Największym wyzwaniem dla marek, które prowadzą komunikację na TikToku jest przygotowywanie treści, które korespondują z upodobaniami użytkowników platformy. Sprawdź, jakie konta sklepów internetowych na TikToku eksperci od social mediów uważają za ciekawe i inspirujące.
Jakie konta e-sklepów na TikToku inspirują? Opiniami dzielą się eksperci: Szymon Grzybczyk, head of creation & social media w agencji Tears of Joy, Jakub Kozłowski, performance marketing coordinator w agencji gaming influencer marketingowej WE!RE Fantasy, Marta Parzyszek, performance specialist i Aleksandra Sawko, social media specialist w agencji Tigers oraz Agata Ulatowska, junior project manager w GetHero.
Opinie ekspertów
Szymon Grzybczyk, head of creation & social media w agencji Tears of Joy
Trudno na ten moment znaleźć dobre przykłady polskich kont, zajmujące się jedynie TikTokami sprzedażowymi. Nie ma co ukrywać, że TikTok jest obecnie na początku tej drogi. Reklamodawcy, specjaliści z agencji i właściciele biznesów już wiedzą, że na tej platformie warto być i świetnie buduje się na niej świadomość marki. Porównując z tym e-commerce wciąż widzimy, że jest on w fazie zdecydowanie bardziej początkowej.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dlatego zamiast kont, pokazuję przykład materiału promującego sprzedaż abonamentu gazety „The Washington Post” na TikToku. Więcej dodawać nie trzeba. Zamiast grafików i dziesiątek godzin w programie do montażu warto wykorzystać historię i kreatywność. That’s it!
@washingtonpost We really love our readers #newspaper #paywall
Jakub Kozłowski, performance marketing coordinator w agencji gaming influencer marketingowej WE!RE Fantasy
Od razu jako przykład inspirującego konta nasuwa mi się sklep x-kom, który jako jeden z pierwszych wykorzystał potencjał tej platformy. Na kanale pracownicy firmy dzielą się ciekawostkami (np. w którym kraju jest najkrótsza spacja w klawiaturze), poradnikami (propozycje prezentów dla gracza) czy też treściami humorystycznymi i związanymi z popularnymi trendami na TikToku. Publikacje te potrafią przekroczyć granicę 4 mln wyświetleń.
Marka angażuje odbiorców poprzez zachęcanie ich do dogrywania duetów czy też tworząc treści w odpowiedzi na komentarze widzów, np. „zrobisz mi komputer do 6 tys. zł”. Obecnie profil obserwowany jest przez ponad 200 tys. użytkowników, a publikowane treści wygenerowały ponad 4,6 mln polubień. To potwierdzenie, że marka robi to dobrze.
@xkompl Jak często robicie kopie zapasową swoich danych? @xkompl #xkom #ciekawostka #backup
Innym przykładem kanału świetnie wykorzystującego potencjał TikToka, jest profil Xiaomi Polska z 260 tys. obserwujących i 2,3 mln polubień. Marka stawia na treści komediowe („kiedy pracujesz na infolinii Xiaomi i 30 raz w ciągu dnia słyszysz jak ktoś mówi ksiajojmi”), lifehacki, poradniki („zrób kreatywne zdjęcie smartfonem w 1 minutę”) i konkursy angażujące społeczność.
@xiaomi.polska Zgadnij którym telefonem nagraliśmy pierwsze sekundy tego TikToka ???? #Xiaomi12 #MirrorDropWithXiaomi #mirrordrop
Ostatnią inspiracją, tym razem z branży fashion, jest eobuwie.pl. W kreatywny sposób, z którego słynie TikTok, marka pokazuje m.in. stylizacje z wykorzystaniem produktów z oferty sklepu, poradniki (np. „5 par butów, których potrzebuje każda dziewczyna”). Komunikuje również o specjalnych kodach rabatowych dla użytkowników TikToka. Eobuwie zyskało już ponad 780 tys. polubień, a filmy często przekraczają 2 mln wyświetleń.
@eobuwie Co wybierasz w pierwszy dzień wiosny? Elegancję, luz, a może stylizację jak z czerwonego dywanu? ????✨ #eobuwie#moda#outfits#fashion#fyp#dlaciebie#dc#spring
Marta Parzyszek, performance specialist i Aleksandra Sawko, social media specialist w agencji Tigers
Poniżej prezentujemy kilka inspirujących polskich kont marek, które podchodzą do swojej komunikacji w ciekawy sposób:
- RedBull – treści humorystyczne, viralowa muzyka i content mocno spójny z DNA marki: szaleństwo i dobra zabawa.
- Only Bio – marka stawia na rzeczywiste pokazanie produktów w użyciu, bazując na autentycznych treściach.
@
- Rossmann – marka stawia na dopasowanie contentu do aktualnych trendów i pokazanie siebie w humorystyczny sposób.
- Health Labs Care – treść nastawiona na edukację i inspirowanie z jednoczesnym wykorzystaniem trendów.
I na ten moment to niestety tyle. Zatem jest pole do działania!
Agata Ulatowska, junior project manager w agencji GetHero
Jeśli przyjmiemy, że inspirujące konta to te, które dzięki treściom zbudowały zaangażowaną i inkluzywną społeczność, to mogę wskazać moich trzech faworytów.
Na pierwszy ogień polskie konto Rossmanna, które w genialny sposób angażuje się w trendy na platformie i przenosi je do swoich sklepów. Marka nie boi się pokazywać typowych zachowań klientów i pracowników. Udowadnia tym samym, że jest blisko odbiorców i doskonale ich zna. Co ciekawe, sami pracownicy występują w filmach z dużą chęcią i swobodą, powoli wchodząc w rolę mikroinfluencerów pod skrzydłami marki.
@rossmannpl Jak tam rozszerzony Rossmannizm? ???? #matura2022 #matematyka #zakupy #rossmannpolska #rossmannpl
Kolejny przykład również wywodzi się z sektora beauty to marka OnlyBio, która zbudowała wokół siebie ogromną rzeszę fanów „włosingu”. Źródłem jej sukcesu są eksperckie treści i porady dotyczące pielęgnacji włosów, podane w przystępny sposób z użyciem atrakcyjnej warstwy wizualnej i prostego języka. Bo przecież zdecydowanie łatwiej podjąć decyzję o zakupie produktu, kiedy rozumie się jego działanie. Prawda?
I na sam koniec coś z kategorii „kultura”. Mowa oczywiście o Empiku, który zabiera swoich widzów w pełną przygód podróż między regałami. TikTokowy profil marki nieustannie inspiruje – pomysłami na prezent, pozycjami książkowymi, muzyką i rozrywką. Wszystko to z wykorzystaniem nie tylko trendów, ale też twórców natywnych i wywodzących się z samej platformy.
@
Warto doczytać:
- TikTok dla e-commerce w praktyce: o czym pamiętać przed rozpoczęciem aktywności na platformie
- TikTok dla e-commerce w praktyce: najczęstsze błędy popełniane przy prowadzeniu profili firmowych
- Skąd i jak mądrze pozyskiwać ruch w e-commerce w zależności od rozmiaru biznesu i budżetu
- 5 wskazówek, jak dotrzeć do znudzonych odbiorców – czyli kreatywny marketing w praktyce
- 10 kroków do skutecznej kampanii na TikToku
- Jak skutecznie sprzedawać na TikToku