale gwarantujących bezpieczeństwo. Świadomi użytkownicy internetu oczekują takich intuicyjnych rozwiązań. Dlatego życzymy sobie, aby 2021 r. okazał się innowacyjny i zaowocował nowymi pomysłami i rozwiązaniami, które przyciągną do e-commerce nowych klientów.


Marta Olejnik, marketing manager w PayPo

Branży e-commerce życzymy dynamicznego, lecz równomiernie rozłożonego w czasie wzrostu, który pozwoli na zrównoważony rozwój firm i całego rynku. Życzymy sobie umocnienia pozycji lidera płatności odroczonych w Polsce, poprawiania własnych rekordów pomimo wysokiego zawieszenia poprzeczki w 2020 r. oraz dalszej motywacji do działań, napędzanej przez zadowolenie klienta. 


Kamil Adamski, menedżer e-commerce w ING Banku Śląskim

Życzę sobie umiejętności trafnego odczytywania potrzeb klientów e-commerce na podstawie widocznych trendów oraz oczywiście… zdrowia ;) A całej branży handlu online życzymy utrzymania nowo przybyłych w wyniku pandemii klientów i dalszego udoskonalania doświadczeń klienta.


Juliusz Stawiński, new business development director w Tpay

Życzę tego, aby nowy rok był równie dobry jak 2020 r. dla branży e-commerce, ale przede wszystkim, żeby „e-spotkania” zamienić na przysłowiową szybką kawę „na mieście” :-)


Marcin Szczur, deputy head of sales w Blue Media

Chciałbym, abyśmy z tego trudnego, nieco chaotycznego i pandemicznego 2020 r. wyciągnęli wnioski i potrafili na ich podstawie wypracować nowe rozwiązania. Mam tu szczególnie na myśli np. znalezienie drogi do skutecznej sprzedaży online dla biznesów dotkniętych przez przeciągający się lockdown. Życzę też całej branży upowszechnienia zamówień docierających do domu tego samego dnia, w którym dokonaliśmy zakupu. A poza tym – niech rozpędzona branża e-commerce pociągnie do przodu zwalniającą gospodarkę, tworząc kolejne miejsca pracy.


Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej

Oczekujemy, że branża e-commerce, która rośnie w bardzo szybkim tempie i generuje coraz większe przychody, nie będzie traciła z oczu klientów i ich oczekiwań.


Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland

Branży e-commerce życzymy świetnej współpracy z firmami kurierskimi, a zwłaszcza z GLS. Dostawa jest bowiem jednym z najważniejszych elementów customer experience w branży e-commerce. Wszystkim życzymy świetnej organizacji pracy, wielu zadowolonych klientów i dobrego planowania logistyki. Zespołowi GLS Poland – ciekawych projektów i nowych wyzwań, gdyż to one napędzają naszą efektywność. A przede wszystkim zdrowia i bezpieczeństwa, ponieważ te wartości są teraz najcenniejsze. 


Magdalena Nojszewska, dyrektor e-commerce i marketingu w Sendit Sp. z o.o

Życzymy stabilizacji sytuacji gospodarczej – choćby minimalnej, która przywróci komfort planowania i pewność, że konsumenci będą mieli przestrzeń na swobodne podejmowanie decyzji zakupowych. Po chwilowym optymizmie, spowodowanym zmianą trendów zakupowych – przejściem klientów ze sklepów stacjonarnych do online’u, jest odczuwalny dyskomfort związany z ogólną kondycją rynku. Stale pogarsza się sytuacja na rynku pracy, a po drugiej fali pandemii istnieją obawy przed kolejnymi słabszymi okresami. Liczymy, że nadchodzące szczepienia będą remedium na większość tych problemów.

Życzymy sobie i całej branży szybkiego ukształtowania się nowej normalności, która da większą pewność co do planowania wydarzeń w dłuższej perspektywie.

A przede wszystkim życzymy zdrowia.


Daniel Kierdal, CEO Linker Cloud Fulfillment Platform

Chcielibyśmy, żeby wróciła normalność sprzed pandemii. Sytuacja z COVID-19 bez wątpienia przyczyniła się do rozwoju handlu elektronicznego. Niemniej, życzylibyśmy sobie, żeby ten sektor nadal się rozwijał, a transformacja cyfrowa wynikała z naturalnego postępu na rynku, realizującego się w bardziej sprzyjających gospodarczo okolicznościach.


Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska

2020 r. był bardzo specyficzny. Omnichannel przestał być modnym buzzwordem z konferencji dla rynku tradycyjnego, a stał się realną, w wielu momentach jedyną możliwą możliwością dotarcia do klienta. Całej branży życzę, aby 2021 r. był jeszcze lepszy pod względem wyników finansowych niż bardzo dobry 2020 r. i żeby e-commerce już na stałe zagościł we wszystkich branżach, z mocnym naciskiem na e-grocery.


