Piki i spadki sprzedaży w e-commerce

Dowiedz się jak sobie radzić z sezonowością w e-handlu.

Zobacz numer

Instagram dla e-commerce w praktyce: 24 polskie konta e-sklepów, które inspirują

Instagram to ogromny potencjał dla e-commerce. Możesz tu prezentować swój asortyment, angażować społeczność i skutecznie sprzedawać. Sprawdź, których sklepów internetowych konta na Instagramie eksperci od social mediów polecają podczas swoich szkoleń jako dobre przykłady.

Instagram dla e-commerce w praktyce: 24 polskie konta e-sklepów, które inspirują

Instagram to ogromny potencjał dla e-commerce. Możesz tu prezentować swój asortyment, angażować społeczność i skutecznie sprzedawać. Sprawdź, których sklepów internetowych konta na Instagramie eksperci od social mediów polecają podczas swoich szkoleń jako dobre przykłady.

Szukasz inspiracji, jak skutecznie i kreatywnie prowadzić profil sklepu internetowego na Instagramie? Na jakie elementy zwrócić uwagę, żeby przyciągać obserwujących, zapadać im w pamięć i sprzedawać produkty? Zobacz, jak swoje konta prowadzą przedstawiciele m.in. X-kom, NAOKO, Skład Prosty i Many Mornings. Dorota Woźniczka, Artur Jabłoński, Dominik Cisoń, Mateusz Puszczyński i Julia Kałużyńska wskazali kilka przykładów takich polskich kont sklepów internetowych na IG, którymi dzielą się z uczestnikami swoich szkoleń i prezentują je jako dobre praktyki. 

Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie wykorzystywać Instagrama w e-commerce oraz efektywnie planować działania marketingowe i promocyjne dla e-sklepu? Sięgnij: EwP9 Skuteczny marketing i promocja sklepu internetowego”.

Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.

24 przykłady polskich e-sklepów, które inspirują na Instagramie

Dorota Woźniczka

Dorota Woźniczkateam leader & senior social media specialist w agencji Social Tigers. Szkoleniowiec z zakresu social media, influencer marketingu i fotografii produktowej. Ma doświadczenie branżach: gastronomicznej, usługowej, beauty, fashion & lifestyle, zarówno po stronie agencji, jak i klienta. W chwilach wolnych od obsługi kanałów społecznościowych realizuje sesje zdjęciowe. 

Jeśli chodzi o dobre praktyki, mam wrażenie, że oczy wszystkich marketerów są zwrócone w stronę dużych, globalnych marek. Natomiast ja lubię wyszukiwać niewielkie, polskie marki, których działania marketingowe są często bardziej przemyślane niż w przypadku wielkich korporacji.

Ten profil to crème de la crème, jeśli chodzi o komunikację marketingową (nie tylko na Instagramie). Bardzo regularna komunikacja na Instagram Stories — pokazywanie ubrań na różnych sylwetkach, w ciekawych zestawieniach, zdradzenie backstage sesji i prowadzenia biznesu. Ogromnie ciekawe akcje edukacyjne (stories, ebooki) i dedykowane użycie hasztagów, pod którymi zbierają się osoby wyznające podobne wartości (np. brak poliestru w szafie).

Monika Kamińska stories 1Monika Kamińska stories 2

Vincent Roset to kolejna polska, młoda marka z sektora fashion, która wykorzystuje cały wachlarz możliwości, jakie daje Instagram. Mam na myśli regularną, konsekwentną komunikację, udane współprace z mikro i makro influencerami oraz stały, bardzo zindywidualizowany kontakt z odbiorcami. Ciekawy trik — wykorzystanie opcji „bliscy znajomi” i udostępnianie unikatowych treści / ofert tylko dla wybranych.

Vincent Roset

 

BEMIST to mikromarka, która specjalizuje się w produkcji naturalnych świec sojowych. Dlaczego o niej wspominam? Agata, właścicielka BEMIST, zrzesza wokół siebie zaangażowaną grupę odbiorców, dając im „coś więcej” niż same produkty. Dzięki temu twórczyni marki buduje ogromną lojalność klientów. W moim odczuciu globalni giganci często skupiają się jedynie na czystej sprzedaży, nie dając potencjalnym klientom wartości dodatkowej. Przez to potencjalni klienci stają się „odchodzą” do konkurencji.

