Aplikacja Klarna uruchamia wirtualne zakupy, Modivo debiutuje na Łotwie, Lisek.app tworzy digitalową platformę reklamową dla marek, Intenson chce pozyskać 2,5 mln zł z crowdfundingu m.in. na rozwój e-commerce, startuje WP PAY, a Shopee rozwija współpracę z Pocztą Polską. Zapraszamy do lektury przeglądu informacji ze świata e-commerce.

Aplikacja Klarna uruchamia wirtualne zakupy
Klarna uruchomiła usługę wirtualnych zakupów (virtual shopping). Integruje ona to, co najlepsze w zakupach stacjonarnych z doświadczeniem online. Konsumentom umożliwia bezpieczne przeglądanie produktów i kupowanie online, łącząc ich bezpośrednio poprzez czaty na żywo i rozmowy wideo z ekspertami w sklepie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dzięki stworzonej na potrzeby obsługi wirtualnych zakupów aplikacji Klarna Store App, pracownicy sklepów mogą udostępniać zdjęcia i wideo z produktami oraz prezentować je na żywo bezpośrednio z miejsca wykonywania swojej pracy.
Wprowadzenie do oferty usługi virtual shopping to efekt ubiegłorocznego przejęcia przez Klarnę platformy zakupów społecznościowych Hero. Wirtualne zakupy z Klarną są dostępne na 18 rynkach, w tym w Polsce.
Chcesz poszerzyć wiedzę o m-commerce? Sięgnij po EwP nr 7.
Platforma Modivo zadebiutowała na Łotwie
Ekspansja na rynki zagraniczne to jeden ze strategicznych celów Modivo S.A. Należące do spółki multibrandowe platformy sprzedażowe są sukcesywnie uruchamiane w kolejnych krajach CEE. Sklep online z odzieżą, obuwiem i akcesoriami zadebiutował na Łotwie pod lokalną domeną modivo.lv.
Decyzja Modivo S.A o uruchomieniu kolejnych kanałów sprzedaży wpisuje się nie tylko w preferencje zakupowe mieszkańców państw europejskich, ale również w najnowszą strategię spółki, zgodnie z którą do 2025 r. ok. 80% przychodów ma pochodzić z rynków zagranicznych.
Specyfikę krajów bałtyckich obserwujemy już od wielu lat, choćby ze względu na naszą obecność na Litwie, gdzie eobuwie.pl funkcjonuje od 2017 r. Widzimy, że w tym regionie z roku na rok rośnie liczba osób kupujących przez Internet – dziś blisko 85 proc. tamtejszych konsumentów robi zakupy właśnie za pośrednictwem sieci.
Szymon Bujalski, członek zarządu Modivo S.A.
Przeczytaj wywiad z Aleksandrą Szol, dyrektor marketingu i e-commerce w Modivo.
Lisek startuje z digitalową platformą reklamową dla marek
Lisek.app startuje z ofertą reklamową dla firm z branży FMCG. Oferta daje markom możliwość dotarcia do konsumentów, poznania zachowań zakupowych użytkowników aplikacji i budowania wizerunku z użyciem niestandardowych narzędzi reklamowych.
Pierwszą marką, która nawiązała szeroką współpracę z Lisek.app jest Coca-Cola HBC Polska. Razem z nowym partnerem, zespół Liska przygotował specjalne torby „spełniające pragnienia”, które klienci sklepu dostają w prezencie przy zakupie produktów z portfolio Coca-Cola HBC Polska o wartości minimum 10 zł. Akcję wspierają bannery w aplikacji, mobilne powiadomienia push i komunikacja w newsletterach. Lisek promuje też produkty Coca-Cola w gazetce promocyjnej i postach wizerunkowych.
Aplikacja Lisek.app w marcu tego roku przekroczyła liczbę ponad pół miliona pobrań na telefony z systemami Android i iOS. Lisek dociera do ponad 3,5 pół miliona Polaków.
Intenson chce pozyskać 2,5 mln zł z crowdfundingu m.in. na rozwój e-commerce
Intenson S.A., firma reprezentująca branżę superfoods, rusza z kampanią crowdinvestingową. Celem jest pozyskanie 2,5 mln zł. Spółka chce rozwijać kanał e-commerce, który tylko w ubiegłym roku odnotował 270% wzrostu, rozszerzyć portfolio produktów i wejść na największy rynek superfoods na świecie, czyli USA.
Intenson sprzedaż online uruchomił dopiero w grudniu 2019 r. Od tego czasu udział e-commerce w przychodach ze sprzedaży rośnie. W 2020 r. było to 11 proc., w 2021 r. – ok. 15 proc., a w I kw. 2022 r. – już 21 proc. przychodów ze sprzedaży. Poza sklepem internetowym marki, produkty Intensona są też dostępne w marketplace’ach, np. Amazon.
Najważniejszy jest dla nas oczywiście rozwój własnego sklepu internetowego, za to marketplace’y są świetnym uzupełnieniem. Ułatwiają nam pozyskiwanie klientów w kanale online na nowych rynkach zagranicznych.
Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson
O tym, czym jest equity crowdfunding i jakie są pozafinansowe korzyści z crowdfundingu udziałowego przeczytasz w artykule „Equity crowdfunding sposobem na pozyskanie kapitału i klientów w e-commerce” na EwP.
Startuje WP PAY
WP PAY to system płatności przeznaczony specjalnie dla sklepów online wykorzystujących technologię WooCommerce. Nowe rozwiązanie, które powstało dzięki współpracy firm WP Desk i Blue Media, skierowane jest do przedsiębiorców, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał platform sprzedażowych na platformie WordPress.
Wdrażając na swoich stronach WP PAY, sklepy mogą udostępniać swoim klientom najpopularniejsze metody płatności internetowych, od szybkich przelewów, przez BLIK, Google Pay i Apple Pay oraz płatności kartą.
Aktywacja WP PAY jest prosta i intuicyjna, a rejestracja całkowicie darmowa. Wystarczy tylko wypełnić krótki formularz na stronie internetowej wppay.pl.
Shopee rozwija współpracę z Pocztą Polską
Shopee, platforma zakupowa wywodząca się z Azji Południowo-Wschodniej, zacieśnia współpracę z Pocztą Polską. Użytkownicy zyskują dzięki temu możliwość dostarczenia przesyłki kurierskiej do jednego z ponad 17 tys. punktów odbioru Pocztex Punkt i doręczenia zamówionego towaru pod wskazany adres. Na odbiór dostarczonej do punktu przesyłki kupujący mają aż siedem dni. Przy zamówieniu wysyłki przesyłką e-commerce dostawa jest darmowa dla zamówień od 0 zł.
Rozpoczęciu współpracy towarzyszyła również akcja promocyjna „Niesamowita Niedziela”. Użytkownicy platformy, kupując produkty od polskich sprzedawców, mogli nie tylko skorzystać z darmowej przesyłki, ale również zdobyć dodatkowe kupony zniżkowe.
Rośnie liczba osób zatrudnionych w sklepach internetowych [raport]
Według raportu Shoper, podsumowującego polski e-commerce w 2021 r., dla ponad 26% ankietowanych prowadzony przez nich sklep internetowy jest głównym źródłem dochodu. Dla 63% – stanowi dodatkową formę zarobku. W porównaniu z 2020 rokiem, kiedy te wyniki wyglądały odpowiednio: 21% i 66%, przybyło więc przedsiębiorców, którzy wybrali sklep internetowy jako swoją główną działalność zawodową.
Rośnie również liczba osób pracujących na co dzień w sklepach online. 48% właścicieli prowadziło w 2021 r. swoje sklepy samodzielnie (53% w 2020 r.). 25% przyznało, że prowadzi je wspólnie z jedną osobą (członkiem rodziny czy wspólnikiem, 28% w 2020 r.), a 14% – że zatrudnia do pięciu pracowników (wzrost z 12% w 2020 r.). W sklepach 13% badanych zatrudnionych było więcej niż pięciu pracowników (7% w 2020 r.)
Z raportu Shoper wynika również, że 32% właścicieli sprzedaje tylko w obrębie strony swojego sklepu, 28% sprzedaje oprócz strony WWW także w sklepie stacjonarnym, a 52% za pośrednictwem innych, internetowych kanałów sprzedaży.
Wśród tych ostatnich, sprzedawcy na pierwszym miejscu wymieniali Allegro (47% odpowiedzi). Bardzo popularna jest również sprzedaż przez Facebooka (35% wskazań). Mniejszym zainteresowaniem cieszą się marketplace’y takie jak Mustache, Pakamera czy Etsy (11%) oraz porównywarki cen (9%). Na Amazonie, który oficjalnie otworzył się w Polsce w 2021 r., sprzedaje 3% właścicieli sklepów Shoper biorących udział w badaniu. To tyle samo, co w badaniu z 2020 r., jeszcze przed oficjalnym wejściem marki na nasz rynek. Cały raport dostępny jest pod tym linkiem.
Warto posłuchać
Dziennik budowy firmy: Zanim zdecydujesz się na własny sklep internetowy.
Prawo dla biznesu: Omnibus, czyli rewolucja w e-biznesie? Co oznacza dla przedsiębiorców i konsumentów?
Warto wziąć udział:
- 14 czerwca, szkolenie online: Branding w praktyce. 6 technik, dzięki którym stworzysz solidne podstawy marki. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: dlaczego branding nie jest częścią marketingu i jak budować wartość marki, co robić, żeby wyróżnić swoje produkty i usługi na rynku i dlaczego największą konkurencją wcale nie są firmy, które mają podobną ofertę, dlaczego ludzie wcale nie myślą o markach i jak sprawić, żeby klienci utożsamiali się z Twoim brandem, jak odpowiednio komunikować markę i jak nadać jej odpowiednie cechy, tożsamość oraz osobowość.
- 20 września, szkolenie online: Skąd i jak mądrze pozyskać ruch w e-commerce. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji do rozmiaru biznesu i budżetu, jak mądrze budować zasięg i czerpać ruch w zależności od tego, czy rozwijasz mały sklep online, średni sklep producenta, czy pracujesz dla dużego resellera, jak radzić sobie z rosnącymi kosztami reklamy – gdzie szukać niestandardowych źródeł pozyskiwania klientów, także offline.
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu ikomersiaka.
Przeczytaj także:
- E-tydzień w e-commerce [13-19.05.22]
- Prasówka M+ [20-26.05.22]
- EwP poleca: lektury ekspertów e-commerce [cz.3]
- M+ poleca: książki dla marketera [cz. 4]
- EwP poleca: grupy na Facebooku o marketingu i e-commerce
- 18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać
- 50 polskich podcastów o marketingu i biznesie, które warto poznać