Piotr Szymczak, head of digital w Furgonetce.pl

2020 r. ze względu na COVID-19, nie był łatwy. Jednak trzeba podkreślić, że pandemia znacznie przyspieszyła rozwój branży e-commerce. Wiele osób, które nie kupowały w sieci przed pojawieniem się koronawirusa, po zamknięciu sklepów i galerii przerzuciło się na zakupy online. Natomiast ci, którzy wcześniej kupowali w ten sposób, zaczęli robić to jeszcze częściej. Dane pokazały, że przez COVID-19 aż 71% klientów zrezygnowało z tradycyjnych zakupów na rzecz internetowych, a 34% Polaków zaczęło kupować online produkty, których wcześniej w sieci nie nabywali. Było to szczególnie widoczne w sektorze e-grocery, gdzie tylko w pierwszym kwartale 2020 r. liczba transakcji w spożywczych sklepach online wzrosła aż o 239% w stosunku do tego samego okresu w 2019 r.

Branży e-commerce życzę zatem, aby wypracowane podczas pandemii nowe zwyczaje zakupowe Polaków zostały z nami już na lata. Natomiast sobie – a tak naprawdę wszystkim nam w Furgonetce – życzę, aby wszystkie nasze ambitne pomysły i plany na 2021 r. zostały zrealizowane. Jako firma prężnie się rozwijamy, nasze przychody rosną z roku na rok o 50%. Taka dynamika wzrostów utrzymuje się już od kilku lat i zamierzamy ją utrzymać. Mamy trzy biura na terenie kraju i już ponad stu pracowników na pokładzie. W niektórych działach planujemy w najbliższym czasie zwiększyć zatrudnienie nawet o 50%. Liczę zatem, że ten rok i następne lata będą mijały pod znakiem dalszego rozwoju – naszych usług, firmy i całej branży. 


Michał Rokuszewski, manager ds. rozwoju biznesu w DHL Parcel

Życzę sobie – zawodowo – wielu nowych pomysłów, które można wdrożyć i  dzięki temu usprawniać e-commerce, branży – nieustającego pasma wzrostów, zadowolonych i lojalnych klientów oraz sukcesów na rynkach międzynarodowych.


Tomasz Kozłowski, new business development manager w Sage

Życzę nam wszystkim, żeby 2021 r. był czasem dalszego rozwoju branży e-commerce, budowania wysokiej jakości obsługi klienta, sprawnego realizowania zamówień, najważniejszych danych o sprzedaży dostępnych zawsze pod ręką, aktualnych informacji o stanach magazynowych, sprawnych wysyłek towarów, prawidłowych rozliczeń płatności i łatwego raportowania. To będzie rok, w którym każdy, kto zbiera i potrafi dobrze przeanalizować dane, będzie miał szansę na pracę w branży. Zatem sukcesów w e-handlu!


Grzegorz Rudno-Rudziński, managing partner, Unity Group

Branży e-commerce – a w zasadzie retail – życzę, aby transformacja cyfrowa zdążyła zrównoważyć straty w tradycyjnych kanałach. Mam nadzieję, że 2021 r. będzie czasem powrotu do rentowności i zysków, ponieważ wszyscy po niezwykle trudnym 2020 r. potrzebujemy odrobiny stabilizacji. 


Błażej Łukomski, CEO Best.net

Myślę, że możemy sobie życzyć, żeby spowodowany przez pandemię trend dynamicznego rozwoju e-commerce utrzymał się. Życzę wszystkim szybkiego powrotu do normalności we wszystkich sferach życia oraz tego, żeby więcej z nas pozostało przy jakże wygodnej formie zakupów online.


Joanna Parasiewicz, communication & marketing manager w OVHcloud

Życzę sobie, żebyśmy umieli wykorzystać to, czego nauczyliśmy się w tym trudnym 2020 r. – przekonaliśmy się m.in., że technologia była gotowa na lockdown, a my potrafiliśmy ją wykorzystać robiąc zakupy online, przenosząc biuro do domu, a szkołę do drugiego pokoju. Wiemy też, że elastyczność (dziś offline, jutro online) to składowa sukcesu, a kolejnymi niemniej ważnymi jego elementami są dywersyfikacja biznesu oraz dobra współpraca.


Aleksandra Batko-Strojek, specjalista ds. marketingu i PR w Sky-Shop.pl

W 2020 r. zobaczyliśmy, że działając na rynku sprzedaży online, musimy być gotowi na ciągłe i czasem zaskakujące zmiany. Zarówno sobie, jak i całej branży życzę mnóstwa siły, głowy otwartej na nowe pomysły i przede wszystkim – chwili oddechu i odpoczynku!


Konrad Szatkowski, marketing & development director / SellIntegro

Życzę sobie coraz większych i ciekawszych wyzwań zawodowych związanych z rozwijającym się sektorem e-commerce oraz dalszego, dynamicznego skalowania naszej platformy. 

Branży e-commerce życzę dalszego rozwoju oraz zwiększania świadomości roli automatyzacji w całym biznesie. Życzę sprzedawcom, aby poszerzali swoją wiedzę na temat coraz szybciej pojawiających się rozwiązań, które usprawniają funkcjonowanie ich firm oraz pozwalają im skutecznie się rozwijać. Chciałbym, aby z odwagą i ufnością podchodzili do nowych rozwiązań, które pomogą im ograniczyć codzienne zmartwienia na poziomie operacyjnym ich e-sklepów.


Michał Szklarski, head of innovation, board representative e-point SA

Życzę wydolnej logistyki, spokoju, opanowania, zdrowia i optymizmu (a może nawet spotkań w wydaniu offline). W końcu e-commerce w 2021 r. musi być już inny, lepszy!


Tomasz Grzemski, CEO firmy Macopedia oraz prezes zarządu FBN (Stowarzyszenia Firm Rodzinnych)

Dalszej odwagi w transformowaniu cyfrowego świata.


Marcin Piwowarczyk, vice president w Strix Polska

Całej branży życzę dynamicznych wzrostów, tym bardziej, że 2021 r. będzie rokiem wielu wyzwań związanych z kryzysem gospodarczym niespotykanym od wielu lat. Mam nadzieję, że cyfrowa transformacja sprzedaży dzięki swemu globalnemu charakterowi pozwoli wielu polskim firmom sprawnie i dynamicznie się rozwijać. Oprócz tego, skromnie liczę na sukces sprzedażowy naszego własnego systemu do zarządzania informacją produktową, który rozwijamy od dwóch lat i jesteśmy gotowi do startu rynkowego.


Zofia Komada, Shopify expert | e-commerce manager Brand Active

2020 r. zaowocował bardzo dużym i dynamicznym rozwojem branży. Życzę sobie i całemu środowisku e-commerce, żeby ta tendencja się utrzymała. Kolejny raz handel online udowodnił, że może być ratunkiem dla firm w trudnej sytuacji gospodarczej. Wierzę, że w 2021 r. znajdziemy nowe rozwiązania, które pozwolą na rozwój e-biznesów nie tylko w kontekście technologii, ale również UX i UI. Szacuję, że w nowym roku więcej przedsiębiorstw skupionych głównie na kanałach offline dokona szybszej cyfryzacji i przeniesienia części sprzedaży do sieci.  


Andrzej Szylar, CEO software-house’u Global4Net

Poprzedni rok zaliczamy do bardzo udanych. Dołączyli do nas świetni ludzie, których kompetencje wspierają naszych klientów i pozwalają mi się rozwijać jako CEO. Mam nadzieję, że w przyszłym roku nasz zespół wzmocnią równie dobrzy specjaliści, od których będę mógł się wiele nauczyć.

Branży e-commerce natomiast życzę takiej dynamiki wzrostu jak w 2020 r., jednak miejmy nadzieję, że ten proces dojdzie do skutku w dużo spokojniejszych okolicznościach. Życzę wszystkim, żeby klienci sklepów w 2021 r. skupiali się nie tylko na cenie, ale również na korzyści płynącej ze sprawnie działającej logistyki, szybko działającej aplikacji, znajomości marki czy obsługi posprzedażowej.


Robert Stolarczyk, CEO Promo Traffic

Życzę branży, żebyśmy w 2021 r. mogli cieszyć się nieprzerwanym rozwojem e-commerce. Pewne jest, że będzie ciekawiej niż w 2020 r.  


Krzysztof Marzec, CEO w DevaGroup

Stabilności i spokoju w prowadzeniu biznesu, czyli m.in. braku absurdalnych błędów przy wprowadzaniu nowych przepisów z dnia na dzień. Branży handlu online życzę, abyśmy mieli szansę wykorzystać ten wielki skok, jaki nastąpił w adopcji e-commerce przez Polaków.


Rafał Zakrzewski, CEO Digitree Group

Utrzymania dynamiki wzrostu penetracji e-commerce. 


Anna Łowczowska, head of partnership Thulium

Życzę firmom e-commerce`owym, aby utrzymały się nowe nawyki zakupowe ludzi, które powstały w wyniku pandemii. Życzę sobie i firmie Thulium, żeby jak najwięcej firm miało świadomość tego, jak ważna jest jakość obsługi klienta w jego doświadczeniu zakupowym.


Życzenia od redakcji „E-commerce w Praktyce”

kartka-swiateczna-marketing-w-2021-czego-warto-zyczyc-branzy


Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.

pakiet-specjalny-e-commerce-w-praktyce


Warto doczytać:

 

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę