TikTok to dobre miejsce dla e-sklepów. Pozwala się zaprezentować w kreatywny sposób i dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Poznaj 10 marek z branży e-commerce, które wykorzystują możliwości tej platformy oraz przeczytaj porady ekspertów.
Zakupy online poprzez media społecznościowe mają się coraz lepiej. Według Retail Report 2024 firmy Adyen aż 45% polskich konsumentów zamawia produkty właśnie przez social media.
Co więcej, 80% marek, które korzystają z social commerce, odnotowuje lepsze wyniki sprzedażowe, a 79% klientów przyznaje, że na ich wybory zakupowe mają wpływ publikacje pojawiające się na takich platformach jak TikTok.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jeśli planujesz wejść na tę platformę ze swoim e-sklepem, to warto sprawdzić, jakie treści tworzą tam czołowe marki. Z tego powodu przygotowaliśmy zestawienie 10 dużych graczy z sektora e-commerce obecnych na TikToku.
Listę ułożyliśmy malejąco, zaczynając od marek z największą liczbą obserwujących.
1. x-kom
Marka x-kom sprzedaje elektronikę użytkową i sprzęt komputerowy. Firma działa zarówno w internecie, jak i prowadzi sieć salonów stacjonarnych.
Przykładowy TikTok marki x-kom
@xkompl Odpowiadanie użytkownikowi @wojciechpiotrows8 Najdroższy komputer 💰💰 #komputer #pcgaming #pcbuild #gracz
- Obserwujący: 402,4 tys.
- Polubienia: 6,8 mln
- Link do profilu na TikToku: xkompl
2. Answear
Answear oferuje odzież, buty i akcesoria od światowych producentów. Firma działa w internecie i obsługuje klientów w wielu krajach.
Przykładowy TikTok marki Answear
@answear GEN Z vs MILLENIAL? Which outfit would you wear? #menswear #genzvsmillenial #outfit #styling #fyp
- Obserwujący: 307,5 tys.
- Polubienia: 1,1 mln
- Link do profilu na TikToku: answear
3. OLX Polska
Platforma ogłoszeniowa, umożliwiająca kupno i sprzedaż produktów, usług oraz wynajem.
Przykładowy TikTok marki OLX Polska
@olx.polska Wy też macie takie “przydasie”? 🧐 #OLX #OLXPolska
- Obserwujący: 248,5 tys.
- Polubienia: 3,3 mln
- Link do profilu na TikToku: olx.polska
4. Empik
Empik oferuje książki, muzykę, filmy i artykuły kreatywne.
Przykładowy TikTok marki Empik
@empik Wszystko jest czarno na białym – Black Weeks w Empiku trwa! 😍 W salonie Empik książki 3 za 2! A na empik.com za dwie książki zapłacicie 40, 50 lub 60 zł, perfumy i kosmetyki znajdziecie do -30%, a winyle kupicie 3+1! 👌 #empik #empikcom #książki #muzyka #perfumy #blackweek
- Obserwujący: 202 tys.
- Polubienia: 2,9 mln
- Link do profilu na TikToku: empik
5. Komputronik
Komputronik sprzedaje elektronikę, sprzęt komputerowy i AGD.
Przykładowy TikTok marki Komputronik
@komputronik_pl Mamy dla was konkurs! Do wygrania robot sprzątający Eufy RoboVac X10 Pro Omni🤩 Zasady są dwie. Zaobserwuj nasz profil na TikToku i odpowiedz w komentarzu pod tym filmem na pytanie- Jakie nietypowe zadanie zleciłbyś robotowi sprzątającemu, gdyby miał supermoce? 🤖 Czekamy na wasze odpowiedzi do 31.12. Regulamin konkursu dostępny w karcie produktu na stronie www.komputronik.pl Powodzenia! 💙 #Konkurs #Komputronik #Eufy #Sprzątanie#okazja #promocje #Mop
- Obserwujący: 125,2 tys.
- Polubienia: 1 mln
- Link do profilu na TikToku: komputronik_pl
6. eobuwie.pl
Marka eobuwie.pl prowadzi sprzedaż obuwia i dodatków przez internet. W ofercie znajdują się produkty znanych marek.
Przykładowy TikTok marki eobuwie.pl
@eobuwie How to spice up a basic fit? Just a little bit <3
- Obserwujący: 88,8 tys.
- Polubienia: 999,3 tys.
- Link do profilu na TikToku: eobuwie
7. Allegro
Allegro to marketplace, który umożliwia zakupy w wielu kategoriach. Klienci mogą korzystać z ofert tysięcy sprzedawców.
Przykładowy TikTok marki Allegro
@allegro Który kalendarz wygrał bitwę? Dajcie znać w komentarzu!
- Obserwujący: 41,5 tys.
- Polubienia: 645bs,7 tys.
- Link do profilu na TikToku: allegro
8. Decathlon
Decathlon sprzedaje sprzęt sportowy i odzież do różnych aktywności. Sieć działa w wielu miastach, a także w internecie.
Przykładowy TikTok marki Decthlon
@decathlonpolska Okej to kto jest tym najlepszym piłkarzem? ⚽️ #decathlon #decathlonpolska #trend #robertmakłowicz #piłkarz #sport #kolarstwo #quiz #comedy
- Obserwujący: 30,3 tys.
- Polubienia: 323,3 tys.
- Link do profilu na TikToku: decathlonpolska
9. Castorama
Castorama dostarcza materiały budowlane i narzędzia. Sklepy oferują produkty do remontów, budowy i ogrodów.
Przykładowy TikTok marki Castorama
@castoramapolska Jeden dzień to za mało, by złapać wszystkie promocyjne kąski. CASTO WEEKS to aż 14 dni superokazji! ☄️ 💸 W Castoramie.
- Obserwujący: 28,5 tys.
- Polubienia: 222,2 tys.
- Link do profilu na TikToku: castoramapolska
10. Ceneo
Platforma Ceneo służy do porównywania cen. W ten sposób ułatwia zakupy online m.in. w zakresie elektroniki czy artykułów domowych.
Przykładowy TikTok marki Ceneo
@ceneo.official Twoim Starym też tak odbija?🤯 Weź pokaż im Ceneo 📉 i niech więcej nie świrują 🛍️ Kupony 🏷️na Black Friday znajdziesz od piątku 29.11 do poniedziałku 2.12 ✨
- Obserwujący: 11,8 tys.
- Polubienia: 78,2 tys.
- Link do profilu na TikToku: ceneo.official
TikTok okiem ekspertów
Jak robić marketing na TikToku? Swoimi spostrzeżeniami dzielą się przedstawiciele marek TrustMate.io, SeoFly i Komputronik.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu TrustMate.io.
Dzięki ogromnej bazie ponad 2 mld użytkowników w 2024 r. (z czego 1,1 mld aktywnych miesięcznie) i unikalnym funkcjom TikTok jest ciekawą opcją dla firm sprzedających w sieci, w tym e-sklepów, do zwiększania zaangażowania i sprzedaży, a także do pozyskiwania nowych potencjalnych klientów.
Należy jednak pamiętać, że TikToka uwielbia młodzież, a dorośli go nie rozumieją – przynajmniej tak brzmi obiegowa opinia. Co prawda, jak pokazują dane platformy, reklamodawcy na TikToku mogą angażować ponad 1,081 mld dorosłych użytkowników miesięcznie, natomiast wg statystyk aplikacji używa niespełna 20% jej użytkowników, którzy mają ponad 40 lat.
Osoby korzystające z TikToka spędzają w aplikacji średnio blisko 100 min dziennie, w trakcie których oglądają łącznie ponad 1 mld filmów każdego dnia. Należy pamiętać, że TikTok ma swoich fanów przede wszystkim w: USA (122 mln), Indonezji (100 mln) i Brazylii (84 mln). Jednak jak pokazują dane, także w Polsce korzysta z aplikacji spora rzesza, przede wszystkim młodych użytkowników – około 12 mln osób.
Jak zatem można włączyć TikToka do swojej strategii w e-handlu?
1. Wykorzystaj leady z TikToka do bezpośredniego zaangażowania
Dzięki leadom z TikToka możesz:
- bezpośrednio pozyskiwać prospektów wraz z ich kluczowymi danymi,
- integrować potencjalnych klientów z CRM-em,
- zwiększyć współczynnik konwersji.
