Unifikacja rynków państw Unii Europejskiej powoduje, że geograficzna granica w handlu elektronicznym zaczyna się zacierać. Jak wynika z „European E-Commerce Report 2022”, zakupy w sieci stanowią 10-15% sprzedaży detalicznej w UE. Bezpośredni wpływ na rozwój e-commerce ma sytuacja gospodarcza, zmiany w prawie, a także wzrost zaufania i oczekiwań konsumentów. Dowiedz się, dlaczego cross-border może być szansą dla Twojego sklepu internetowego i pobierz darmowy e-book „5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce”.
Dziś wejście na zagraniczny rynek jest prostsze niż jeszcze kilka lat temu. Sklepom internetowym sprzyjają przepisy, a także dostawcy rozwiązań dla e-biznesu: od platform e-commerce, przez firmy logistyczne, po operatorów płatności. Mimo to nadal wielu sprzedawców ma obawy przed handlem transgranicznym. Boją się straty czasu i pieniędzy, perspektywy możliwej porażki, braku znajomości języka i specyfiki rynku.
Dlaczego cross-border jest szansą dla e-biznesu
Sprzedaż transgraniczna może zapewnić zrównoważony rozwój i dywersyfikację kapitału. Firmy, które zdecydowały się na ekspansję zagraniczną, nie są związane z konkretną gospodarką, a przedsiębiorcy mogą elastycznie przekierowywać swoje kampanie i kapitał z różnych regionów w razie sytuacji kryzysowej. Przykładem jest wojna w Ukrainie. Drastyczne pogorszenie sentymentu do zakupów spowodowane wojną i inflacją spowodowały, że sprzedaż w sklepach internetowych została w tym kraju zawieszona, a dostawy wstrzymane.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Sprzedaż transgraniczna pozwala także na znaczne poszerzenie bazy klientów. W Europie jest wiele krajów, które charakteryzują się dynamicznym wzrostem w sektorze e-commerce – m.in. Słowenia, Rumunia, Bułgaria czy Chorwacja. Klienci z tych regionów często nie mają dostępu do tak szerokiego asortymentu jak Polacy, Niemcy czy Czesi. Pomimo tego, że są to geograficznie odległe państwa, to cechują się sporą perspektywą wzrostu, a Słowenia nazywana jest nawet „małą Skandynawią” w Europie Środkowo-Wschodniej.
Wprowadzenie cross-border do swojej strategii e-biznesu pozwoli także na zdobycie nowych klientów, a w efekcie – zwiększenie przychodów. Wejście na nowy rynek w roli producenta to szansa na zminimalizowanie obecności pośredników lub dystrybutorów swoich produktów. W takiej sytuacji sklep internetowy ma bezpośredni dostęp do klientów.
Więcej o skutkach wprowadzenia sprzedaży transgranicznej w sklepie internetowym przeczytasz w e-booku „5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce”.
W efekcie sprzedaż zagraniczna pomoże rozwiązać problemy Twojego e-sklepu, a także będzie miała bezpośredni wpływ na kondycję e-biznesu. Podjęcie działalności za granicą może pomóc przyciągnąć międzynarodowe inwestycje. Firma dzięki temu jest w stanie korzystać z możliwości, które nie są dostępne w Polsce.
Wiele państw oferuje przedsiębiorcom liczne benefity i zachęty do prowadzenia działalności w ich kraju. Dodatkowo międzynarodowy sklep internetowy jest często lepiej postrzegany przez klientów. Konsumenci oceniają go jako bardziej wiarygodny, profesjonalny i dostosowany do najwyższych standardów obsługi.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o sprzedaży zagranicznej w e-commerce, przeczytaj e-book od AtomStore: „5 kroków do skutecznej sprzedaży zagranicznej w e-commerce. Jak rozpocząć sprzedaż międzynarodową i osiągnąć sukces?”. To prawie 60 stron merytorycznej wiedzy o sprzedaży transgranicznej. Dodatkowo w publikacji znajdują się komentarze i wskazówki ekspertów.
E-book możesz pobrać za darmo tutaj.
„E-commerce w Praktyce” jest patronem medialnym publikacji.