Na progu 2022 roku sprawdziliśmy, czego sobie i innym osobom związanym z e-commerce życzą ikomersiaki. Życzeniami dzielą się przedstawiciele m.in. Decathlon, Lancerto, L'Oréal, imoje/ING, ORLEN Paczka, Tpay, Fast White Cat, Thulium, iPresso, SMSAPI i Grupy iCEA.
Daria Auguścik, dyrektor ds. rozwoju biznesu e-commerce w polskim oddziale Mastercard Europe: Życzę wszystkim związanym z e-commerce, zarówno zawodowo jak i prywatnie, ciągłego rozwoju, odnajdywania niewydeptanych ścieżek i ogromnej dozy dystansu, tak do siebie, jak i do branży. Życzę również tego, byśmy wszyscy potrafili zrobić krok do tyłu, szeroko spojrzeć na nasz sektor i dynamicznie go zmieniać. Odpowiadanie na coraz to nowe zapotrzebowania konsumentów będzie wtedy o wiele łatwiejsze.
Bogdan Baj, dyrektor działu sprzedaży ORLEN Paczka i Robert Giersz, dyrektor biura usług kurierskich ORLEN Paczka: Branży e-commerce życzymy rozwoju konkurencyjności wśród metod dostaw, oraz partnerskich relacji, opartych na wzajemnym wspieraniu swoich biznesów. Sobie zaś życzymy, aby e-commerce, a co za tym idzie biznes paczkowy rozwijał się jeszcze szybciej w kolejnym roku i aby najczęściej wybieraną usługą logistyczną była ORLEN Paczka. 😊
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Katarzyna Bronowska, regional e-commerce manager SEE w firmie Papyrus: Sobie i całej branży, życzę przede wszystkim końca pandemii, powrotu do „normalności”, ale przy równoczesnym zachowaniu tempa wzrostu e-commerce. Dodatkowo – więcej luzu i jak najwięcej możliwości spotkań z koleżankami i kolegami po fachu. 😉
Paulina Czokajło, key account manager e-commerce w imoje/ING: Aby podejmowane działania stale przynosiły satysfakcję, a rozwój e-commerce nieprzerwanie zaskakiwał. Całej branży e-commerce kolejnych rekordów nie tylko za sprawą pandemii ale przede wszystkim z naturalnego wyboru i wygody konsumentów!
Krystian Drzewicki, key account manager w Tpay: Rok 2021 – podobnie jak 2020, był bardzo rozwojowym czasem dla e-commerce i fintechu. W Tpay bardzo to odczuliśmy, czego efektem jest kilkukrotne powiększenie zespołu, nowe biuro oraz współpraca z Bankiem Pekao. To był dla nas dobry czas. Życzę zarówno sobie, jak i całej branży e-commerce, aby ten rozwój trwał jak najdłużej. Jedyną stałą w życiu są zmiany, a więc nie bójcie się ich, rozwijajcie się i przebijajcie szklane sufity. I dużo zdrowia!
Jacek Dziura, CMO i członek zarządu w Grupie iCEA: Przede wszystkim zdrowia. W dzisiejszych czasach to dużo ważniejsze niż kwestie biznesowe. A oprócz zdrowia… elastyczności. W tak dynamicznie zmieniającym się środowisku, jakim jest e-commerce, nie powinno zabraknąć świadomości i gotowości do reagowania na zmiany – tego właśnie życzę całej branży w nadchodzącym roku.
Klaudia Fedko, marketing manager w Thulium: Całej branży e-commerce życzę odwagi we wdrażaniu nowych rozwiązań, dynamicznych wzrostów oraz budowania wysokiej jakości obsługi klienta. Sobie i zespołowi Thulium – ciekawych projektów, coraz większych wyzwań zawodowych oraz głowy otwartej na nowe pomysły.
Szukasz kompendium wiedzy o CX i obsłudze klienta w e-commerce? Sięgnij po EwP13 CX I OBSŁUGA KLIENTA W E-COMMERCE. Poznasz najlepsze praktyki stosowane na co dzień przez marki ANIA KRUK, Chocolissimo, Coffeedesk, DrTusz i Skład Prosty.