2. Wykorzystaj odbiorców swojego TikToka do ukierunkowanego marketingu
Dzięki ogromnej bazie użytkowników TikTok oferuje niezrównane możliwości dla firm e-commerce, aby dotrzeć i zaangażować docelowych odbiorców. TikTok Audiences pozwala zsynchronizować istniejące listy klientów bezpośrednio z platformą, tworząc wysoce ukierunkowane kampanie reklamowe, które zwiększają sprzedaż.
3. Wykorzystaj sklep TikToka
TikTok nie tylko zrewolucjonizował sposób, w jaki konsumuje się treści, lecz także zmienił krajobraz e-commerce. Dzięki wprowadzeniu TikTok Shop użytkownicy mogą robić zakupy, jednocześnie ciesząc się angażującymi treściami. Platforma płynnie integruje tagi produktów i reklamy, które można kupić w kanałach wideo użytkowników, a także stworzyła płynną ścieżkę od odkrycia do zakupu. Ułatwia w ten sposób markom bezpośrednie dotarcie do odbiorców.
Dzięki sklepowi na TikToku możesz zaprezentować swoje produkty, umożliwiając klientom przeglądanie i kupowanie produktów bez opuszczania aplikacji. Połączenie interakcji społecznościowej i zakupów tworzy wyjątkową drogę do angażowania klientów w zabawny i dynamiczny sposób. Ponadto możesz nawiązać w tym zakresie współpracę z tiktokowymi influencerami.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu TrustMate.io.
Jakub Piasecki, head of SEM w SeoFly
TikTok to potężne narzędzie marketingowe dla e-commerce, które łączy kreatywność z zaawansowanymi funkcjami reklamowymi. Menedżer reklam TikToka umożliwia tworzenie kampanii dopasowanych do różnych celów: od zwiększania świadomości marki, przez generowanie ruchu, po sprzedaż.
Formaty TopView, In-Feed Ads czy Spark Ads pozwalają skutecznie angażować użytkowników, a dokładne opcje targetowania (wiek, zainteresowania, lokalizacja) zwiększają efektywność kampanii. Funkcja TikTok Shop i możliwość linkowania produktów bezpośrednio z wideo skraca ścieżkę zakupową.
Algorytm TikToka sprzyja wirusowości treści, co pozwala na osiąganie świetnych wyników przy optymalizacji kosztów. Kluczem jest połączenie autentycznego, angażującego contentu z precyzyjnie zaplanowanymi kampaniami reklamowymi. TikTok to platforma, która nie tylko bawi, ale przede wszystkim sprzedaje, budując społeczność wokół marki i maksymalizując ROI w e-commerce.
Jakub Piasecki, head of SEM w SeoFly
Paulina Pytel, lider zespołu zarządzania społecznościami w Komputroniku
Do tej pory TikTok kojarzył się przede wszystkim z działaniami zasięgowymi w górze lejka sprzedażowego. Dzięki wprowadzanym przez platformę zmianom – zwłaszcza w obrębie funkcjonowania kont reklamowych – zyskujemy więcej możliwości.
Wykorzystanie reklam katalogowych, API konwersji czy również dodanych w ostatnim czasie formatów Smart+ TikTok pozwala nam osiągać satysfakcjonujące wyniki również w dole lejka sprzedażowego. Widzimy to nie tylko w panelu reklamowym, lecz także w naszych systemach analitycznych. Satysfakcjonujące nas wyniki pozwalają nam na dalszą inwestycję w rozwój kanału, ponieważ widzimy tu realny wpływ na nasz biznes.
Dodatkowo warto tutaj wspomnieć o współpracy z twórcami, którzy pomagają nam docierać do nowych grup odbiorców. Możliwość promocji ich filmów bezpośrednio z naszych kont reklamowych za pomocą określonych kodów pozwala również zmonetyzować tego typu współprace.
Paulina Pytel, lider zespołu zarządzania społecznościami w Komputroniku
Przeczytaj też inne poradniki:
>> Jak pisać ciekawe opisy produktów w e-sklepie? Lista inspiracji
>> Social proof w e-sklepie – jakie dowody społeczne stosować w e-commerce?
>> Strategie cenowe w e-commerce – na czym polegają?