Jakie książki czytają eksperci e-commerce? Które z publikacji są dla nich szczególnie inspirujące i nie wyobrażają sobie bez ich lektury prowadzenia biznesu internetowego?
Co czytają ikomersiaki i jakie książki polecają innym przedstawicielom e-commerce? Swoimi rekomendacjami dzielą się: Wojciech Kyciak, CEO BezOkularow.pl i wOkularach.pl oraz Paweł Bogdan, e-commerce manager w firmie Queisser Pharma, która produkuje Doppelherz.
Wojciech Kyciak, CEO BezOkularow.pl i wOkularach.pl
1. „Handlowanie to gra. Od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb klienta”, Jerzy Gut, Wojciech Haman, Onepress 2004
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W mojej opinii to obowiązkowa pozycja dla każdego, kto zajmuje się handlem. Pomoże zrozumieć niepowodzenia, spojrzeć na handel jak na grę, którą można się świetnie bawić. Dodatkowy atut to polskie otoczenie biznesowe prezentowane w licznych przykładach. Obowiązkowa pozycja, żeby złapać trochę dystansu do tego, co robimy.
2. „Legendarna Obsługa Klienta. Troska jest najważniejsza”, Ken Blanchard, Kathy Cuff i Vicki Halsey, MT Biznes 2014
To książka o tym, jak ważna w handlu jest obsługa klienta. Bardzo lekka i szybka do przyswojenia pozycja, dzięki której upewnimy się, że obsługa klienta jest absolutnie kluczowa do odniesienia sukcesu w handlu.
3. „Wszystko dla pań”, Emil Zola, Prószyński i S-ka
Choć to klasyczna powieść z XIX wieku, to śmiało polecam wszystkim, którzy związani są z handlem. O początkach „dużego handlu” (dom towarowy) i styku z „małym handlem”. O mechanizmach handlowych, które przetrwały do dzisiaj. Idealna pozycja, żeby uzyskać świeżą perspektywę.
4. „Dawaj innym szczęście – Ścieżka pasji zysku i celu”, Tony Hsieh, MT Biznes 2011
Bardzo popularna i zarazem najlepsza pozycja dla każdego, kto zaczyna e-commerce. O tym, jak budować e-commerce wokół klienta, jak uczynić go najważniejszym elementem tej układanki i zarazem, jak budować biznes w dobrych relacjach z pracownikami.
Przeczytaj wywiad z Wojciechem Kyciakiem.
Paweł Bogdan, e-commerce manager w firmie Queisser Pharma, która produkuje Doppelherz
1. „Piękny e-commerce. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?”, Kamila Gębik, KAMMEDIA 2021
Z książkami z dziedziny stricte e-commerce jest jeden podstawowy problem – rozwój e-commerce. Książki kupione rok czy dwa lata temu, traktujące o ciekawych narzędziach i funkcjach, szybko stają się nieaktualne. W swojej praktyce bazuję raczej na artykułach w sieci, treściach wideo, podcastach, grupach i szkoleniach.
Rekomendowałbym raczej lektury obejmujące szerszy aspekt: marketing, zachowania klientów itd. Z książek, które ostatnio pojawiły się na rynku myślę, że warto zwrócić uwagę na „Piękny E-commerce” Kamili Gębik. Dzięki tej publikacji możemy zapoznać się z interesującymi case’ami największych e-commerce’ów w Polsce.
Szukasz zarówno inspirującej lektury, jak i praktycznych wskazówek dotyczących efektywnego prowadzenia biznesu? Sprawdź książki o marketingu i e-commerce dostępne w sklepie Marketera+.
Warto doczytać: