Kiepska obsługa klienta z reguły skutkuje kiepską sprzedażą. Bardzo dobrze wiedzą o tym twórcy aplikacji Responso, która wspiera pracę działów obsługi klienta w firmach e-commerce. O zaletach oprogramowania rozmawiamy z Patrykiem Drapikiem oraz Danielem Formela, twórcami oprogramowania Responso.
Skąd pomysł na Responso?
Responso to projekt, który wspólnie stworzyliśmy w połowie 2021 roku. Od lat obserwujemy branżę e-commerce i widzimy, jak ważny jest wysoki poziom obsługi klienta. Zwłaszcza w przypadku firm, które działają na popularnych marketplace’ach typu Allegro czy Amazon, gdzie ocena obsługi klienta jest skorelowana z popularnością konta sprzedawcy. Z tego właśnie powodu postanowiliśmy wesprzeć sprzedawców, proponując im Responso — narzędzie, które automatyzuje wiele powtarzalnych zadań związanych ze zgłoszeniami klientów.
Zależy nam na tym, aby zdefiniować obsługę klienta w e-commerce na nowo. Nie chcielibyśmy, aby nasze narzędzie było postrzegane jako kolejny standardowy system CRM. Zdecydowanie dążymy do tego, aby wyznaczać trendy, a także rewolucjonizować customer service w e-commerce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Nie ukrywamy, że rewolucja już się rozpoczęła, ponieważ zainteresowanie naszym produktem pokazuje, że taka aplikacja jak Responso była bardzo potrzebna na rynku. Przemawia za tym przede wszystkim liczba klientów korzystających z naszego narzędzia, których pozyskaliśmy w niecały rok, pomimo tego, że nie poświęciliśmy dużych nakładów finansowych na marketing.
Na ten moment z naszego rozwiązania korzysta ponad 1000 firm i praktycznie 80% z nich są to klienci z polecenia.
Jakie są mocne strony Waszej aplikacji?
Responso przede wszystkim wyręcza sprzedawców z zadań, których nie jest w stanie wykonać człowiek. Sporym problemem dla osób działających np. na Allegro jest szybkie reagowanie na zgłoszenia klientów, ponieważ platforma wymaga wysłania odpowiedzi w ciągu 24 godzin. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi autoresponder Responso, który można w pełni spersonalizować pod swoje potrzeby.
Dodatkowo klienci doceniają Responso za to, że mogą zarządzać komunikacją ze wszystkich marketplace’ów w jednym panelu — bez konieczności przełączania się pomiędzy kartami w przeglądarce oraz logowania do każdej platformy z osobna.
Wiele firm chwali Responso także za możliwość integracji oprogramowania z BaseLinkerem, który jest jednym z popularniejszych narzędzi do obsługi sprzedaży na popularnych marketplace’ach. Użytkownicy korzystający z BaseLinkera posiadają w panelu natychmiastowy podgląd całej korespondencji w Responso z klientem, który dokonał danego zamówienia.
Z jakimi platformami można zintegrować Responso?
Postawiliśmy sobie za cel możliwość integracji Responso z każdym marketplacem, z którego korzystają sprzedawcy. Oczywiście są platformy, które technicznie nie umożliwiają integracji z zewnętrznymi aplikacjami, w ich przypadku integracja z żadnym zewnętrznym narzędziem nie będzie możliwa, natomiast można wtedy takie zgłoszenia obsługiwać mailowo. Responso umożliwia podpięcie nielimitowanej liczby skrzynek mailowych i obsługiwanie ich z poziomu jednego panelu.
Obecnie za pośrednictwem naszej aplikacji można obsługiwać klientów zamawiających na Allegro, Amazon, eBay, OLX, EmpikPlace, Kaufland, Facebook oraz Shopee. Dodatkowo Responso można zintegrować ze wspomnianym już BaseLinkerem i pocztą e-mail.
Co wyróżnia Waszą aplikację na tle konkurencji?
Nie lubimy się chwalić, ale możemy podzielić się opiniami, które docierają do nas ze strony klientów. Użytkownicy korzystający z naszego systemu często podkreślają, że wyróżnia nas intuicyjność oraz nowoczesny wygląd naszego oprogramowania, a także możliwość dowolnej personalizacji inteligentnego autorespondera.
Każdy klient może ustawić automatyczne odpowiedzi oparte o przedziały czasowe, np. autoresponder poza godzinami pracy, autoresponder weekendowy, jak również typowy autoresponder wysyłany w przypadku każdej wiadomości. I wiele innych.
Według naszych klientów, powyższe argumenty przemawiają za tym, że Responso jest wyborem nr 1 na rynku.
Jak widzicie przyszłość Responso? Czy planujecie ekspansję oprogramowania na rynki zagraniczne?
Cały czas obserwujemy rozwój rynku e-commerce i na bieżąco reagujemy na wszystkie zmiany zachodzące zarówno na poszczególnych platformach, jak również w obszarze samych technologii. Na pewno z czasem wdrożymy bardziej zaawansowane rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji tak, aby jeszcze bardziej odciążyć sprzedawców, pochłoniętych przez sporą część czasu obsługą klienta.
Jeżeli chodzi o ekspansję na rynki zagraniczne, to jak najbardziej jest to nasz plan i już rozpoczęliśmy jego realizację. Nasze oprogramowanie będzie dostosowane pod każdy rynek w zależności od panujących na nim standardów oraz tego, który marketplace jest najbardziej popularny w danym kraju.
Zachęcamy do śledzenia naszych dalszych poczynań na bieżąco, ponieważ mamy wiele planów na rozwój i na pewno jeszcze nie raz zaskoczymy!
Wszystkie funkcjonalności Responso można poznać na oficjalnej stronie twórców oprogramowania.
Materiał powstał przy współpracy z firmą Responso.