Jeśli wysyłasz paczki do klientów zagranicznych, wyzwaniem jest wybór firmy kurierskiej. Takiej, która sprawnie doręczy przesyłkę w każdym kraju i zrobi to w oczekiwany przez odbiorców sposób. Operator logistyczny doręczający wielokanałowo paczki np. w Czechach, często nie ma jednak równie sprawnie działającego łańcucha logistycznego w Rumunii. Podpisywanie oddzielnych umów z najlepszymi kurierami w każdym kraju, integrowanie różnych systemów i w końcu sama obsługa wysyłek byłyby niepraktyczne z biznesowego punktu widzenia.
Nie musisz godzić się na półśrodki i różną jakość doręczeń w krajach, w których prowadzisz sprzedaż. Istnieją rozwiązania pozwalające podpisać jedną umowę i w jej ramach mieć do dyspozycji najlepsze firmy kurierskie i wielokanałowe doręczenia w każdym kraju docelowym oraz jeden system do obsługi paczek. Taką unikalną ofertę logistyki transgranicznej dla e-commerce posiada Olza Logistic.
Jedna umowa – wielokanałowe doręczenia przez najlepsze spedycje
Za pomocą Olzy wyślesz paczki do każdego kraju UE. Firma specjalizuje się jednak w obsłudze najbardziej atrakcyjnych rynków dla polskich e-sklepów: Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier, Bułgarii, Słowenii, Chorwacji, Grecji oraz krajów bałtyckich.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z Olza Logistic podpisujesz jedną umowę, w ramach której otrzymujesz wielokanałowe doręczenia i dostęp do najlepszych spedycji w każdym kraju docelowym. To istotny element budowania przewagi konkurencyjnej e-sklepu za granicą. Lokalni konsumenci mają swoje przyzwyczajenia i ulubionych doręczycieli, np. w Czechach rangę niemal kultową ma firma PPL, której nazwa funkcjonuje jako synonim usług kurierskich. Czech informujący o tym, że wysłał paczkę kurierem (niezależnie od tego, jaką firmą), mówi, że wysłał „pepeelką”. Porównać to można np. do polskiego znaczenia słowa „Jeep”, które często oznacza po prostu samochód terenowy.
Podobnie rzecz ma się w innych krajach. W Grecji popularnym doręczycielem jest ACS Courier. Część odbiorców nie wyobraża sobie jednak, by paczki nie przywiózł im kurier konkurencyjnego Taxydromiki. Z Olzą zaoferujesz swoi klientom usługi obu tych firm. Sami wybiorą, który kurier ma im przywieźć paczkę.
Oczywiście klient zwraca uwagę nie tylko na nazwę firmy. Kluczowe znaczenie ma sposób dostawy. Mieszkańcy krajów Europy Środkowo-Wschodniej mają takie same wymagania, jak konsumenci na Zachodzie i chcą mieć wybór, w jaki sposób otrzymają paczkę. Konkurencyjny e-sklep musi więc zapewnić wielokanałowe doręczenia. Z Olza Logistic dasz swoim klientom pełny wybór sposobu odbioru przesyłek: w domu, w punkcie odbioru lub w paczkomacie.
Jeden system – wiele spedycji
Współpraca z Olzą jest maksymalnie uproszczona, bez względu na to, na ilu rynkach prowadzisz sprzedaż. Zawsze korzystasz z jednego API i w jednym systemie, w intuicyjny sposób, zarządzasz wysyłkami wszystkich spedycji w każdym kraju.
Równie łatwo mają Twoi klienci. Wystarczy, że udostępnisz darmowy widget Olza Logistic z poziomu koszyka w swoim sklepie internetowym, w którym znajduje się ponad 50 tys. punktów odbioru i paczkomatów w Czechach, Słowacji, Rumunii, Węgrzech, Bułgarii i Grecji.
Widget Olza Logistic to estetyczne rozwiązanie i doskonałe doświadczenie użytkownika. Zamiast żmudnie wypełniać pola w formularzach, Twoi klienci po prostu wybierają na mapie punkt, w którym chcą odebrać paczkę. Dzięki ergonomii i optymalnemu UX do minimum skrócony został czas potrzebny na dokonanie zakupu.
Jedna faktura – wiele usług dodatkowych dla e-commerce
Za korzystanie z usług wielu przewoźników, w wielu krajach otrzymasz miesięcznie tylko jedną fakturę. Współpracując z Olzą, bez powielania niepotrzebnych formalności, będziesz mógł skorzystać także z wielu usług wspierających e-commerce, które wykraczają daleko poza usługi logistyczne, a z którymi możesz spotkać się za granicą.
Olza Logistic oferuje m.in. prowadzenie w imieniu klienta profesjonalnego call center, w którym komunikacja telefoniczna i e-mailowa z konsumentami odbywa się w języku lokalnym. W efekcie każdy, kto do Ciebie zadzwoni lub napisze, będzie przekonany, że kontaktuje się z lokalną firmą. To ważne np. na rynku czeskim, na którym konsumenci są przywiązani do rodzimych marek oraz rozwiązań i wolą kupować od… Czechów. Z tego powodu oferowana przez Olzę pełna logistyka zwrotów oparta jest na krajowych adresach zwrotnych, aby Czech zwracał paczkę na adres czeski, a nie polski.
Olza pomaga także m.in. w załatwianiu formalności za granicą, w tym zakładaniu rachunków bankowych oraz tłumaczeniu dokumentów i materiałów marketingowych. Oferta tłumaczeń Olzy to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej kompletnych usług tego typu na rynku z oszczędnościami sięgającymi nawet do 80% w stosunku do standardowych cen tłumaczeń.
Najlepsze rynki dla polskiego e-commerce
Naturalnym kierunkiem ekspansji dla polskich e-biznesów są rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Po pierwsze dlatego, że w krajach takich jak Czechy, Rumunia czy Węgry notujemy obecnie największą dynamikę wzrostu e-handlu. Po drugie, polskie e-sklepy mają większe doświadczenie oraz lepsze zaplecze technologiczne i logistyczne niż ich lokalni konkurenci w tych krajach. Po trzecie, wciąż jest miejsce na nowe podmioty. Do Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii swoje towary wysyła jedynie około 11% polskich e-sklepów. Wreszcie po czwarte, nasi południowi sąsiedzi mają większą siłę nabywczą niż Polacy. Czesi to bardziej zamożni klienci i robią większe zakupy.
Obecnie nie trzeba specjalnie zachęcać e-przedsiębiorców do podboju zagranicznych rynków. Jeśli jednak poważnie myślisz o sprzedaży za granicą, nie rób tego na skróty. Sukces w Polsce nie gwarantuje sukcesu w Czechach czy Rumunii. Podbój obcego rynku należy zaplanować całościowo: począwszy od wielokanałowego i niezawodnego łańcucha dostaw z kompletną logistyką zwrotów, przez fachowe tłumaczenia dokumentów i materiałów marketingowych, na profesjonalnej obsłudze klienta końcowego kończąc. Olza Logistic może Ci w tym pomóc kompleksowo. W ramach jednej, prostej umowy.
Materiał partnera