Marta Gaińska, operations manager w Furgonetka: Ogromu nieszablonowych pomysłów, odwagi do ich realizacji i podejmowania dobrych decyzji biznesowych.
Kacper Gruchot, e-commerce leader w Fast White Cat, należącym do Grupy Digitree: Całej branży e-commerce życzę stałego rozwoju, pozyskiwania nowych klientów i ich zatrzymywania oraz bezproblemowego dostosowywania się do ich potrzeb. A każdemu z nas, części e-commercowego podwórka życzę, byśmy byli w stanie te potrzeby spełniać.
Marcin Jaskólski, head of e-commerce sales – Active Cosmetics Division w L’Oréal: Sobie życzę umiejętności nadążania za trendami i spostrzegawczości w ich identyfikowaniu. Branży życzę zaś rozwoju segmentu reusable, refurbished i second hand. Im więcej żyć zapewnimy naszym produktom, tym lepsze życie zapewnimy naszym dzieciom 😊
Arkadiusz Kawa, dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania: Życzę wszystkim związanym z e-commerce dużo kreatywności i powodzenia na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach. Wychodźmy coraz śmiele również zagranicę, ponieważ nie mamy, czego się wstydzić. Życzę również społecznej odpowiedzialności w prowadzeniu swojego biznesu – to trud, który się zwróci nam i przyszłym pokoleniom.
Szukasz poradnika o marketingu odpowiedzialnym społecznie? Sięgnij po „Marketera+” 50: marketing odpowiedzialny społecznie + audyt marketingu. Dowiesz się, jak mądrze prowadzić działania społecznie odpowiedzialne. Sprawdzisz, jak zrobić audyt strategii, analityki, kampanii Google Ads i prawny działań marketingowych. Poznasz 50 najciekawszych polskich podcastów o marketingu i biznesie.
Krzysztof Marzec, CEO w DevaGroup: Więcej wydarzeń offline! Rok 2022 zapowiada się tu bardzo ciekawie, ale zobaczymy jak to się potoczy. Na pewno nie możemy się doczekać naszego semKRK w czerwcu 2022 r., planujemy na nim specjalny panel dla e-commerce i wiele innych ulepszeń. A całej branży niezmiennie życzę wysokich ROI. 😉
Krzysztof Murzyn, head of new business w Marketplaceme: Wszyscy czujemy, mimo dynamiki wzrostów sprzedaży i wydatków online, zmęczenie sytuacja pandemiczną i zagrożeniem COVID-19. Mam nadzieję, że rok 2022 dzięki szczepieniom i oswojeniu z sytuacją będzie dla wszystkich łatwiejszy. Zdrowie i bezpieczeństwo najbliższych będą z pewnością wyjątkowo ważne.
Z perspektywy firm handlowych i spraw codziennych chciałbym wszystkim życzyć bardziej przewidywalnych dostaw od zagranicznych, szczególnie azjatyckich producentów oraz stabilizacji na rynku cen przesyłek międzynarodowych. Z punktu widzenia sprzedaży międzynarodowej bardzo przydatna jest stabilność walutowa zarówno w kwestii zakupów jak i planowania sprzedaży.
Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska: Ostatnie dwa lata wymagały od branży kurierskiej błyskawicznych reakcji i ciągłej gotowości do podejmowania nowych działań. Życzę więc całej branży, by wyszła z tego okresu nieoczekiwanej zmiany wzmocniona, ale też bardziej świadoma wyzwań społecznych i środowiskowych. Wszystko wskazuje na to, że wiele z wprowadzonych na czas pandemii rozwiązań zostanie z nami na stałe jako sensowne usprawnienie działań operacyjnych na ostatniej mili.
Karolina Obszyńska, business segment strategy marketing manager w Fast White Cat, należącym do Digitree Group: Spokojnej, stabilnej sytuacji w kraju, bo bez niej trudno jest się rozwijać i osobiście, i zawodowo. A do tego świadomych konsumentów, trudnych wyzwań i realizacji planów, jakie w Fast White Cat chcemy wdrożyć w 2022 roku.
Paweł Paszkowski, CEO i strateg ds. e-commerce i marketingu w agencji strigoo: Sobie każdego roku życzę ciekawych projektów, które pozwalają na to, aby na e-commerce czy też marketing spoglądać coraz to z nowej perspektywy. Na co dzień współpracuję z różnymi podmiotami z branży i miks doświadczeń każdego z nich pokazuje, że zawsze można czegoś nowego się nauczyć i że każdy e-commerce jest inny. Całej branży życzę natomiast tego, aby te wyzwania, z którymi się spotykają, dawały im tylko inspiracje i były źródłem nowych pomysłów. I oczywiście klientów, którzy ich kochają i o nich mówią.
Krzysztof (Chris) Podeszwa, partner manager w Shopware: W 2021 roku zespół Shopware znacznie się wzmocnił personalnie w kontekście planowanej ekspansji na rynek polski. Wierzę, że dzięki dobremu produktowi opartemu o ideę open-source będziemy w stanie dostarczać zarówno użytkownikom platformy, jak i bezpośrednio zarządzającym sklepami, kolejnych wartościowych funkcji, które pomogą im w sprawnej i przyjemnej realizacji zakupów. Zatem zarówno sobie, jak i całej branży życzę przede wszystkim ciekawych i ambitnych projektów, które pozwolą realizować wyżej wymienione trendy na rok 2022.
Mariusz Serafin, dyrektor marketingu i e-commerce w Lancerto SA: Więcej przewidywalności i mniej zdarzeń, zagrażających stabilności rynku i biznesów, takich jak lockdowny, opóźnienia dostaw. Życzę sobie i całej branży powrotu do normalności, która z pewnością będzie sprzyjała rozwojowi modelu omnichannel i płynącej z niego synergii między światem on- i offline.
Paweł Skrzypczak, chief sales officer w IDEA commerce S.A.: Życzę wszystkim z branży e-commerce wzrostów sprzedaży i sprawnej obsługi wszystkich zamówień. Sprzedającym online – poszerzenia sprzedaży o kolejne kanały sprzedażowe, a dostarczającym oprogramowania umożliwiające i usprawniające sprzedaż – dalszego rozwoju i rozbudowywania swoich produktów, celem zaspokojenia potrzeb dotychczasowych i nowych klientów.
Sascha Stockem, CEO i założyciel Nethansy: Branża e-commerce jest niewiarygodnie dynamiczna i zmienna. Do tego w 2021 r. byliśmy świadkami wielu kryzysów na różnych rynkach. Myślę, że branża i sprzedawcy potrzebują trochę więcej spokoju i stabilności. Dlatego życzę im przede wszystkim zdrowia, spokoju, odpoczynku w gronie najbliższych i dobrej, uczciwej konkurencji.
Czego mogę życzyć sobie i firmie? Oczywiście tego samego i żeby nasza przygoda w Nethansie ciągle trwała. Powrotu do normalności i jak najwięcej kontaktów na żywo. Żebyśmy częściej się widzieli. Dużo zdrowia i żeby 2022 był jeszcze lepszym rokiem.
Andrzej Szylar, CEO Global4Net: Branży e-commerce życzę przede wszystkim zmniejszenia problemów z łańcuchami dostaw, które dotykają obecnie wielu branż i często są największym blokerem wzrostu oraz jak najlepszego zrozumienia potrzeb klientów, gdyż jest to korzystne dla obu stron, zarówno sprzedających, jak i klientów. Sobie natomiast, jak co roku, życzę dalszej możliwości pracy z tak wspaniałymi ludźmi, z którymi mam okazję na co dzień współpracować w Global4Net i od których wciąż tak wiele się uczę każdego dnia.
Damian Wiszowaty, CEO Gonito: Zawodowo – ciągłej eksploracji nowych możliwości, które zarówno nam, jak i naszym partnerom daje serwis Amazon pozwalając poszerzać sprzedaż wertykalnie – w ilości i horyzontalnie – o nowe rynki. Jednocześnie życzymy sobie stałego podnoszenia jakości naszych usług oraz ich najlepszego dopasowania do potrzeb naszych partnerów, tak obecnych, jak i przyszłych. A wszystkim sprzedającym online – tradycyjnie – więcej zamówień i mniej zwrotów.
Maja Wiśniewska, marketing manager w SMSAPI: Życzę nam przed wszystkim stabilności! Żyjemy w szalonym świecie pełnym niespodziewanych zwrotów i dlatego chciałabym, abyśmy potrafili planować działania w obszarze marketingu i e-commercu tak, aby nie były nam straszne żadne czynniki zewnętrzne i rewolucje. Obserwujmy bacznie zmiany, zostawmy miejsce w budżecie na nieplanowane wydatki wynikające ze zwiększonej działalności konkurencji oraz rosnącego CPC. Kierujmy się zdrowym rozsądkiem, aby nie poddać się emocjom w stresowych sytuacjach. Wszystkim nam życzę także nieskończonej energii i dobrego samopoczucia, abyśmy mogli dowozić spektakularne wyniki, ale nigdy kosztem naszego zdrowia i życia prywatnego.
Michał Wojciechowski, CEO iPresso: Branży, by skupiła się na zapewnianiu jeszcze lepszego user experience wprowadzając ułatwienia oraz korzystne dla obu stron skróty, które jednocześnie dadzą pewność, że procesy i dane są profesjonalnie zabezpieczone. Sobie i iPresso nowych wyzwań, ciekawych projektów i nieszablonowych potrzeb, w których zaspokojeniu nasz system i zespoły będą mogły się wykazać. 🙂
Konrad Zach, founder&CEO thinkHUB: Zapewne nie będę oryginalny życząc nam wszystkim przede wszystkim zdrowia i docenienia czasu, który przez (a może dzięki) pandemii możemy znacznie częściej spędzać z rodziną i najbliższymi – to są wartości niezaprzeczalnie najważniejsze. Natomiast zawodowo życzę Wam niezmiennej pasji i radości z tworzenia ponadprzeciętnych przedsięwzięć e-commerce oraz prowadzenia biznesu online w modelu uniezależniającym skalowanie i wzrost firmy od poświęcanego przez nas na ten cel czasu.
Wojciech Zięba, chief digital officer w Decathlon: Życzę całej branży e-commerce więcej przewidywalności w nadchodzącym roku. Dużych wzrostów, wielu zadowolonych klientów i realizacji wielu odważnych projektów, które przełożą się pozytywnie na rozwój biznesu.
Marcin Żuchowicz, prezesa e-point SA: Życzyłbym sobie i całej branży, aby wyjść z wąskiego rozumienia e-commerce (sklep internetowy) i spojrzeć na całościowe doświadczenie użytkownika – zaczynając od budowania zaangażowania, przez cyfrowy onboarding, aż po self-service. I marzy mi się, aby było to spojrzenie z perspektywy „użytkownika końcowego”.
Życzenia od redakcji „Marketera+” i „E-commerce w Praktyce”
Warto doczytać:
- E-commerce A.D. 2022
- Audyt e-commerce. Jak szybko znaleźć słabe punkty sklepu internetowego i je wyeliminować
- Jak właściwie wyznaczać KPI w sklepie internetowym
- 18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać.
- Efektywne budżety w e-commerce – pułapki, które mogą Cię dużo kosztować
- Black Hat SEM – czyli nieczyste zagrania w Google Ads, które pomniejszają Twój dochód
- Jak zbudować sprawnie działający zespół obsługi klienta w sklepie internetowym
- Gdybym otrzymał 2 miliony złotych na rozkręcenie biznesu e-commerce… Co bym zrobił?
- Błąd przeżywalności, czyli jak nie zarządzać magazynem i zapasami