Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry oraz pozostałe kraje regionu to obecnie najszybciej rozwijające się kierunki ekspansji polskich e-sklepów. Nic w tym dziwnego. Rynki Europy Środkowo-Wschodniej – w przeciwieństwie do wielu rynków zachodnich – są wciąż nienasycone i charakteryzują się dynamicznie wzrastającą liczbą e-konsumentów oraz systematycznie rosnącą wartością krajowego e-commerce. Jeśli dodamy do tego większe doświadczenie polskich przedsiębiorców niż ich lokalnych konkurentów, otrzymujemy idealne rynki do sprzedaży transgranicznej.

Jednym z kluczowych elementów podboju zagranicznych rynków jest umożliwienie odbiorcom paczek łatwego i swobodnego wyboru sposobu, w jaki otrzymają przesyłkę oraz kuriera, który ją dostarczy. W tym celu warto skorzystać z bazy ponad 52 tys. punktów odbioru i paczkomatów w Europie Środkowo-Wschodniej, którą swoim klientom za darmo udostępnia Olza Logistic.
API lub widget
Dostęp do bazy oferowany jest w dwóch opcjach: API lub gotowego do implementacji widgetu. W pierwszej można dowolnie skonfigurować, spersonalizować i obrandować „dane”, tworząc dzięki temu własną, indywidulaną wtyczkę. W przypadku widgetu jest jeszcze prościej. Wystarczy go po prostu zaimportować do swojej witryny i udostępnić klientom z poziomu sklepowego koszyka.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Baza punktów jest automatycznie aktualizowana co 24 godziny i regularnie dodawane są do niej kolejne adresy. Obecnie zawiera Pick-up Pointy i paczkomaty prawie 20 najpopularniejszych spedycji w Czechach, Słowacji, Rumunii, Węgrzech, Bułgarii, Grecji, Łotwie, Litwie i Estonii. Już wkrótce pojawią się w niej także punkty w Chorwacji i Słowenii.
Wszystkie możliwości widgetu
Widget rozwiązuje problem żmudnej implementacji map różnych przewoźników – wszystkie najlepsze spedycje są teraz w jednym miejscu. Po udostępnieniu wtyczki z poziomu koszyka w sklepie internetowym, zagraniczni klienci podczas składania zamówienia sami wybierają na mapie odpowiadający im adres PUDO i ulubionego przewoźnika.
Najważniejsze funkcje widgetu to:
- podłącz i zapomnij – konfiguracja i instalacja modułu zajmie maksymalnie kilka minut,
- integracja z wieloma przewoźnikami – wszyscy najważniejsi operatorzy PUDO w Europie Środkowo-Wschodniej,
- wyszukiwarka lub mapa – odbiorcy paczek mogą nawigować po mapie lub skorzystać z intuicyjnej wyszukiwarki,
- aktualizacje – sieci punktów odbioru systematycznie się rozrastają, dlatego baza jest na bieżąco aktualizowana o nowe PUDO i paczkomaty.
Integracja z eMAG
Wśród 52 tys. dostępnych obecnie punktów, znajduje się także 2700 paczkomatów eMAG Courier/Sameday Easybox. Rumuński eMAG to największy w regionie marketplace, z 500 tys. kupujących dziennie.
Dzięki integracji swojego panelu wysyłkowego z systemami eMAG, Olza Logistic oferuje najłatwiejszy sposób zarządzania logistyką dostaw i zwrotów oraz obsługi zamówień dokonanych na stronach rumuńskiego giganta. Pełna automatyzacja obsługi wysyłek umożliwia m.in.:
- pobieranie zamówień z eMAG do naszego panelu,
- generowanie listów przewozowych do zamówień,
- śledzenie zamówień w panelu eMAG.
Jeśli przedsiębiorca dopiero zaczyna podbój rynku rumuńskiego i nie współpracował wcześniej z eMAG, Olza zapewnia także kontakt z działem handlowym marketplace’u i pomoc w założeniu konta oraz wystawieniu oferty.
Najbardziej przyjazny model logistyki cross-border
Model logistyki cross-border Olza Logistic kompleksowo odpowiada na potrzeby polskich e-przedsiębiorców. Oparty jest na własnych, codziennych line-haulach, a na „ostatniej mili” – w każdym kraju docelowym – na usługach najlepszych i najbardziej lubianych przez odbiorców paczek spedycji (często takich, które nie mają bezpośrednich partnerów w Polsce). Zawsze jest to kilka firm, ponieważ oferta jednej nie byłaby w stanie odpowiedzieć na potrzeby wszystkich lokalnych e-konsumentów. Doręczenia realizowane są oczywiście wielokanałowo.
Klienci Olzy korzystają z jednego API, jednego systemu do obsługi paczek, dostają jedną fakturę i podpisują tylko jedną umowę. W jej ramach otrzymują dostęp do wielu rynków i operatorów kurierskich, wielokanałowych doręczeń, licznych usług dodatkowych i… darmowego widgetu. To najbardziej przyjazny model logistyki cross-border dla polskich e-sklepów.
Materiał partnera