Odświeżenie wizerunku marki, nowe narzędzia ułatwiające zakupy w internecie, integracja sklepów pod jedną witryną oraz więcej czasu na składanie zamówień z dostawą na jutro – marka Morele podsumowuje działania z ubiegłego roku.
Na początku 2021 r. Morele zaprezentowały swoje odświeżone logo. Zmiana ta nastąpiła po dwudziestu latach.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
– W nowym logo, poza sygnetem, w którym widnieją trzy pomarańczowe kropki symbolizujące morele i nazwę sklepu, dodaliśmy również claim „zakupy online to pestka”. Rebranding, który przeprowadziliśmy przy współpracy z agencją 180heartbeats + Jung v Matt oprócz nowego logo i claimu objął także stworzenie nowej platformy komunikacji z klientami – mówi Wojciech Pawlik, dyrektor ds. marketingu w Morele.
Poza zmianami wizualnymi, marka wprowadziła również szereg nowości, które mają sprawić, że zakupy online będą jeszcze przyjemniejsze.
– Podjęte działania, to konsekwentna realizacja strategii, której nadrzędnym celem jest rozwój platformy ułatwiającej zakupy online. Wdrożone w zeszłym roku narzędzia i rozwiązania z pewnością nam w tym pomagają – mówi Michał Pawlik, CEO Morele.
Usługa Morele max
W ramach tego pakietu klient, który wykupi abonament na miesiąc, pół roku lub rok może skorzystać w czasie jego trwania z nielimitowanej darmowej dostawy na zakupy powyżej 39,99 zł od jednego sprzedawcy. Dodatkowo pakiet Morele MAX pozwala na zwrot produktów nawet do 30 dni.
Szukasz wskazówek dotyczących sprzedaży w modelu subskrypcyjnym? Sięgnij po EwP7 o m-commerce z dodatkiem o sprzedaży w modelu abonamentowym oraz książkę lub e-booka „Siła subskrypcji”.
Morele ASK
To nowa platforma, na której kupujący znajdą odpowiedzi ekspertów lub innych członków społeczności na pytania dotyczące produktów, których zakupem są zainteresowani. Odpowiedzi od posiadaczy danego produktu lub zewnętrznych specjalistów można spodziewać się średnio w ciągu godziny. Na platformie internauci oprócz odpowiedzi na pytania znajdą również element rozrywki, ponieważ członkowie społeczności Morele ASK każdego miesiąca rywalizują ze sobą o najlepsze miejsce w rankingu. O ostatecznym wyniku w klasyfikacji decyduje ilość i jakość udzielonych odpowiedzi.
Wszystkie sklepy Grupy Morele pod jednym szyldem
W ubiegłym roku marka Morele podjęła również decyzję o integracji niemal wszystkich należących do niej sklepów: hulahop.pl, amfora.pl, budujesz.pl, meblujesz.pl, ubieramy.pl, digitalo.pl, motoria.pl (w planach integracja sklep-presto.pl). Ich cały asortyment został przeniesiony na platformę morele.net. Rozwiązanie to ma ułatwić zakupy w internecie przez możliwość robienia ich w jednym miejscu w różnych kategoriach. Platforma sprzedażowa marki Morele łączy ze sobą tradycyjny sklep internetowy z marketplace, w którym można znaleźć również oferty od innych sprzedawców. Dzięki czemu w jednym miejscu jest dostęp do szerokiego asortymentu oraz możliwość porównania cen i wyboru tej najkorzystniejszej.
Chcesz się dowiedzieć więcej o sprzedaży na marketplace’ach? Sprawdź „EwP” 14 o platformach sprzedażowych i efektywnym budżecie w e-commerce. Wskazówkami dzielą się m.in. przedstawiciele marek YOPE, Creative Deco, Kubota i SIG.
Zamawiaj z dostawą na jutro
Osoby robiące zakupy w Morele już od dawna mogły korzystać z szybkiej realizacji zamówień. Natomiast w ubiegłym roku marka postanowiła dodatkowo wydłużyć czas na składanie zamówień „na jutro”. Aktualnie warunkiem dostawy zamówienia w kolejnym dniu roboczym w przypadku większości produktów wysyłanych bezpośrednio z magazynu Morele jest złożenie go do godz. 20:00, a dla niektórych lokalizacji nawet do 21:00. Wyjątek stanowią produkty wielkogabarytowe (np. duże AGD) oraz te wysyłane z magazynów dostawców – jeśli klient chce otrzymać je na drugi dzień, to zamówienie powinnien złożyć do godz. 16:00. Zanim produkty trafią do koszyka kupujący ma możliwość sprawdzenia aktualnego czasu dostawy do swojej miejscowości i godziny, do której należy złożyć zamówienie, aby otrzymać produkt na jutro. Wystarczy w odpowiednim miejscu wpisać swój kod pocztowy.
Jak podkreśla Michał Pawlik, CEO Morele – wszystkie zmiany, które w ubiegłym roku zostały wprowadzone przez firmę, to efekt konsekwentnych dążeń do tego, aby zakupy w internecie były jeszcze prostsze i przyjemniejsze. W 2022 r. spółka będzie kontynuować realizację swojej strategii, w której nadrzędnym celem jest ułatwienie zakupów online. Wszystko po to, aby każdy, niezależnie od wieku mógł zgodzić się z claimem towarzyszącym marce – zakupy online to pestka.
Zastanawiasz się, co w polskim e-commerce działa, a co stanowi największe wyzwanie? Szukasz sprawdzonych wskazówek, dzięki którym usprawnisz i rozwiniesz swój sklep internetowy oraz zwiększysz sprzedaż online? Książka „E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online” to praktyczny poradnik stworzony przez ikomersiaków dla ikomersiaków. Autorzy książki – właściciele sklepów internetowych i praktycy sprzedaży – udzielają lekcji prowadzenia sklepu internetowego. Dają wiele dobrych rad, opisują sprawdzone rozwiązania oraz wnioski z często kosztownych błędów, jakie przydarzyły się im w e-commerce.
Warto doczytać:
- E-commerce A.D. 2022
- Mikołaj Wezdecki (eobuwie.pl): 5 trendów, które zmienią obraz e-commerce w 2022 roku
- Skuteczny marketing i obsługa klienta w e-commerce A.D. 2022
- Sprzedaż na marketplace’ach A.D.2022
- Audyt e-commerce. Jak szybko znaleźć słabe punkty sklepu internetowego i je wyeliminować
- Jak właściwie wyznaczać KPI w sklepie internetowym
- 18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać.
- Efektywne budżety w e-commerce – pułapki, które mogą Cię dużo kosztować
- Black Hat SEM – czyli nieczyste zagrania w Google Ads, które pomniejszają Twój dochód