Jakich doświadczeń w procesie zakupowym oczekuje współczesny e-klient? Co dziś liczy się bardziej: szybkość czy jakość obsługi? A może ani jedno, ani drugie? Jak skutecznie zarządzać CX w e-commerce? Jakie są największe wyzwania w obszarze customer service i jak im sprostać? Czy każdy e-sklep musi mieć dział kontaktu z klientem? I wreszcie: czy realizowanie filozofii CX wciąż pozwala budować i utrzymywać przewagę konkurencyjną na rynku handlu elektronicznego? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz w 27 numerze „E-commerce w Praktyce”, którego tematami przewodnimi są nowoczesny CX i obsługa klienta.
W najnowszym numerze „E-commerce w Praktyce” czeka na Ciebie mnóstwo wskazówek i inspiracji na temat skutecznego zarządzania CX i obsługą klienta w e-commerce. Specjaliści zaproszeni do współpracy analizują te zagadnienia z różnych perspektyw i dzielą się cennymi poradami, które pozwolą Ci pogłębić relacje z kupującymi oraz zyskać przewagę nad konkurencją dzięki kompleksowej obsłudze.
🚀 Zamów „EwP” 27 o nowoczesnym CX i obsłudze klienta w e-commerce
W nowym wydaniu „EwP” znajdziesz też podpowiedzi, jak stworzyć przyjazny ekosystem sprzedaży dla klientów i partnerów biznesowych, jak zaprojektować użyteczny interfejs e-sklepu oraz jak tworzyć atrakcyjny i ciekawy content w e-commerce. Specjaliści omawiają też różne typy niezadowolonych klientów oraz strategie ich obsługi, a także przedstawiają praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania systemów PIM czy raportów z Google Analytics 4 i Microsoft Clarity do optymalizacji procesów zakupowych
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Ostatnie tegoroczne wydanie to także wiele inspirujących treści poza tematem numeru. Nasi eksperci doradzają, jak skutecznie zaplanować budżet biznesu e-commerce na kolejnych 12 miesięcy oraz jak przygotować się na zmiany prawne związane z ustawą o dostępności, które będą obowiązywać po 28 czerwca 2025 r. Zapoznasz się też ze sposobami wykorzystania potencjału rich contentu czy komunikacji SMS-owej w e-commerce.
W cyklach „E-commerce od kulis” oraz „Case study” przeczytasz o angażowaniu klientów za pomocą programu lojalnościowego SIGup oraz nowoczesnego interfejsu sklepu autoDNA. Zobaczysz, jak marka BasicLab realizuje strategię growth i dba o CX, a także dowiesz się, jak zoptymalizowano customer service w Grupie Zibi i jak można zastosować metodę growth hackingu na przykładzie działań marki DAAG.
W cyklu „Zdaniem ikomersiaka” o obsłudze klienta na różnych rynkach i budowaniu relacji z klientami opowiadają przedstawiciele sklepu Strefa Tenisa, platformy ERLI oraz firmy Romania Express. Ponadto historię marki Lancerto oraz jej podejście do obsługi klienta i CX przybliża w wywiadzie Mariusz Serafin – dyrektor marketingu i e-commerce w grupie G8 SA.
Z tematu numeru „EwP” 27 dowiesz się m.in.:
- jak skutecznie zarządzać doświadczeniem (CX) i obsługą klienta w e-commerce,
- jakich doświadczeń i jakiej jakości obsługi oczekują od e-sklepów klienci,
- jakie są największe wyzwania obsługi klienta i jak sobie z nimi radzić,
- jakie kanały stosować w obsłudze klienta w zależności od specyfiki branży i grupy docelowej,
- z jakich narzędzi i technologii korzystać w obsłudze klienta,
- jak krok po kroku usprawnić obsługę klienta w kanałach cyfrowych (od audytu sytuacji bieżącej do szkolenie zespołu i określenie mierników sukcesu),
- jak efektywnie monitorować ścieżkę zakupową klientów i wprowadzać w niej usprawnienia,
- jakimi KPI mierzyć jakość obsługi klienta i pracę działów customer service,
- jak i jakimi narzędziami badać i analizować zachowania klientów na stronie e-sklepu,
- jak komunikację z użytkownikiem uczynić elementem USP,
- jak zdefiniować w firmie standard obsługi klienta (SLA),
- jak opracować skuteczny schemat odpowiedzi dla działu customer service,
- w jaki sposób skutecznie i zgodnie z prawem pozyskiwać opinie kupujących,
- jak wykorzystać PIM do poprawy obsługi klientów oraz zwiększenia sprzedaży,
- jakie są preferencje językowe w obsłudze klienta w wybranych krajach europejskich,
- jak AI i inne innowacje wspierają komunikację z klientami w e-commerce B2B,
- jak obsługiwać trudnych klientów w e-commerce,
- jak dbać o CX w modelu fulfillmentowym,
- jak tworzyć atrakcyjne i ciekawe treści w standardowej komunikacji z klientem,
- jak dzięki działaniom contentowym, SEO i UX poprawić prezentację produktów na stronach,
- jakie rozwiązania UX mogą minimalizować frustrację klientów podczas zakupów online.
Z artykułów poza tematem numeru dowiesz się m.in.:
- jak efektywnie i z głową wykorzystać rich content w e-commerce
- jak w prosty sposób zoptymalizować kampanie SMS w swoim e-sklepie i jakie kluczowe działania warto przeprowadzić na zakończenie roku z wykorzystaniem komunikacji SMS.
- jakie konsekwencje grożą e-sklepom za niedostosowanie się do wymogów dotyczących dostępności i co na pewno musisz zrobić po 28 czerwca 2025 r.,
- z obszernego poradnika o budżetowaniu dowiesz się, jak skutecznie i z uniknięciem błędów przygotować budżet na 2025 r. i jak nie pominąć założonego celu i przyjętej strategii.
W nowym numerze „EwP” swoją wiedzą podzielili się:
Paweł Bilczyński, Aleksandra Bilińska, Mateusz Buczkowski, Weronika Czajka, Paulina Czokajło, Łukasz Dotoń, Paweł Fornalski, Ewa Grzeszczuk-Karzyńska, Weronika Herbet-Homenda, Sebastian Horoszko, Marek Jastrzębski, Agnieszka Kaźmierczak, Katarzyna Kierach, Piotr Kiljański, Karolina Kociołek, Patrycja Kościołowska, Magdalena Kościółek, Michał Kuliś, Oskar Lipiński, Aleksandra Magnuszewska, Lidia Małkiewicz, Karolina Obszyńska-Gabryś, Paweł Pałka, Paweł Paszkowski, Bartosz Pilch, Wojciech Popiela, Ewa Reducha-Wiśniewolska, Piotr Sawuła, Mariusz Serafin, Anna Stachurska-Czyżewska, Justyna Szymańska, Wojciech Szymański, Eryk Ulewicz, Szymon Wcisło, Konrad Zach, Jerzy Zieliński.
🚀 Zamów „EwP” 27 o nowoczesnym CX i obsłudze klienta w e-commerce
Jesteśmy przekonani, że wiedza i praktyczne wskazówki ekspertów zawarte w tym numerze pomogą Ci ulepszyć obsługę klienta oraz skuteczniej budować pozytywne doświadczenie kupujących. Życzymy inspirującej i owocnej lektury, a także rzeszy zadowolonych klientów i wzrostu sprzedaży w nadchodzącym roku.
Koniec roku to doskonały moment, żeby zamówić prenumeratę na 2025 r. , dlatego zachęcamy Cię do zakupu prenumeraty extra premium „E-commerce w Praktyce” z pakietem e-szkoleń.
W prezencie do tego wydania otrzymasz plakatowy kalendarz na 2025 r. (w rozmiarze 880×660 mm). Doskonale sprawdzi się jako kalendarz ścienny lub podkładka na biurko. Zaplanujesz w nim najważniejsze zadania, zaznaczysz najważniejsze eventy i urlop 🙂 Planuj z precyzją, skutecznie monitoruj i optymalizuj działania w e-commerce w 2025 r.