Na Facebooku jest wiele grup dotyczących marketingu oraz e-commerce. Z setek wybraliśmy kilka tych, które są moderowane i aktywnie się rozwijają. Sami do nich należymy i zapewniamy, że można w nich uzyskać profesjonalne wsparcie i praktyczne podpowiedzi.
E-Commerce Polska
Grupa dotyczy głównie polskiego e-commerce, ale zawiera także informacje, dobre wzory i przykłady związane ze światowym handlem elektronicznym. To kompendium wiedzy i przestrzeń do dyskusji praktyków. Znajdziesz w niej informacje na temat technicznych aspektów prowadzenia sklepu, odpowiedzi na pytania, doniesienia o rynkowych trendach i nowinkach. Użytkownicy grupy dzielą się opiniami na temat rozwiązań wprowadzanych w swoich sklepach, zamieszczają też oferty pracy.
Data założenia: 21 października 2013 r.
Liczba członków: 15,7 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/512365358860279/
Polscy sprzedawcy na AMAZON
Polska wersja Amazona wystartowała oficjalnie na początku marca 2021 roku, ale sprzedawcy znad Wisły na tej platformie obecni są już od dawna. Zrzesza ich grupa, którą założyli Damian Wiszowaty i Cyprian Iwuć. To najlepsze źródło wiedzy na temat praktycznych aspektów sprzedawania na Amazonie, miejsce wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia. Znajdziesz tu porady, odpowiedzi na pytania czy informacje o nowościach dla sprzedawców, które wprowadza platforma.
Data założenia: 22 lutego 2016 r.
Liczba członków: 7,3 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/sprzedawcyamazon/
Sklep na Etsy
Etsy to serwis internetowy o międzynarodowym zasięgu, który umożliwia sprzedaż produktów i wyrobów wykonywanych w sposób tradycyjny. Grupa zrzesza osoby, które już posiadają sklep na Etsy lub dopiero rozpoczynają tam swoją działalność. Możesz w niej podyskutować o optymalizacji i promocji sklepu, znaleźć przegląd narzędzi czy odpowiedzi na pytania związane z formalnymi aspektami prowadzenia działalności.
Data założenia: 2 czerwca 2017 r.
Liczba członków: 10,3 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/sklepnaetsy
Tygrysy Socialu
Chcesz, żeby media społecznościowe nie miały przed Tobą tajemnic? To idealne miejsce dla Ciebie. Grupę współtworzą dziesiątki ekspertów oraz niezależna społeczność pasjonatów marketingu. Jest źródłem wiedzy przede wszystkim o digital marketingu. Dowiesz się tu m.in., jak efektywnie prowadzić fanpage’e czy organizować skuteczne kampanie na FB. Członkowie dzielą się opiniami i doświadczeniami, pytają i udzielają odpowiedzi, dążą do rozwoju zawodowego. Wartości grupy to kultura wiedzy, rozwój i współtworzenie. Jej założycielem jest agencja Tigers.
Data założenia: 2 lipca 2015 r.
Liczba członków: 15,3 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/socialtigerspl/
Artur Jabłoński & digitalianie [Social Media | Content Marketing | PPC Ads]
Artur Jabłoński to właściciel agencji digitalk, konsultant ds. e-marketingu i szkoleniowiec zajmujący się edukacją w zakresie content marketingu oraz reklamy w mediach społecznościowych. Członkowie jego grupy poruszają tematy dotyczące głównie social mediów, contentu oraz PPC Ads. Zdobędziesz tu praktyczne wskazówki, jak dobrze skonfigurować i optymalizować reklamę na Facebooku, Instagramie czy Linkedinie, poznasz też tajniki skutecznego copywritingu.
Data założenia: 25 sierpnia 2016 r.
Liczba członków: 21,8 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/1732660436998589/
Przeczytaj artykuły Artura Jabłońskiego, które ukazały się w „Marketerze+”.
Zamów książkę „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie”.
Google Ads (AdWords) – Darmowe Wsparcie, Porady, Nowinki [MarcinWsol.pl]
Chcesz rozwiązać problem związany z systemem Google Ads? Szukasz nowinek i informacji na jego temat? To dla Ciebie odpowiednie miejsce. Znajdziesz tu m.in. praktyczne wskazówki, jak tworzyć i analizować reklamy w ramach Google’a. Grupa zrzesza praktyków i umożliwia także znalezienie specjalisty/agencji do konsultacji, audytu lub prowadzenia kampanii. Twórcą grupy jest Marcin Wsół, specjalista w zakresie Google Ads.
Data założenia: 19 października 2017 r.
Liczba członków: 16,8 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/wsparcie.adwords/
Przeczytaj artykuły, które Marcin Wsół napisał dla „Marketera+”.
Google Analytics Polska
Grupa, której głównym celem jest odpowiadanie na wszelkie pytania dotyczące Google Analytics i tematów z nim związanych. Dowiesz się tu m.in., jak efektywnie wykorzystywać to narzędzie, znajdziesz też rozwiązania problemów. Użytkownicy dzielą się wskazówkami i doświadczeniami, pomagają w nauce obsługi Google Analytics 4. W grupie znajdują się również ogłoszenia o pracę oraz zlecenia dla freelancerów (wraz z widełkami cenowymi lub stawką godzinową).
Data założenia: 25 maja 2012 r.
Liczba członków: 12,5 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/gapolska/?ref=timeline