Jakie książki czytają eksperci e-commerce? Które z publikacji są dla nich szczególnie inspirujące i nie wyobrażają sobie bez ich lektury prowadzenia biznesu internetowego?
Co czytają ikomersiaki i jakie książki polecają innym przedstawicielom e-commerce? Swoimi rekomendacjami dzielą się: Szymon Bujalski, członek zarządu w Modivio S.A. oraz Mikołaj Wezdecki, członek zarządu i dyrektor e-commerce w Eobuwie.pl.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Szymon Bujalski, członek zarządu w Modivio S.A.
Książki zawsze były dla mnie ważne i stanowiły źródło inspiracji. To właśnie specjalistyczna literatura wprowadzała mnie krok po kroku w świat marketingu i nowych technologii.
1. „Kotler o marketingu. Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach”, Philip Kotler, Onepress
Pozycja, do której od blisko 10 lat regularnie wracam to „Kotler o marketingu”. Z czystym sumieniem mogę polecić ją każdemu, kto rozpoczyna swoją przygodę z szeroko rozumianym światem biznesu. W prosty i przejrzysty sposób porusza się w niej kwestie budowania strategii przedsiębiorstw i opracowywania kampanii marketingowych. Książka Kotlera rzuca światło na to, co należy wziąć pod uwagę, dążąc do pozycji lidera na rynku, co jest szczególnie istotne w kontekście działalności e-commercowej.
2. „Lojalność 3.0.”, Paharia Rajat, MT Biznes 2014
Transformacja cyfrowa zmieniła sposób, w jaki robi się zakupy. Dzisiaj firmy rozumieją, jak ważne jest budowanie lojalności klientów. Programy lojalnościowe stanowią nieodłączny element e-commerce, ale ich zbudowanie wymaga pogłębionej analizy i zastanowienia się nad tym, które czynniki decydują o zaangażowaniu konsumentów.
Wszystkim tym, którzy szukają inspiracji, jak budować – i co niezwykle ważne – utrzymywać lojalność klientów, polecam książkę „Lojalność 3.0”. To lektura, która udowadnia, że uczestnicy programów lojalnościowych szukają czegoś więcej, niż tylko karty członkowskiej, na którą zbiera się punkty. Tym, co wyróżnia tę pozycję, jest przystępna forma serwowania wiedzy i ciekawe case studies.
Uważam, że w świecie e-commerce bardzo ważne jest, by być na bieżąco i śledzić zmiany, jakie zachodzą w tym wyjątkowo dynamicznym środowisku. Równie istotne jest czerpanie wiedzy na temat finansów, technik negocjacyjnych lub sposobów na efektywne zarządzanie zespołem. Takiej wiedzy dostarczają branżowe magazyny, dlatego od wielu lat nieodłącznym tytułem, który towarzyszy mi na co dzień, jest Harvard Business Review. Cenię ten magazyn za wyjątkowo wnikliwe i merytoryczne artykuły.
Mikołaj Wezdecki, członek zarządu i dyrektor e-commerce w Eobuwie.pl
1. „Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych”, Steve Krug, Helion
Klasyka o użyteczności stron. Dobry sklep internetowy to dobra konwersja. Z tej książka można się dowiedzieć, jak najprościej zacząć pracować właśnie nad wskaźnikiem konwersji.
2. „Web Analytics 2.0. Świadome rozwijanie witryn internetowych”, Avinsh Kaushik, Helion
Ciężko mi sobie wyobrazić prowadzenie biznesu internetowego bez zrozumienia cyfr, kluczowych metryk. Kaushik to guru analityki internetowej. Każdy, kto zajmuje się biznesem online powinien mieć tę lekturę na półce
3. „Atomowe nawyki. Drobne zmiany, niezwykłe efekty”, Clear James, Wydawnictwo Galaktyka
Niekoniecznie lektura związana z biznesem online, ale każdy powinien ją przeczytać. Ta książka zmieniła moje życie. Dzięki niej zrozumiałem, że wiedzieć, co robić to jedno, a zacząć to robić to drugie. Chcesz schudnąć? Chcesz zacząć uczyć się języka? Chcesz nauczyć się biznesu online? Wiedza na każdy z tych tematów jest dostępna, trzeba tylko jej użyć. Ksiażka „Atomowe nawyki” właśnie mówi o tym, jak wpływać na siebie i rzeczywistość, która nas otacza.
Szukasz zarówno inspirującej lektury, jak i praktycznych wskazówek dotyczących efektywnego prowadzenia biznesu? Sprawdź książki o marketingu i e-commerce dostępne w sklepie Marketera+.
Warto doczytać: