GOMEZ rozpoczyna sprzedaż w Niemczech i we Włoszech, Super-Pharm odświeża aplikację mobilną, Empik stawia na rozwój ekologicznych dostaw w e-commerce, badanie „Koszyk Roku 2022” wyłania najbardziej przyjazne e-sklepy w Polsce, a raport Izby Gospodarki Elektronicznej potwierdza, że w B2B boom na e-commerce trwa. Zapraszamy do lektury przeglądu informacji ze świata e-commerce.

GOMEZ rozpoczyna sprzedaż w Niemczech i we Włoszech
GOMEZ, multibrand z modą premium, kontynuuje ekspansję zagraniczną. Właśnie udostępnił swoją ofertę klientom w Niemczech i we Włoszech na platformach sprzedażowych gomez.com.de oraz gomez.moda. Tym samym liczba rynków, na których marka prowadzi sprzedaż, wrosła do 12. Komunikacja z klientem będzie prowadzona w języku narodowym danego kraju. Marka oferuje także wygodne formy płatności, a dostawy realizuje z własnego Centrum Dystrybucyjnego.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
O tym, jak wyglądało przygotowanie do ekspansji na rynki niemiecki i włoski oraz co było największym wyzwaniem przeczytasz w rozmowie z Michałem Dobickim, prezesem zarządu GOMEZ na EwP.
Nowa odsłona aplikacji mobilnej Super-Pharm
Super-Pharm Polska odświeżył swoją aplikację mobilną. Możną ją pobrać w Google Play i App Store. Nowa odsłona aplikacji powstała z myślą o klientach sieci, którzy robią zakupy w wielu kanałach. Dzięki niej użytkownicy mogą przeglądać na swoim smartfonie ofertę drogerii, sprawdzać opinie, filtrować listy, dodawać produkty do ulubionych, kupować i płacić BLIKIEM, kartą lub szybkim przelewem.
Po miesiącu od wprowadzenia nowej wersji aplikacji zyskała ona ponad 30 proc. więcej użytkowników. Klienci Super-Pharm skorzystali z dostępnych w niej kuponów promocyjnych aż 19 500 razy. Za pośrednictwem aplikacji złożono ponad 10 tys. zamówień online.
Chcesz poszerzyć wiedzę o m-commerce? Sięgnij po EwP nr 7.
Empik stawia na rozwój ekologicznych dostaw w e-commerce
Empik wprowadził na szeroką skalę rozwiązanie na rzecz zielonej logistyki. Zamówienia z oferty własnej, z dostawą do salonów stacjonarnych, klienci odbierają już bez opakowań i wypełniaczy.
Ogromna popularność tej opcji dostawy sprawia, że rocznie przełoży się to nawet na 40 000 uratowanych drzew. Ponadto firma zmniejszy o 50% (nawet o 610 ton rocznie) w skali roku zużycie kartonów, w których transportowany jest towar od dostawców i z magazynu, dzięki ich wielokrotnemu wykorzystywaniu.
Już ponad 75% produktów z oferty własnej Empiku jest objętych ekodostawą, czyli trafia z magazynu centralnego do salonów stacjonarnych bez opakowań. Zamówienia bez opakowań są odpowiednio zabezpieczone w trakcie transportu z magazynu. Przewożone są w zbiorczych, usztywnionych pudełkach, które chronią je przed uszkodzeniem.
Koszyk Roku 2022: Najbardziej przyjazne e-sklepy w Polsce [raport]
W ramach czwartej edycji raportu „Koszyk Roku”, ogólnopolskiego badania e-commerce, przebadano 100 największych e-sklepów w Polsce. W tym roku nie badano całego sklepu. Skupiono się na jednej ścieżce zakupowej klienta, czyli testowaniu robienia zakupów przez urządzenie mobilne. Zwycięzcy tegorocznej edycji raportu „Koszyk Roku”, którzy mogą pochwalić się najlepszym UX to: Martes Sport, Black Red White i Media Expert.
Tegoroczne badanie pokazało, że już nie tylko rozpoznawalne i wszystkim znane e-sklepy przykładają ogromną wagę do UX, lecz również te mniejsze. O tym, jakie jeszcze wnioski płyną z raportu przeczytasz na EwP.
Wyłoniono laureatki pierwszej edycji konkursu „Kobieta e-commerce 2022”
Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z jury przyznała nagrody w pierwszej edycji konkursu „Kobieta e-commerce”. Wpłynęło kilkaset zgłoszeń, z których wyłonionych zostało 80 finalistek w 9 kategoriach.
Specjalne wyróżnienie dla osobowości rynku e-commerce przyznano Patrycji Sass-Staniszewskiej, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, za wybitne osiągnięcia w promowaniu e-commerce w Polsce oraz wspieranie organizacji społecznych promujących kobiety.
O tym, kto i za jakie projekty otrzymał nagrodę przeczytasz na EwP.
Boom na e-commerce w B2B [raport]
Z badania „B2B e-commerce NOW”, zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, wynika, że tempo digitalizacji rynku B2B stale rośnie, a aż 41 proc. firm prowadzi sprzedaż w e-commerce. Z kolei jedna czwarta spodziewa się, w ciągu najbliższego roku, znacznego wzrostu przychodów z tego kanału (powyżej 20 proc.). Klienci B2B oczekują stałego dostępu do oferty, sprawnej i spersonalizowanej obsługi, podobnej do tej, do jakiej przyzwyczaili się kupując produkty konsumenckie.
Aż 95 proc. firm widzi pozytywne efekty uruchomienia sprzedaży w Internecie, a większość firm, średnio 3.86 (w skali 1-5), uznaje je za sukces. Wśród najczęściej wymienianych korzyści firmy wskazują wzrost skali działania i obrotów, wyższą efektywność i rentowność oraz sprawniejszą realizację zamówień. Aż 84 proc. firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu online, a już co czwarta korzysta z tej możliwości. Kolejne 5 proc. rozważa wyjście z e-handlem na rynki zagraniczne jeszcze w tym roku.
Koniec boomu na e-commerce B2C
Tymczasem eksperci wróżą hamowanie e-commerce B2C. O tym, jak oceniają pierwszy kwartał bieżącego roku i jakie są ich przewidywania dotyczące całego 2022 roku przeczytasz na EwP.
Warto posłuchać
Merytorycznie o e-commerce: Prowadzić firmę, która sprawia Ci przyjemność: Piotr Kiljański, head of e-commerce w Strefa Tenisa.
Warto wziąć udział:
- 18 maja, szkolenie online: Content marketing w sprzedaży i marketingu B2B. Jak zaplanować skuteczną strategię marketingu treści. Tworzenie contentu, który nie interesuje kupujących, nie ma sensu – to wszyscy wiemy. Jak więc robić to dobrze? Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak odkryć, jakie treści naprawdę interesują klientów, skąd brać pomysły na treści, co i gdzie publikować oraz jak dystrybuować wartościowe treści, jak tworzyć content nastawiony na budowanie zaangażowania, jak tworzyć treści, które pomogą klientom w procesie decyzyjnym.
- 19 maja, szkolenie online: Jak zaplanować spójną politykę cenową i rabatową w e-commerce. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak oferować w internecie „ten sam” produkt co konkurencja z wyższą marżą i być atrakcyjnym cenowo, jak z głową stosować akcje promocyjne i kody rabatowe, aby zwiększyć sprzedaż i nie stracić marży oraz klientów kupujących w pierwszej cenie, jakie rozwiązania pozwolą Ci uniknąć wojny cenowej i zwiększyć sprzedaż.
- 31 maja, szkolenie online: Skąd i jak mądrze pozyskać ruch w e-commerce. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji do rozmiaru biznesu i budżetu, jak mądrze budować zasięg i czerpać ruch w zależności od tego, czy rozwijasz mały sklep online, średni sklep producenta, czy pracujesz dla dużego resellera, jak radzić sobie z rosnącymi kosztami reklamy – gdzie szukać niestandardowych źródeł pozyskiwania klientów, także offline.
- 14 czerwca, szkolenie online: Branding w praktyce. 6 technik, dzięki którym stworzysz solidne podstawy marki. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: dlaczego branding nie jest częścią marketingu i jak budować wartość marki, co robić, żeby wyróżnić swoje produkty i usługi na rynku i dlaczego największą konkurencją wcale nie są firmy, które mają podobną ofertę, dlaczego ludzie wcale nie myślą o markach i jak sprawić, żeby klienci utożsamiali się z Twoim brandem, jak odpowiednio komunikować markę i jak nadać jej odpowiednie cechy, tożsamość oraz osobowość.
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu ikomersiaka.
Przeczytaj także:
- Prasówka M+ [15-21.04.22]
- E-tydzień w e-commerce [15-21.04.22]
- EwP poleca: lektury ekspertów e-commerce [cz.2]
- EwP poleca: grupy na Facebooku o marketingu i e-commerce
- 18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać
- 50 polskich podcastów o marketingu i biznesie, które warto poznać