„Mimo wielu utrudnień w handlu inaugurujemy naszą działalność na kolejnych krajach. To ważny krok dla marki” – mówi Michał Dobicki, prezes zarządu GOMEZ. Firma rozpoczęła właśnie sprzedaż w Niemczech i we Włoszech. Dla zagranicznych klientów przygotowano dedykowane domeny, a komunikacja będzie prowadzona w języku narodowym danego kraju. W sumie GOMEZ prowadzi sprzedaż już na 12 rynkach.

W jaki sposób GOMEZ chce przekonać do siebie zagranicznych kupujących?
Niemcy i Włochy to wymagające rynki, ale przygotowaliśmy dla naszych nowych klientów kompleksową ofertę. Dobrze poznaliśmy specyfikę tych rynków i zachowań konsumenckich. Klienci oczekują najnowszych trendów, nowatorskiego designu i modowych inspiracji. I właśnie to znajdą w naszej ofercie. W jednym miejscu dajemy im dostęp do tysięcy wyselekcjonowanych produktów od ponad 150 marek.
Ile trwało i jak wyglądało przygotowanie do rozpoczęcia sprzedaży w Niemczech i we Włoszech?
Jako firma z 18-letnim doświadczeniem w branży wykorzystujemy własne know-how. Przed uruchomieniem sprzedaży na danym rynku kluczowe jest poznanie jego specyfiki. Sprawdzamy, jakie są zwyczaje zakupowe w danym regionie, na jakie marki stawiają klienci i jak aktywna jest konkurencja. Minione dwa lata były trudne dla rynku ze względu na pandemię koronawirusa, teraz trwa konflikt zbrojny na wschodzie Europy. Spowodowało to opóźnienia o decyzji startu domen sprzedażowych: gomez.com.de oraz gomez.moda. Sam proces wdrożenia zrealizowaliśmy zgodnie z planem.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Chcesz dowiedzieć się, jak zaplanować i prowadzić sprzedaż międzynarodową? Sięgnij po EwP4.
Co było największym wyzwaniem i jak udało mu się sprostać?
Głównym wzywaniem dla e-commerce jest zintegrowanie wszystkich technologii backendowych, które finalnie pozwalają na sprawne zarządzanie całą logiką biznesową. Przez lata wypracowaliśmy sposób prezentacji oferty, który zyskał uznanie konsumentów. Klienci GOMEZ na każdym z rynków otrzymują dedykowaną domenę (prowadzoną w języku natywnym) z kompletną ofertą, modowymi inspiracjami, szczegółowymi opisami produktów oraz najbardziej popularnymi formami płatności do wyboru. Wierzymy, że klienci w Niemczech i we Włoszech również docenią taką formułę.
Jak będzie wyglądała sprzedaż pod kątem logistycznym? W jakim czasie zamówienie dotrze do klienta z nowych rynków?
Czas realizacji dostawy do Niemiec to 2 dni robocze, a do Włoch 3-5 dni roboczych. Wszystkie zamówienia będą realizowane z naszego Centrum Dystrybucyjnego w Swadzimiu. Podjęliśmy już stosowne decyzje o zwiększeniu powierzchni magazynowej. Docelowo nasze centrum pomieści ponad 750 tys. produktów. Cały czas doskonalimy także procesy logistyczno-magazynowe, dzięki którym m.in. zwiększymy wydajność pracy magazynu, skuteczniej będziemy wykorzystywać przestrzeń, a nasze zasoby będą gotowe na wzrosty sprzedaży.
Czy planujecie wejść na kolejne rynki?
Tak, chcemy kontynuować ekspansję. Tak jak wspomniałem, wprowadzamy rozwiązania logistyczno-magazynowe, które zapewnią profesjonalne zaplecze do dalszej ekspansji. Sprawdzamy już potencjał kolejnych rynków, ale jeszcze za wcześnie, żeby o tym mówić.
O firmie
GOMEZ to multibrand z modą premium. Obecnie oferta firmy dostępna jest już w 12 krajach europejskich – w Polsce, Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Grecji, Rumunii, Słowenii, Niemczech, we Włoszech oraz na Litwie, Słowacji i Węgrzech. Ponadto na terenie Polski (w Poznaniu i Warszawie) marka prowadzi sprzedaż stacjonarną w salonach.
Warto doczytać:
Rola płatności online w rozwijaniu sprzedaży transgranicznej
Cross-border szansą na zwiększenie sprzedaży online w 2022 roku
Łukasz Bojar (Senetic): Nieustannie przekraczać lokalne standardy w każdym regionie świata