Jak usprawnić e-commerce w czasach inflacji? Jaki jest potencjał płatności odroczonych? Na jakie aspekty SEO warto zwrócić szczególną uwagę w tym roku? Jak zautomatyzować komunikację z klientami? Jak zwiększyć zyski na marketplace’ach? Dlaczego warto wprowadzić numery GTIN na kartach produktów? Jak przygotować się do ekspansji zagranicznej? Podpowiedzi znajdziesz w e-booku „Dochodowy e-commerce. Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku”. To 151 stron praktycznej wiedzy za darmo.
Wysoka inflacja, skutki pandemii, wojna w Ukrainie – wszystko to sprawia, że w 2022 r. polska gospodarka znalazła się w trudnym momencie. Siła nabywcza konsumentów rośnie w wolnym tempie, a inflacja oraz podwyżki stóp procentowych ograniczyły ich wydatki. Ma to również odzwierciedlenie na krajowym rynku e-commerce, gdzie od początku roku pojawiają się spadki w dynamice sprzedaży.
Sklepy internetowe muszą więc się mierzyć z wymagającą rzeczywistością, która na dodatek w niepewnych czasach nieustannie się zmienia. Co więcej, zmieniają się również oczekiwania klientów. Z badań wynika, że liczy się dla nich nie tylko konkurencyjna cena, lecz także doświadczenie związane z całym procesem zakupowym, na który składa się wiele elementów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jak sprostać tym wszystkim wyzwaniom? Jako redakcja czasopism „Marketer+” i „E-commerce w Praktyce” – specjalizujących się już od 11 lat w dostarczaniu praktycznej wiedzy o marketingu, sprzedaży i e-handlu – przygotowaliśmy e-book „Dochodowy e-commerce. Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku”, w którym przedstawiamy wskazówki ekspertów związanych z naszymi tytułami.
E-book podzielony jest na siedem działów: dochodowy e-commerce, skuteczny marketing i PR, optymalizacja i zwiększanie sprzedaży online, ekspansja i sprzedaż zagraniczna, sprzedaż na marketplace’ach, oprogramowanie i automatyzacja oraz logistyka.
Swoją wiedzą podzielili się: Justyna Andreas, Agnieszka Bartkowiak, Bartosz Bielak, Paweł Bilczyński, Paweł Bogdan, Katarzyna Bronowska, Łukasz Dwulit, Shaban Dżelili, Anna Flis, Jacek Gardzielik, Jakub Gierszyński, Jakub Góralczyk, Marta Grądzik, Adam Jankowiak, Marcin Jaskólski, Michael Kacprzak, Agata Kaim, Arkadiusz Kawa, Agnieszka Kenig-Westphal, Irek Klimczak, Damian Kołata, Klaudia Kranc, Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Marta Kwiatkowska, Joanna Kwiatkowska, Wojciech Kyciak, Błażej Łukomski, Tomasz Łysoń, Paweł Mielczarek, Sebastian Muliński, Katarzyna Nowacka, Marek Oczkowski, Klaudia Orzełek, Paweł Paszkowski, Piotr Pliszka, Monika Pobrotyń, Łukasz Porażyński, Karol Robaczewski, Karol Rutkowski, Mariusz Serafin, Grzegorz Sękowski, Katarzyna Sokół-Borek, Piotr Szałaśny, Edyta Szymanowska, Krzysztof Wieczorek, Anetta Wilczyńska, Miłosz Wójcik, Konrad Zach, Katarzyna Zdziech, Konrad Zimoląg.
Z publikacji dowiesz się m.in.:
- jak usprawnić e-commerce w czasach inflacji,
- jaki jest potencjał płatności odroczonych,
- jak zautomatyzować komunikację SMS-ową na popularnych platformach e-commerce,
- dlaczego warto wprowadzić numery GTIN na kartach produktów,
- jak zbudować wartościową bazę odbiorców,
- na jakie aspekty SEO warto zwrócić szczególną uwagę w 2022 r.,
- z jakich narzędzi korzystać przy optymalizacji i pozycjonowaniu sklepu internetowego,
- w czym może pomóc Ci marketing automation,
- jakie dane analityczne sprawdzać, aby zwiększać zyski e-sklepu,
- jak skutecznie rozpocząć sprzedaż na rynkach zagranicznych
- jakie mogą być kierunki ekspansji polskich e-sklepów,
- jak wyróżnić się na Allegro (przegląd strategii sprzedażowych),
- jak zarządzać cenami i osiągać większe zyski na Amazonie i Kaufland.de,
- jak polityka zwrotów wpływa na sprzedaż w e-commerce,
- jak usprawnić logistykę i zarządzanie magazynem,
- jak mądrze pogodzić sklep internetowy z marketplace’ami,
- jak zwiększyć zyski na marketplace’ach,
- co zrobić, aby uniknąć kryzysu w projekcie e-commerce.
Doświadczeniami i wskazówkami podzielili się przedstawiciele firm oraz sklepów internetowych różnej wielkości i z różnych branż. W ich gronie znaleźli się:
- Jakub Gierszyński, dyrektor e-commerce Sephory na rynkach polskim i czeskim,
- Adam Jankowiak, dyrektor marketingu i sprzedaży w MM Brown,
- Wojciech Kyciak, CEO BezOkularow.pl i wOkularach.pl,
- Monika Pobrotyń, właścicielka oraz vice president w North.pl,
- Anetta Wilczyńska, prezes Gandalf.com.pl,
- Katarzyna Bronowska, regional e-commerce manager SEE w Papyrus,
- Marcin Jaskólski, head of e-commerce sales Active Cosmetics Division w L’Oréal,
- Mariusz Serafin, dyrektor marketingu i e-commerce w Lancerto SA,
- Jacek Gardzielik, współzałożyciel i członek zarządu Coffeedesk,
- Piotr Szałaśny, kierownik e-commerce Martes Sport,
- Paweł Bogdan, e-commerce manager w Queisser Pharma,
- Joanna Kwiatkowska, vice CEO, head of e-commerce & CTO w Kubota SA,
- Karol Robaczewski, dyrektor logistyki i produkcji w x-komie.
Zachęcamy do wnikliwej lektury i przetestowania różnych rozwiązań, które proponują eksperci. Jesteśmy przekonani, że wykorzystanie choćby części wskazówek pozwoli Ci dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku.
Partnerami głównymi publikacji są PayPo oraz Tpay.