Sprawdź najnowszy numer

CX i obsługa klienta w e-commerce

Zobacz numer

18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać

Podcasty to coraz bardziej popularne źródło wiedzy. Możesz ich słuchać w samochodzie, w podróży, podczas spaceru czy gotowania. Poznaj listę najciekawszych polskich audycji o e-commerce, dzięki którym poszerzysz swoją wiedzę o e-handlu.

18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać

Podcasty to coraz bardziej popularne źródło wiedzy. Możesz ich słuchać w samochodzie, w podróży, podczas spaceru czy gotowania. Poznaj listę najciekawszych polskich audycji o e-commerce, dzięki którym poszerzysz swoją wiedzę o e-handlu.

Oto lista wybranych sprawdzonych polskich podcastów i kanałów na YT, które mogą być cennym źródłem wiedzy dla każdego ikomersiaka. Uważasz, że warto do niej dorzucić jeszcze jakąś pozycję? Czekamy na informacje: redakcja@ewp.pl.

Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.

1. Marcin Rudzik: Merytorycznie o eCommerce

Podcast Merytorycznie o eCommerce to miejsce dla wszystkich osób związanych z handlem elektronicznym. Marcin Rudzik do rozmów zaprasza interesujących gości, którymi są specjaliści e-commerce oraz właściciele prężnie działających sklepów internetowych. Przykładowe tematy:

  • MOC 003: Jak zdobyć lojalność klientów? Grzegorz Bieńko – właściciel konesso.pl,
  • MOC 006: Jak zarabiać w e-commerce dzięki YouTube – Damian Walaszek, właściciel yo4u.pl,
  • Wideo i ekspercki content w sklepie internetowym – Michał Dobosz, Właściciel decofire.pl,
  • O rynku marketplace i rozwoju Empiku – Szymon Bujalski, Dyrektor e-commerce w Empik Group.

2. Marek Kich: Sztuka e-Commerce

Marek Kich sam lub z ekspertami z branży omawia najważniejsze tematy dla każdego właściciela e-commerce, np. zwiększanie sprzedaży, trendy w e-commerce, sprzedaż B2C/B2B, SEO w sklepie internetowym czy obsługa klienta.

3. Grzegorz Frątczak: Rozmowy na Zapleczu | Ecommerce i Marketing | Sklep Internetowy Sprzedaż Online Facebook Instagram Social Media Biznes

Grzegorz Frątczak wymienia się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i menedżerami e-sklepów o prowadzeniu biznesu. Gośćmi audycji byli m.in. Jan Sobieski ze sklepu AniaKruk.pl, Jakub Roskosz z Mosquito.pl i Adam Kubarski, który prowadzi sklep Akardo.pl.

4. Sempai: Marketing oparty na danych

Sebastian Suma rozmawia z osobami, które zajmują się reklamą w internecie, analityką webową oraz pokazuje, czym jest data driven marketing i jak go wykorzystać w praktyce. Gościem był m.in. Paweł Paszkowski, e-commerce & marketing manager w Koszulkowo.com, z którym autor rozłożył e-commerce na „wskaźniki” pierwsze.

5. home.pl: Mistrzowie eCommerce

Podcast Mistrzowie eCommerce to dawka wiedzy na temat współczesnego e-biznesu oraz rynku e-commerce. Tematy podcastu koncentrują się wokół prowadzenia i rozwijania firmy w internecie, sklepów internetowych oraz działań zwiększających szansę na pozyskanie nowych klientów. W audycjach biorą udział eksperci home.pl oraz zaproszeni goście, m.in. Paulina Kołaczek z Girls Watch Porn, Dagmara Motwani ze sklepu karinameble.pl i Robert Karkowski, właściciel sklepu karko.pl.

6. Marek Jankowski: Mała wielka firma

Marek Jankowski prowadzi swój kultowy już podcast od 2009 r. Jest doświadczonym przedsiębiorcą oraz dziennikarzem, dzięki czemu zadaje gościom trafne pytania. „Mała Wielka Firma” to podcast biznesowy dla przedsiębiorców, w którym występują eksperci z różnych dziedzin związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Znajdziesz w nim tematy związane z efektywnością sprzedaży, zarządzaniem firmą, content marketingiem, marką osobistą, zakładaniem firmy, przedsiębiorczością, psychologią biznesu czy finansami firmowymi. Gośćmi MWF byli m.in. Tomasz Karwatka, Wojtek Latoszek i Krzysztof Bartnik.

7. Agnieszka Skupieńska: To się opłaca podcast

Podcast o pracy freelancera w domu, prowadzeniu małego biznesu, przedsiębiorczości, a także zarabianiu na blogach. Agnieszka Skupieńska jest copywriterką, autorką książek, właścicielką sklepu internetowego oraz trenerką w zakresie zakładania małego biznesu. W ostatnich odcinkach opowiadała, jak znaleźć wyróżnik na rynku w przypadku bycia małą firmą, jaką dziedzinę wybrać, jeśli dopiero startujesz jako przedsiębiorca: usługi czy sklep online, oraz jak planować działania biznesowe w koncepcji rocznej.


8. Agata Chmielewska: FIRMA ON-LINE

Agata Chmielewska rozmawia z gośćmi o biznesie, marketingu i rozwoju firmy w internecie. Podcast jest dla osób, które chcą lepiej zarządzać swoją firmą, rozwijać działalność w sieci oraz wykorzystać nowe media i technologie do zwiększania przychodów.
Przykładowe tematy:

  • jakie słowa mają moc w sprzedaży i marketingu,
  • jak uczyć się sprzedaży od własnych klientów,
  • jakie są tajniki sprzedaży w sklepie internetowym.

9. Greg Albrecht: Greg Albrech Podcast – wszystkie twarze biznesu

Greg Albrecht prezentuje dwa formaty w swoim podcaście: sylwetki przedsiębiorców budujących biznes od zera oraz krótkie, 20-minutowe nagrania, które pozwalają pokonać wyzwania lidera biznesu. Jego celem jest przybliżenie słuchaczom modeli myślenia, strategii działania i umiejętności, które skutecznie działają w prowadzeniu firmy. Spośród rozmów z ikomersiakami warto posłuchać:

  • #91: Zosia Kwiatkowska – Warsaw Dog: jak pasję do psów rozwinąć w międzynarodowy biznes
  • #72: Mikołaj Molenda – Tylko.com: od scenografii operowych do rewolucyjnej marki meblowej
  • #20 Edward Ruszczyc: od projektowania grafiki do globalnego marketplace’u Displate

10. Grzegorz Wrzeszcz: Mój e-commerce od zaplecza

Grzegorz Wrzeszcz zajmuje się e-commerce od 2014 roku. Na swoim kanale dzieli się wiedzą na temat zakładania i prowadzenia sklepu internetowego „od kulis” i nie boi się opowiadać o własnych błędach popełnionych w tej dziedzinie. W odcinkach można znaleźć praktyczne informacje, np. jak wybrać platformę sklepu online, jak samodzielnie pozycjonować swój e-sklep oraz w czym tkwi klucz do sukcesu w e-commerce.

https://youtu.be/MM3cEX-986Q

11. Szefowie TV

Szefowie TV to podcast dwóch kolegów i współzałożycieli sklepu internetowego. Twórcy opowiadają o swoich doświadczeniach i przemyśleniach związanych z pracą w e-commerce. W odcinkach znajdziesz m. in. informacje o tym, jak wygląda łączenie pracy etatowej z prowadzeniem biznesu, rozważania na temat sprzedaży produktów na Allegro oraz czy kampanie reklamowe sklepu dropshippingowego są opłacalne.

11. Piotr Zając: i-Kanapka o ecommerce

Piotr Zając konkretnie, praktycznie i bez marketingowego pitu pitu opowiada o e-commerce i procesach związanych z prowadzeniem sklepu internetowego. W serii #Zrobiłbym inaczej przedstawia analizę sklepu internetowego Milermenswear.com oraz sprawdza najlepiej oceniane sklepy 2020 według Rankingu Opineo.

12. Kobiety e-biznesu

Fundacja Kobiety e-biznesu wspiera i edukuje kobiety, radzi i pomaga w otworzeniu własnego biznesu. Na jej kanale zobaczysz m.in. wywiad z Magdaleną Różycką, właścicielką sklepu natuo.pl oraz wskazówki, jak zbudować e-commerce producenta od Katarzyny Bronowskiej, e-commerce managera Leifheit Polska.

13. Wojciech Bizub

Wojciech Bizub w serii analiza marketingowa analizuje sklepy internetowe.

14. Traffic Trends: #KONIECTEORII, czyli wywiady z właścicielami sklepów internetowych!

Seria #KONIECTEORII to cykl wywiadów z właścicielami sklepów internetowych na kanale agencji Traffic Trends. Poruszane są najróżniejsze zagadnienia z dziedziny e-commerce, np. jak lojalizować klientów, którzy chętnie wracają po nowe produkty, czy można odnieść sukces budując wąską ofertę asortymentową lub jak w strategii sprzedaży połączyć sklep internetowy ze sprzedażą B2B? Gośćmi byli już przedstawiciele m.in: klocki.edu.pl, eladex.pl, pomadziarz.pl czy też e-lakiernik.net. Na kanale można zobaczyć także prelekcje z konferencji Traffic Day oraz zapisy z webinarów, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż online.

15. edrone

Na kanale edrone zobaczysz m.in. nagrania z edrone Partners Day, wydarzenia stworzonego z myślą o wszystkich e-commerce managerach, właścicielach sklepów internetowych i specjalistach marketingu. Zaproszeni eksperci e-commerce, analityki, digital marketingu i technologii dzielą się wiedzą, którą mogą w prosty (ale efektywny) sposób zastosować w codziennej pracy. W trakcie październikowego pod lupę wzięto obsługę klientów, a prezentację przedstawiła m.in. Katarzyna Bronowska, eCommerce and Marketing manager w Leifheit.

16. imoje

Na kanale imoje znajdziesz zapisy webinarów przedstawicieli marki z przedstawicielami m.in. sklepów Displate, Your KAYA, Konesso, Kondrat Wina Wybrane.

17. Shoper

Na kanale YT marki Shoper posłuchasz m.in. spotkań z przedstawicielami sklepów działających na tej platformie. Jak uczyć i sprzedawać jednocześnie opowiada Michalina Trempała z Zielone Pogotowie.pl, jak zbudować markę sklepu internetowego z odzieżą przybliża Zofia Kulewicz z Ansin.pl.

18. Tpay Talks

Tpay talks to cykl wywiadów z partnerami firmy Tpay m.in. sklepami Kubota i z Czarną Małpą, czyli właścicielem marki Black Monkey Cooks. Rozmowy te pozwolą dowiedzieć się, jak ten rynek wygląda w praktyce i jakie są trendy w rozwoju branży.

Sprawdź listę 50 polskich podcastów o marketingu i biznesie, które warto słuchać.

Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.

Warto doczytać:

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę