Podcasty to coraz bardziej popularne źródło wiedzy. Możesz ich słuchać w samochodzie, w podróży, podczas spaceru czy gotowania. Poznaj listę najciekawszych polskich audycji o e-commerce, dzięki którym poszerzysz swoją wiedzę o e-handlu.

Oto lista wybranych sprawdzonych polskich podcastów i kanałów na YT, które mogą być cennym źródłem wiedzy dla każdego ikomersiaka. Uważasz, że warto do niej dorzucić jeszcze jakąś pozycję? Czekamy na informacje: redakcja@ewp.pl.
Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
1. Marcin Rudzik: Merytorycznie o eCommerce
Podcast Merytorycznie o eCommerce to miejsce dla wszystkich osób związanych z handlem elektronicznym. Marcin Rudzik do rozmów zaprasza interesujących gości, którymi są specjaliści e-commerce oraz właściciele prężnie działających sklepów internetowych. Przykładowe tematy:
- MOC 003: Jak zdobyć lojalność klientów? Grzegorz Bieńko – właściciel konesso.pl,
- MOC 006: Jak zarabiać w e-commerce dzięki YouTube – Damian Walaszek, właściciel yo4u.pl,
- Wideo i ekspercki content w sklepie internetowym – Michał Dobosz, Właściciel decofire.pl,
- O rynku marketplace i rozwoju Empiku – Szymon Bujalski, Dyrektor e-commerce w Empik Group.
2. Marek Kich: Sztuka e-Commerce
Marek Kich sam lub z ekspertami z branży omawia najważniejsze tematy dla każdego właściciela e-commerce, np. zwiększanie sprzedaży, trendy w e-commerce, sprzedaż B2C/B2B, SEO w sklepie internetowym czy obsługa klienta.
3. Grzegorz Frątczak: Rozmowy na Zapleczu | Ecommerce i Marketing | Sklep Internetowy Sprzedaż Online Facebook Instagram Social Media Biznes
Grzegorz Frątczak wymienia się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i menedżerami e-sklepów o prowadzeniu biznesu. Gośćmi audycji byli m.in. Jan Sobieski ze sklepu AniaKruk.pl, Jakub Roskosz z Mosquito.pl i Adam Kubarski, który prowadzi sklep Akardo.pl.
4. Sempai: Marketing oparty na danych
Sebastian Suma rozmawia z osobami, które zajmują się reklamą w internecie, analityką webową oraz pokazuje, czym jest data driven marketing i jak go wykorzystać w praktyce. Gościem był m.in. Paweł Paszkowski, e-commerce & marketing manager w Koszulkowo.com, z którym autor rozłożył e-commerce na „wskaźniki” pierwsze.
5. home.pl: Mistrzowie eCommerce
Podcast Mistrzowie eCommerce to dawka wiedzy na temat współczesnego e-biznesu oraz rynku e-commerce. Tematy podcastu koncentrują się wokół prowadzenia i rozwijania firmy w internecie, sklepów internetowych oraz działań zwiększających szansę na pozyskanie nowych klientów. W audycjach biorą udział eksperci home.pl oraz zaproszeni goście, m.in. Paulina Kołaczek z Girls Watch Porn, Dagmara Motwani ze sklepu karinameble.pl i Robert Karkowski, właściciel sklepu karko.pl.
6. Marek Jankowski: Mała wielka firma
Marek Jankowski prowadzi swój kultowy już podcast od 2009 r. Jest doświadczonym przedsiębiorcą oraz dziennikarzem, dzięki czemu zadaje gościom trafne pytania. „Mała Wielka Firma” to podcast biznesowy dla przedsiębiorców, w którym występują eksperci z różnych dziedzin związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Znajdziesz w nim tematy związane z efektywnością sprzedaży, zarządzaniem firmą, content marketingiem, marką osobistą, zakładaniem firmy, przedsiębiorczością, psychologią biznesu czy finansami firmowymi. Gośćmi MWF byli m.in. Tomasz Karwatka, Wojtek Latoszek i Krzysztof Bartnik.
7. Agnieszka Skupieńska: To się opłaca podcast
Podcast o pracy freelancera w domu, prowadzeniu małego biznesu, przedsiębiorczości, a także zarabianiu na blogach. Agnieszka Skupieńska jest copywriterką, autorką książek, właścicielką sklepu internetowego oraz trenerką w zakresie zakładania małego biznesu. W ostatnich odcinkach opowiadała, jak znaleźć wyróżnik na rynku w przypadku bycia małą firmą, jaką dziedzinę wybrać, jeśli dopiero startujesz jako przedsiębiorca: usługi czy sklep online, oraz jak planować działania biznesowe w koncepcji rocznej.
8. Agata Chmielewska: FIRMA ON-LINE
Agata Chmielewska rozmawia z gośćmi o biznesie, marketingu i rozwoju firmy w internecie. Podcast jest dla osób, które chcą lepiej zarządzać swoją firmą, rozwijać działalność w sieci oraz wykorzystać nowe media i technologie do zwiększania przychodów.
Przykładowe tematy:
- jakie słowa mają moc w sprzedaży i marketingu,
- jak uczyć się sprzedaży od własnych klientów,
- jakie są tajniki sprzedaży w sklepie internetowym.
9. Greg Albrecht: Greg Albrech Podcast – wszystkie twarze biznesu
Greg Albrecht prezentuje dwa formaty w swoim podcaście: sylwetki przedsiębiorców budujących biznes od zera oraz krótkie, 20-minutowe nagrania, które pozwalają pokonać wyzwania lidera biznesu. Jego celem jest przybliżenie słuchaczom modeli myślenia, strategii działania i umiejętności, które skutecznie działają w prowadzeniu firmy. Spośród rozmów z ikomersiakami warto posłuchać:
- #91: Zosia Kwiatkowska – Warsaw Dog: jak pasję do psów rozwinąć w międzynarodowy biznes
- #72: Mikołaj Molenda – Tylko.com: od scenografii operowych do rewolucyjnej marki meblowej
- #20 Edward Ruszczyc: od projektowania grafiki do globalnego marketplace’u Displate
10. Grzegorz Wrzeszcz: Mój e-commerce od zaplecza
Grzegorz Wrzeszcz zajmuje się e-commerce od 2014 roku. Na swoim kanale dzieli się wiedzą na temat zakładania i prowadzenia sklepu internetowego „od kulis” i nie boi się opowiadać o własnych błędach popełnionych w tej dziedzinie. W odcinkach można znaleźć praktyczne informacje, np. jak wybrać platformę sklepu online, jak samodzielnie pozycjonować swój e-sklep oraz w czym tkwi klucz do sukcesu w e-commerce.
11. Piotr Zając: i-Kanapka o ecommerce
Piotr Zając konkretnie, praktycznie i bez marketingowego pitu pitu opowiada o e-commerce i procesach związanych z prowadzeniem sklepu internetowego. W serii #Zrobiłbym inaczej przedstawia analizę sklepu internetowego Milermenswear.com oraz sprawdza najlepiej oceniane sklepy 2020 według Rankingu Opineo.
12. Kobiety e-biznesu
Fundacja Kobiety e-biznesu wspiera i edukuje kobiety, radzi i pomaga w otworzeniu własnego biznesu. Na jej kanale zobaczysz m.in. wywiad z Magdaleną Różycką, właścicielką sklepu natuo.pl oraz wskazówki, jak zbudować e-commerce producenta od Katarzyny Bronowskiej, e-commerce managera Leifheit Polska.
13. Wojciech Bizub
Wojciech Bizub w serii analiza marketingowa analizuje sklepy internetowe.
14. Traffic Trends: #KONIECTEORII, czyli wywiady z właścicielami sklepów internetowych!
Seria #KONIECTEORII to cykl wywiadów z właścicielami sklepów internetowych na kanale agencji Traffic Trends. Poruszane są najróżniejsze zagadnienia z dziedziny e-commerce, np. jak lojalizować klientów, którzy chętnie wracają po nowe produkty, czy można odnieść sukces budując wąską ofertę asortymentową lub jak w strategii sprzedaży połączyć sklep internetowy ze sprzedażą B2B? Gośćmi byli już przedstawiciele m.in: klocki.edu.pl, eladex.pl, pomadziarz.pl czy też e-lakiernik.net. Na kanale można zobaczyć także prelekcje z konferencji Traffic Day oraz zapisy z webinarów, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż online.
15. edrone
Na kanale edrone zobaczysz m.in. nagrania z edrone Partners Day, wydarzenia stworzonego z myślą o wszystkich e-commerce managerach, właścicielach sklepów internetowych i specjalistach marketingu. Zaproszeni eksperci e-commerce, analityki, digital marketingu i technologii dzielą się wiedzą, którą mogą w prosty (ale efektywny) sposób zastosować w codziennej pracy. W trakcie październikowego pod lupę wzięto obsługę klientów, a prezentację przedstawiła m.in. Katarzyna Bronowska, eCommerce and Marketing manager w Leifheit.
16. imoje
Na kanale imoje znajdziesz zapisy webinarów przedstawicieli marki z przedstawicielami m.in. sklepów Displate, Your KAYA, Konesso, Kondrat Wina Wybrane.
17. Shoper
Na kanale YT marki Shoper posłuchasz m.in. spotkań z przedstawicielami sklepów działających na tej platformie. Jak uczyć i sprzedawać jednocześnie opowiada Michalina Trempała z Zielone Pogotowie.pl, jak zbudować markę sklepu internetowego z odzieżą przybliża Zofia Kulewicz z Ansin.pl.
18. Tpay Talks
Tpay talks to cykl wywiadów z partnerami firmy Tpay m.in. sklepami Kubota i z Czarną Małpą, czyli właścicielem marki Black Monkey Cooks. Rozmowy te pozwolą dowiedzieć się, jak ten rynek wygląda w praktyce i jakie są trendy w rozwoju branży.
19. To jest podcast biznesowy
Za mikrofonami Maja Wiśniewska i Marek Oczkowski z SMSAPI. Rozmawiają o marketingu, sprzedaży, e-commerce, obsłudze klienta oraz wszystkim, co dotyczy działalności małych, średnich i wielkich firm w sieci.
Sprawdź listę 50 polskich podcastów o marketingu i biznesie, które warto słuchać.
Warto doczytać:
- Jak planować skuteczne działania promocyjne dla e-sklepu?
- Kim jest klient B2B w e-commerce i jak dobrze się nim zająć?
- 5 wskazówek, jak usprawnić i uprościć proces zakupowy na urządzeniach mobilnych
- Produktywność w pracy ikomersiaka. Jak skutecznie zarządzać czasem i projektami.
- Wyjdź z pętli wyprzedaży. Jak krok po kroku mądrze opracować strategię promocji w e-commerce?
- Jak ugasić pożary i przetrwać sukces, czyli co zrobić, jeżeli sprzedałeś więcej, niż jesteś w stanie wysłać?