BEMIST

 

Provocater to przykład profilu, gdzie marka stawia przede wszystkim na inspirację użytkownika i skupienie wokół siebie zaangażowanej grupy odbiorców. Zdecydowaną część publikacji stanowią zdjęcia, w których pokazane są zastosowania produktu, ale bez nachalnego lokowania. Nawet jeśli pojawiają się tam oferty sprzedażowe, są maksymalnie dopasowane do „sąsiednich” treści. Dzięki dużemu aktywności obserwatorów, marka może wykorzystać remarketing i sprzedawać produkty w innych kanałach.

Provocater


Artur Jabłoński zmnArtur Jabłoński konsultant ds. e-marketingu i szkoleniowiec. Specjalizuje się w projektowaniu i prowadzeniu efektywnych kampanii reklamowych w internecie. Autor bloga arturjablonski.com i właściciel agencji digitalk.pl.

W moim odczuciu profil sklepu x-kom.pl na Instagramie jest jednym z najlepiej prowadzonych w Polsce. Posty budzą duże zaangażowanie społeczności, relacje są zaplanowane i ubrane w ramówkę, a prowadzący konto zdążyli wybudować swoje marki osobiste w oczach klientów sklepu.

X-kom

Profil GoPro skupia się nie na produkcie, lecz na zdjęciach i filmach wykonanych za pomocą sprzętom. To doskonały przykład, jak sprzedawać dzięki „why” oraz „how” zamiast standardowego „what”.

GoPro

Local Heroes to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych skierowanych do nastolatków i młodych dorosłych. Wyróżnia ją styl komunikacji oraz spójna identyfikacja marki. W nienachalny sposób pokazuje na Instagramie to, co ma najlepszego.

Local heroes

Estetyka, estetyka i jeszcze raz estetyka. Kiedy przeglądam profil slowhop, mam ochotę od razu zarezerwować wyjazd za pośrednictwem tego serwisu.

Slowhop

Profil marki NAOKO jest jednym z lepszych przykładów udanych współprac z influencerami, które służą do budowy świadomości i wizerunku marki. Spójny layout i nienachalna sprzedaż produktu przez profil firmowy, zaowocowały jednym z najlepiej prowadzonych kont społecznościowych marki modowej w Polsce.

naoko


dominik_cison zmnDominik Cisoń koordynator ds. edukacji e-commerce platformy sklepów internetowych Shoper. Wspomaga właścicieli e-sklepów, moderuje portal edukacyjny uniwersytet.shoper.pl, prowadzi szkolenia, zajmuje się komunikacją automatyczną oraz bloguje na dominikcison.pl o – wciąż świeżej na polskim rynku – branży customer success.

Absolutna perfekcja, jeśli chodzi o estetykę i spójność. To profil sklepu, na którym nie uświadczysz zdjęcia „z innej parafii”, a słowa założycieli sklepu „Porcelana to nasza pasja” czy „Dbamy o każdy szczegół”, ewidentnie nie są rzucane na wiatr. 

nadzwyczajnie

Profil sklepu prowadzonego przez Agatę Hincyngier i Patryka Barglika – pozytywnych – jak o sobie mówią – „sportowych świrów”, którzy znają się na treningach i zdrowej kuchni. Świetny przykład tego, jak sprawdzone, merytoryczne treści w połączeniu z marką osobistą mogą zaowocować pomysłem na e-biznes.

Deep breath

Deep breath 2

Kosmetyki z zaakcentowanym w nazwie sklepu prostym, bezpiecznym składem zaprezentowane w miłych dla oka aranżacjach. Alicja Puszczyńska – właścicielka Składu Prostego – doskonale przekuła swoje doświadczenie w branży kosmetycznej na e-biznes. Niezależnie od kanału promocji, produkt jest w pewnym sensie wtórny. Alicja pokazuje, że liczą się idea i zasady, które mu towarzyszą, a te mogą być bardzo… proste.

Skład prosty

Już sama nazwa sklepu i profilu – jak to mówi autorka – „przyprawia o radość”. To wyjątkowy, pełen rodzinnego ciepła profil z ciekawą historią. Przekonaj się, że nawet tak nietypowy produkt jak dekoracyjny przyprawnik, można fantastycznie lokować w profilu na Instagramie.

Lajtowa mama

Room 99 to sklep z tekstyliami dla domu, który doskonale wdraża dobre praktyki biznesowej obecności na Instagramie. Czytelne bio, korzystanie z relacji, menu z relacji wyróżnionych, oznaczanie produktów i atrakcyjne zdjęcia – sprawdź, jak promować piękny wystrój wnętrz!

Room99


mateusz puszczynski_zmnMateusz Puszczyński współwłaściciel agencji Hello Social. Od 10 lat związany z marketingiem online. Wcześniej zajmował się strategią socialmediową i jej wdrażaniem w Allegro. Zwolennik biznesowego podejścia do mediów społecznościowych; prywatnie jednoosobowy dział marketingu w e-commerce jego osobistej żony – Składzie Prostym.

Przypuszczam, że łatwiej prowadzi się konto na Instagramie, kiedy ma się ciekawy i przyciągający wzrok produkt. Jednak i tak uważam, że ten profil jest dobrze zarządzany. W centrum są oczywiście skarpetki w każdej możliwej roli i na wszystkie nadarzające się okazje, ale nie brakuje choćby fajnych stories z produkcji czy spójnej z charakterem marki akcji charytatywnej „Jesteśmy dumni z bycia różnymi”. 

Many mornings

Przykład może trochę nietypowy, bo e-commerce nie jest tu jedynym elementem. Profil w interesujący sposób pokazuje, jak można budować sprzedaż w dłuższej perspektywie, bazując na wiedzy, eksperckości i wartościowych treściach, a nawet w sporym „oderwaniu” od samego produktu.

Pani Swojego Czasu

Fajna, spójna graficznie i estetyczna komunikacja. Dobrze wykorzystany potencjał Instastory. W archiwum zachowany między innymi przyjazny FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania.

naoko 2 stories

Ciekawy pomysł z ukrywaniem promocji w kolejnym zdjęciu w karuzeli. Dobrze zagospodarowane Instastory, w których można znaleźć kreatywnie „ograne” zapowiedzi promocji lub świąteczną kartkę do zamówienia w prezencie.

home and you stories 1

Tu odrobina prywaty z mojej strony, bo w ten projekt jestem zaangażowany osobiście. Skład to dzieło mojej żony i uważam, że całkiem udane również na Instagramie. Komunikacja w dużej mierze opiera się na eksperckiej wiedzy. Profil przez katalog produktów wykorzystuje potencjał sklepu na Instagramie. Drzewko linków umieszczone w bio pozwala użytkownikowi przenosić się równocześnie do kilku podstron w e-sklepie.

Skład prosty lista produktów


Julia KałużyńskaJulia Kałużyńska head of social media, od 2016 r. kieruje działem social media communication w Bluerank. Z branżą digital związana od 10 lat. Zajmowała stanowiska managerskie w agencjach, odpowiedzialne za ePR/social media. Fascynuje ją zmienność środowiska social mediów i jego szerokie spektrum możliwości dla marketerów. Członkini Grupy Roboczej Social Media IAB. Posiada DIMAQ.

  • ECHO (@echo_poland)

Bardzo cenię markę za cykl „Poradnik z Echo”, w którym znajdziesz dobry przykład, jak efektywnie wykorzystać video w Insta Stories do zaprezentowania produktów i możliwości stylizacji. Dzięki konfiguracji sklepu na Instagramie, od razu po obejrzeniu relacji możesz przejść na stronę np. z prezentowaną sukienką i dokonać zakupu.

Echo Poland

 

Reserved współpracuje z topowymi instagramowymi influencerkami modowymi, jak np. Jestem Kasia czy Cajmel. Widać, że marka ma przemyślaną strategię działań w tym serwisie społecznościowym i skupia się w swojej komunikacji do młodych kobiet. Dodatkowy plus za rozbudowany sklep na Instagramie.

Reserved (@ reserved) Reserved współpracuje z topowymi instagramowymi influencerkami modowymi, jak np. Jestem Kasia czy Cajmel. Widać, że marka ma przemyślaną strategię działań w tym serwisie społecznościowym i skupia się w swojej komunikacji do młodych kobiet. Dodatkowy plus za rozbudowany sklep na Instagramie.

Doceniam za spójną i oryginalną identyfikację wizualną. Produkty marki wyróżniają się oryginalnym wzornictwem, a grafiki publikowane na Instagramie doskonale to podkreślają.

Dzień dobry sklep

Wyróżniam ten profil za wiele treści inspiracyjnych, prezentujących stylizacje manicure oraz za wykorzystywanie user generated content i dbanie o oznaczenie wszystkich użytych produktów z oferty Indigo.

indigo

  • IOSSI (@iossi.natural.skin.care) 

Panuje przekonanie, że na Instagramie można znaleźć jedynie krótkie treści. Marka IOSSI świetnie łamie ten stereotyp i pokazuje, że można publikować również dłuższe formy tekstowe. W ten sposób lepiej prezentuje zalety produktów i buduje ekspercki wizerunek marki z dziedziny kosmetyków naturalnych.

iossi

Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.


Warto doczytać: 

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę