Answear.com ze wzrostem przychodów ze sprzedaży o 34%, United Colors of Benetton otwiera sklep w Metaverse, Netto startuje ze sprzedażą internetową, C&A będzie sprzedawać na Amazonie, polska agencja Strix łączy się z holenderskim ShopWorks E-commerce, wzrosła o 40% liczba firm aktywnie korzystających z programu Brand Registry na Amazonie, w 2023 roku e-commerce będzie stanowić ponad 20% całego rynku handlu w Polsce. Zapraszamy do lektury przeglądu informacji ze świata e-commerce.
Answear.com ze wzrostem przychodów ze sprzedaży o 34 proc. w II kw. 2022 r.
Answear.com, e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oferujący modę oraz produkty lifestylowe i dekoracyjne, według wstępnych danych wypracował w II kw. 2022 r. 196 mln zł przychodów ze sprzedaży. Oznacza to wzrost o 34 proc. rok do roku. Spółka wznowiła w maju sprzedaż na rynku ukraińskim.
Jesteśmy zadowoleni ze wstępnych wyników II kwartału bieżącego roku, zarówno pod względem sprzedażowym, jak również wskaźników finansowych i operacyjnych. Powinno się to przełożyć na dobrą rentowność tego okresu. Tym bardziej, że wyniki II kwartału nie powinny być obciążone zdarzeniami jednorazowymi jak to miało miejsce w poprzednim okresie. Cieszymy się również z powrotu i stopniowego odbudowywania rynku ukraińskiego, który przez kilka miesięcy był wyłączony ze sprzedaży oraz konsekwentnego wzrostu sprzedaży na pozostałych rynkach. Zdecydowaliśmy też o otwarciu nowego rynku – Słowenii – aby konsekwentnie zwiększać potencjał sprzedaży i optymalizować naszą logistykę na Bałkanach.
Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com
Chcesz dowiedzieć się, jak zaplanować i prowadzić sprzedaż międzynarodową? Sięgnij po „EwP” nr 4 (1) 2019 o sprzedaży transgranicznej.
United Colors of Benetton otwiera sklep w Metaverse
United Colors of Benetton zadebiutował w Metaverse. Na platformie Roblox marka połączyła świat realny z wirtualnym i otworzyła sklep PlayChange.
Sklep PlayChange wziął swoją nazwę od kampanii, która odbyła się podczas Tygodnia Mody w Mediolanie w lutym 2022 roku. Wirtualna lokalizacja ma ten sam styl, który został stworzony dla flagowego sklepu na Corso Vittorio Emanuele w Mediolanie.
Dzięki trzem specjalnym portalom odwiedzający mogą dostać się do trzech różnych światów gry. Na końcu każdej wygranej gry użytkownikowi pojawi się wirtualna karta. Ze zniżki uzyskanej w wirtualnym sklepie w Metaverse będzie mógł skorzystać w stacjonarnym sklepie United Colors of Benetton.
Chcesz dowiedzieć się, gdzie jest miejsce dla e-commerce w strategii omnichannelowej i jak zwiększać sprzedaż i jednocześnie pomnażać zadowolenie klientów? Sięgnij po EwP5 o strategii omnichanelowej.
Netto wystartował ze sprzedażą internetową
Od 5 lipca, klienci Netto mogą zrobić zakupy bez wychodzenia z domu. Sieć nawiązała współpracę z Everli – platformą umożliwiającą zamawianie produktów spożywczych na określoną godzinę pod same drzwi.
Everli to platforma służąca do zakupów spożywczych online. Użytkownicy tego serwisu, za pośrednictwem strony internetowej, zamawiają produkty ze swojego ulubionego sklepu, a następnie otrzymują zamówienie na określoną godzinę i dzień, przez szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu.
Współpraca Netto z Everli rozpoczęła się w czerwcu b.r. od sklepów zlokalizowanych w Szczecinie oraz Trójmieście. Od początku lipca została rozszerzona o kolejne placówki w innych miejscowościach, zgodnie z zasięgiem działania Everli. W sumie dostawcy Everli realizując zakupy w Netto będą pojawiać się w około 200 sklepach sieci.
C&A będzie sprzedawać na Amazonie
C&A rozpoczyna sprzedaż wybranych artykułów na platformie amazon.de. Wkrótce kolekcje sieci będą również dostępne na holenderskich, francuskich, włoskich i hiszpańskich stronach Amazona. Współpraca z Amazon Fashion jest częścią strategii omnichannel C&A: detalista modowy chce wzmocnić swoją obecność w kanale online. Czy do tych rynków dołączy również Polska? Czas pokaże.
Chcesz wiedzieć jak skutecznie sprzedawać na Allegro i Amazonie oraz jakie dane przeanalizować przed rozpoczęciem sprzedaży na platformach sprzedażowych i jak z głową łączyć je z własnym sklepem internetowym? Sięgnij po EwP” nr 4 (14) 2021 o sprzedaży na marketplace’ach.
Mediapanel czerwiec 2022
Znamy wyniki badania Mediapanel za czerwiec 2022. W top3 bez zmian Allegro, mediaexpert.pl i Shopee. Do pierwszej 10-tki w miejsce DOZ.PL wskoczyła platforma SHEIN.
Polska agencja Strix łączy się z holenderskim ShopWorks E-commerce
Połączenie firm ma na celu wymianę wiedzy i zwiększanie potencjału sprzedażowego na rynku najnowocześniejszych rozwiązań e-commerce. Obecnie, w agencjach pracuje ponad 160 wysokiej klasy specjalistów rynku e-commerce. Połączenie znacząco wzmacnia obie firmy. Krakowski Strix otwiera się natomiast na nowe rynki i rozwój w krajach Beneluksu, Niemczech i pozostałych krajów Europy Zachodniej. Holenderski ShopWorks zyskuje dostęp do wyspecjalizowanego zespołu developerów z Europy Środkowo-Wschodniej.
Borys Skraba (prezes Strix) i Marc-Paul Brandt (prezes ShopWorks, a wcześniej również twórca marki eFocus i zarządzający Valtech), tworzą zarząd nowej spółki, jako dyrektorowie zarządzający. Szczegóły umowy fuzji nie zostały upublicznione.
Nowy, większy podmiot skupi się na projektowaniu, budowie i optymalizacji platform cyfrowych dla europejskich klientów prowadzących sklepy internetowe, oparte na czołowych rozwiązaniach technologicznych takich jak Shopware, Adobe Commerce (Magento) i Shopify (Plus), w tym headless PWA i composable commerce.
W 2023 roku e-commerce będzie stanowić ponad 20% całego rynku handlu w Polsce [raport]
Z raportu PayPal „The future of European groceries: 6 trends defining the evolution of grocery retail” wynika, że aż 81 proc. Europejczyków przedkłada szybkość i prostotę tego etapu nad jakiekolwiek inne elementy doświadczeń zakupowych. „Szybko i łatwo” to według konsumentów warunek konieczny dobrych zakupów. To zarazem wyzwanie dla sprzedawców, bo coraz mniejsza jest tolerancja kupujących na jakiekolwiek trudności. Zwłaszcza „przy kasie”, czyli na ostatniej prostej procesu kupowania.
Korzenie tego trendu tkwią w e-commerce, który coraz bardziej przyzwyczaja konsumentów do wygody i szybkości transakcji. Jednak dotyczy on także handlu stacjonarnego. Średnio trzech na czterech klientów w Europie zrezygnuje z zakupu, jeśli oceni, że w kolejce do kasy trzeba będzie czekać dłużej niż 5 minut. Taki sam jest odsetek tych, którzy są gotowi wybrać konkurencyjny sklep, jeżeli uznają, że tam będą obsłużeni szybciej. Już trzech na pięciu badanych używa kas samoobsługowych – właśnie po to, aby przyspieszyć zamknięcie transakcji.
Nieco paradoksalnie e-commerce, który wyśrubował wymagania konsumentów, sam odczuwa wzrost ich oczekiwań. To dlatego, że klienci stają się coraz mniej tolerancyjni na wszelkiego rodzaju utrudnienia i bariery przy finalizowaniu transakcji online. A za takie uznają np. brak ulubionego, szybkiego sposobu płatności.
W 2023 roku e-commerce będzie stanowić ponad 20% całego rynku handlu w Polsce, co oznacza, że co piąta transakcja będzie dokonywana online. Upowszechnienie się handlu sieciowego oznacza jednak rosnące wymagania konsumentów wobec szybkości i jakości usług zarówno w sieci, jak i poza nią, szczególnie w dobie presji inflacyjnej.
Cały raport dostępny jest pod linkiem.
O tym, jak pierwszy kwartał bieżącego roku w e-commerce oceniają eksperci i jakie są ich przewidywania dotyczące całego 2022 roku przeczytasz na EwP.
Platformy zakupowe odpowiadały w 2021 r. za ponad 40 proc. wszystkich wydatków w kanale cyfrowym na świecie [raport]
Według danych PwC, w 2021 roku platformy zakupowe odpowiadały za ponad 40 proc. wszystkich wydatków w kanale cyfrowym na świecie. W wielu krajach wysokorozwiniętych źródłem inspiracji dla konsumentów były marketplace’y.
Jako główne źródło inspiracji w USA 57 proc. konsumentów wskazała Amazon. W Niemczech było to 56 proc., a w Wielkiej Brytanii 52 proc. W Tajlandii czy Indonezji marketplace’y stanowiły podstawowe źródło inspiracji dla odpowiednio 70 proc. oraz 76 proc. konsumentów.
Sprzedaż przez platformy zakupowe na świecie wzrosła ponad dwukrotnie w latach 2020-2021. Tempo ich wzrostu było ponad dwukrotnie wyższe niż sklepów internetowych, które w tym samym czasie rosły średnio 22 proc. rocznie. Wzrost sprzedaży na platformach marketplace wynikał ze wzrostu liczby sprzedawców, których liczba podwoiła się w roku 2021 w porównaniu do roku 2019, oraz zakresu asortymentu. Wzrosła również liczba konsumentów kupujących praktycznie wyłącznie na platformach zakupowych. W 2021 aż 57% konsumentów (w 2019 roku było to 42%) deklarowało dokonywanie zakupów wyłącznie bądź w zdecydowanej większości na platformach zakupowych.
W Polsce udział platform zakupowych szacuje się na przeszło 40 proc. rynku. 36 p.p. przypada na platformę Allegro, 3 p.p. na Aliexpress oraz około 2 p.p. na pozostałe platformy takie jak Empik, Zalando, Amazon czy eBuy. Zakupy na platformach zakupowych deklaruje dwie trzecie Polaków kupujących online, a blisko jedna trzecia wskazuje ten kanał jako ich ulubione miejsce dokonywania zakupów w kanale cyfrowym.
Chcesz wiedzieć, jak zwiększyć ruch i sprzedaż w e-commerce? Sięgnij po pakiety specjalne „EwP”.
Amazon publikuje „Raport o ochronie marek” [raport]
W 2021 r. Amazon zainwestował ponad 900 mln dol. i zaangażował ponad 12 tys. osób w ochronę klientów, marek i partnerów handlowych przed podrobionymi produktami, oszustwami oraz innego rodzaju nadużyciami.
W raporcie o ochronie marek – który ukazał się już po raz drugi – firma podaje, że w 2011 r. powstrzymała ponad 2,5 mln prób założenia nowych kont przez oszustów. Amazon zablokował również ponad 4 mld nieuczciwych ofert przed ich publikacją w serwisie. Do końca ub.r. wszystkich nowych sprzedawców, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, państwach członkowskich UE i Japonii, objęto obowiązkiem weryfikacji przed rozpoczęciem sprzedaży.
W porównaniu do 2020 roku wzrosła o 40% – do ponad 700 tysięcy – liczba firm aktywnie korzystających z programu Brand Registry. Jest on adresowany do właścicieli marek, które chcą chronić oznaczone nimi produkty przed fałszerstwami. Jednocześnie średnia liczba zasadnych zgłoszeń naruszeń dokonanych przez firmy z rejestru spadła w stosunku do poprzedniego roku o 25%. Jak deklaruje Amazon, wzrost popularności i skuteczności zautomatyzowanych narzędzi ochrony marek stale zmniejsza liczbę problemów, które firmy są w stanie znaleźć i zgłosić.
Cały raport dostępny jest pod linkiem.
Warto posłuchać
Marketing trudnego produktu – jak budować potrzebę? – Michał Dachowski – Case study – Blackroll
Warto wziąć udział:
- 19 lipca, szkolenie online: Prosty język w praktyce. Między komunikatem marketingowym a informacyjnym – jak projektować teksty reklamowe. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak zbudowana jest odwrócona piramida i jak przełożyć jej poziomy na komunikat marketingowy, czy przejmować się tym, że odbiorca nie przeczytał całej wiadomości, jak jeszcze możesz ułatwić odbiorcy nawigację po Twoim tekście.
- 26 lipca, szkolenie online: Jak zaplanować premierę produktów i za pomocą wydarzeń napędzać ruch oraz sprzedaż w e-sklepie. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak w e-commerce wykorzystać synergię trendu, sentymentu oraz działań prowadzonych w ramach real-time marketingu (RTM) i event-based marketingu (EBM), jakich narzędzi używać, żeby dostosować się treściami i zasobami do intencji klientów, jak marketingowo przygotować się do piku sprzedażowego.
- 20 września, szkolenie online: Skąd i jak mądrze pozyskać ruch w e-commerce. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji do rozmiaru biznesu i budżetu, jak mądrze budować zasięg i czerpać ruch w zależności od tego, czy rozwijasz mały sklep online, średni sklep producenta, czy pracujesz dla dużego resellera, jak radzić sobie z rosnącymi kosztami reklamy – gdzie szukać niestandardowych źródeł pozyskiwania klientów, także offline.
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu marketera.