Dynamiczny rozwój e-commerce wymaga podejmowania przez sklepy internetowe działań, które umożliwią im budowanie przewagi konkurencyjnej na każdym etapie podróży klienta. Sprawdź, jakie rozwiązania pomogą zadbać o komunikację Twojego e-sklepu i zwiększyć jej rozpoznawalność na etapie posprzedażowym.
Dynamiczny rozwój e-commerce związany jest nie tylko ze zmianą nawyków zakupowych konsumentów, lecz również ze wzrostem zapotrzebowania na usługi, które wspierają aktywność sprzedażową i marketingową sklepów internetowych. Ich właściciele i menedżerowie szukają rozwiązań, które na każdym etapie podróży klienta umożliwią budowanie przewagi konkurencyjnej.
Zadbaj o personalizację komunikacji i zwiększ rozpoznawalność swojej marki w procesie posprzedażowym
Jednym ze sposobów, które pomagają wyróżnić się na tle konkurencji jest m.in. satysfakcjonująca z punktu widzenia klienta opieka posprzedażowa. Zaopiekowanie się klientem na tym etapie w dużym stopniu może wpłynąć na jego lojalność wobec e-sklepu, chęć powrotu i dokonania zakupów w przyszłości. W tym kontekście warto pamiętać, że nic tak negatywnie nie wpływa na postrzeganie e-sklepu jak utrudniony kontakt po dokonaniu zakupu, brak informacji oraz bezosobowe i przedmiotowe traktowanie. 74% osób kupujących w sieci odczuwa frustrację, gdy komunikat nie jest dopasowany do ich potrzeb. A prawie 60% klientów decyduje się na zakup w konkretnym miejscu właśnie dlatego, że zapewniono im spersonalizowaną ofertę lub potraktowano w sposób indywidualny.
Rozwiązaniem, które pozwoli Ci personalizować komunikację z klientami sklepu internetowego na etapie posprzedażowym, a tym samym budować z nimi dobre relacje, jest pakiet Apaczka PRO Brand.
Czym jest Apaczka PRO Brand?
Apaczka PRO Brand to pakiet, w skład którego wchodzą konfigurator logo oraz usługi powiadomienia e-mail, strona śledzenia i mapa. Pozwalają one personalizować komunikację z klientami sklepu internetowego na etapie posprzedażowym. Jeśli więc prowadzisz e-commerce i chcesz zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki również na etapie wysyłki zakupionego towaru, narzędzia w ramach Apaczka PRO Brand pozwolą Ci stworzyć idealnie dopasowany, a więc i wyróżniający się, styl komunikacji.
W pakiecie PRO Brand na szczególną uwagę zasługują dwie usługi, które będą szczególnie przydatne jeśli wysyłasz dużo przesyłek. Pierwsza z nich to personalizowane wiadomości e-mail ze statusem przesyłki wysyłane do kupujących. Druga usługa to możliwość tworzenia personalizowanych stron śledzenia przesyłki. Dzięki personalizacji, zarówno informacja o statusie, jak i możliwości śledzenia przesyłki nabierze indywidualnego, dopasowanego do Twojej marki charakteru.
Personalizowane wiadomości e-mailowe
Według badań nawet 85% wiadomości e-mailowych, które zawierają powiadomienia o statusie przesyłki jest otwieranych przez adresatów. Tym samym stanowią one idealny punkt styku z klientem, dzięki któremu możesz sprawić, że powróci on na stronę sklepu internetowego i dokona po raz kolejny zakupu. Nie bez znaczenia w tym kontekście jest więc personalizacja komunikatów.
Możliwość decydowania o treści i stylu prowadzonej komunikacji w powiadomieniach o statusie przesyłki staje się podstawą do budowania indywidualnych i trwałych relacji z klientami.
W ramach usługi personalizowania wiadomości e-mail możesz:
- personalizować treści e-maila kierowanego do klienta końcowego z informacją o statusie przesyłki,
- przygotować własny komunikat i umieścić go w stopce wiadomości,
- umieścić link do strony śledzenia przesyłki,
- dołączyć informacje kontaktowe,
- dodać odnośniki do własnych mediów społecznościowych.
Strona śledzenia przesyłki
Strona śledzenia to miejsce, w którym klienci e-sklepu mogą sprawdzić status swojej przesyłki. W związku z tym, że odwiedza ją nawet 80% osób, które dokonały zakupu w wybranym e-sklepie, jest to idealne miejsce do komunikowania o marce Twojego sklepu.
Dzięki usłudze Apaczka PRO Brand stronę śledzenia możesz stworzyć w layoucie dopasowanym do wyglądu Twojego sklepu internetowego oraz przekazywać za jej pośrednictwem dodatkowe treści marketingowe: przypomnieć o aktualnych promocjach, wyświetlić kod rabatowy, umieścić banner reklamowy czy pochwalić się nowościami produktowymi.
Mapa punktów nadań
Klienci serwisu Apaczka.pl, którzy korzystają z usługi unikalnej mapy punktów nadań i odbioru, mają dodatkową możliwość personalizacji widgetu.
Instalując widżet Mapy możesz:
- umieścić logo Twojego e-sklepu,
- wybrać oraz sortować punkty po sieciach dostawy, np. Żabka, Paczkomat,
- wyświetlać wyłącznie punkty, które obsługują przesyłki pobraniowe,
- wyświetlać szczegółowe informacje o punktach (godziny otwarcia, adres).
Spełnij oczekiwania klientów i popraw wyniki sprzedażowe firmy
Efektywne zarządzanie procesami wysyłkowymi w e-sklepie nie polega jedynie na dostarczeniu zamówionego towaru do rąk kupującego. Z tego powodu właściciele e-biznesów szukają rozwiązań takich jak Apaczka PRO Brand, które nie tylko spełniają oczekiwania klientów, lecz mają również wpływ na zwiększenie sprzedaży w e-sklepach oraz optymalizację czasu pracy pracowników zajmujących się logistyką i obsługą klienta.
Możliwości, jakie oferuje pakiet Apaczka PRO Brand to:
- budowanie wizerunku marki oraz zwiększenie jej rozpoznawalności w procesie posprzedażowym,
- zwiększenie ruchu na Twoim e-sklepie, a w konsekwencji wzrost sprzedaży i przychodów,
- zmniejszenie zapytań kupujących w sprawie statusu przesyłki,
- zwiększenie popularności Twoich mediów społecznościowych,
- wpływ na budowanie pozytywnych relacji z kupującym,
- wzrost satysfakcji klienta z jakości obsługi pozakupowej.
Więcej szczegółów znajdziesz na stronie: www.apaczka.pl/apaczka-pro/
Materiał partnera