Kiepska obsługa klienta z reguły skutkuje kiepską sprzedażą. Bardzo dobrze wiedzą o tym twórcy aplikacji Responso, która wspiera pracę działów obsługi klienta w firmach e-commerce. O zaletach oprogramowania rozmawiamy z Patrykiem Drapikiem oraz Danielem Formela, twórcami oprogramowania Responso.
Skąd pomysł na Responso?
Responso to projekt, który wspólnie stworzyliśmy w połowie 2021 roku. Od lat obserwujemy branżę e-commerce i widzimy, jak ważny jest wysoki poziom obsługi klienta. Zwłaszcza w przypadku firm, które działają na popularnych marketplace’ach typu Allegro czy Amazon, gdzie ocena obsługi klienta jest skorelowana z popularnością konta sprzedawcy. Z tego właśnie powodu postanowiliśmy wesprzeć sprzedawców, proponując im Responso — narzędzie, które automatyzuje wiele powtarzalnych zadań związanych ze zgłoszeniami klientów.
Zależy nam na tym, aby zdefiniować obsługę klienta w e-commerce na nowo. Nie chcielibyśmy, aby nasze narzędzie było postrzegane jako kolejny standardowy system CRM. Zdecydowanie dążymy do tego, aby wyznaczać trendy, a także rewolucjonizować customer service w e-commerce.
Nie ukrywamy, że rewolucja już się rozpoczęła, ponieważ zainteresowanie naszym produktem pokazuje, że taka aplikacja jak Responso była bardzo potrzebna na rynku. Przemawia za tym przede wszystkim liczba klientów korzystających z naszego narzędzia, których pozyskaliśmy w niecały rok, pomimo tego, że nie poświęciliśmy dużych nakładów finansowych na marketing.
Na ten moment z naszego rozwiązania korzysta ponad 1000 firm i praktycznie 80% z nich są to klienci z polecenia.
Jakie są mocne strony Waszej aplikacji?
Responso przede wszystkim wyręcza sprzedawców z zadań, których nie jest w stanie wykonać człowiek. Sporym problemem dla osób działających np. na Allegro jest szybkie reagowanie na zgłoszenia klientów, ponieważ platforma wymaga wysłania odpowiedzi w ciągu 24 godzin. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi autoresponder Responso, który można w pełni spersonalizować pod swoje potrzeby.
Dodatkowo klienci doceniają Responso za to, że mogą zarządzać komunikacją ze wszystkich marketplace’ów w jednym panelu — bez konieczności przełączania się pomiędzy kartami w przeglądarce oraz logowania do każdej platformy z osobna.
Wiele firm chwali Responso także za możliwość integracji oprogramowania z BaseLinkerem, który jest jednym z popularniejszych narzędzi do obsługi sprzedaży na popularnych marketplace’ach. Użytkownicy korzystający z BaseLinkera posiadają w panelu natychmiastowy podgląd całej korespondencji w Responso z klientem, który dokonał danego zamówienia.
Z jakimi platformami można zintegrować Responso?
Postawiliśmy sobie za cel możliwość integracji Responso z każdym marketplacem, z którego korzystają sprzedawcy. Oczywiście są platformy, które technicznie nie umożliwiają integracji z zewnętrznymi aplikacjami, w ich przypadku integracja z żadnym zewnętrznym narzędziem nie będzie możliwa, natomiast można wtedy takie zgłoszenia obsługiwać mailowo. Responso umożliwia podpięcie nielimitowanej liczby skrzynek mailowych i obsługiwanie ich z poziomu jednego panelu.
Obecnie za pośrednictwem naszej aplikacji można obsługiwać klientów zamawiających na Allegro, Amazon, eBay, OLX, EmpikPlace, Kaufland, Facebook oraz Shopee. Dodatkowo Responso można zintegrować ze wspomnianym już BaseLinkerem i pocztą e-mail.
Co wyróżnia Waszą aplikację na tle konkurencji?
Nie lubimy się chwalić, ale możemy podzielić się opiniami, które docierają do nas ze strony klientów. Użytkownicy korzystający z naszego systemu często podkreślają, że wyróżnia nas intuicyjność oraz nowoczesny wygląd naszego oprogramowania, a także możliwość dowolnej personalizacji inteligentnego autorespondera.
Każdy klient może ustawić automatyczne odpowiedzi oparte o przedziały czasowe, np. autoresponder poza godzinami pracy, autoresponder weekendowy, jak również typowy autoresponder wysyłany w przypadku każdej wiadomości. I wiele innych.
Według naszych klientów, powyższe argumenty przemawiają za tym, że Responso jest wyborem nr 1 na rynku.
Jak widzicie przyszłość Responso? Czy planujecie ekspansję oprogramowania na rynki zagraniczne?
Cały czas obserwujemy rozwój rynku e-commerce i na bieżąco reagujemy na wszystkie zmiany zachodzące zarówno na poszczególnych platformach, jak również w obszarze samych technologii. Na pewno z czasem wdrożymy bardziej zaawansowane rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji tak, aby jeszcze bardziej odciążyć sprzedawców, pochłoniętych przez sporą część czasu obsługą klienta.
Jeżeli chodzi o ekspansję na rynki zagraniczne, to jak najbardziej jest to nasz plan i już rozpoczęliśmy jego realizację. Nasze oprogramowanie będzie dostosowane pod każdy rynek w zależności od panujących na nim standardów oraz tego, który marketplace jest najbardziej popularny w danym kraju.
Zachęcamy do śledzenia naszych dalszych poczynań na bieżąco, ponieważ mamy wiele planów na rozwój i na pewno jeszcze nie raz zaskoczymy!
Wszystkie funkcjonalności Responso można poznać na oficjalnej stronie twórców oprogramowania.
Materiał powstał przy współpracy z firmą Responso.