Herbaciany kalendarz adwentowy Irving Tea, możliwość subskrypcji produktów higienicznych Your KAYA w Instastory, live napieknewlosy.pl wykorzystany do premiery nowego produktu – jak dobrze wykorzystać Instagrama do komunikacji w e-commerce? Sprawdź, które kreatywne akcje sklepów internetowych w 2020 roku polecają eksperci ds. social mediów.
Instagram to świetne narzędzie, które ma duży potencjał sprzedażowy oraz promocyjny także w e-commerce. Your Kaya, Laurella, Resibo czy Napieknewlosy – to przykłady marek, które wiedzą, jak kreatywnie i skutecznie działać w tym serwisie społecznościowym. Przeczytaj, jakie akcje e-sklepów na Instagramie w 2020 r. były najciekawsze zdaniem ekspertów ds. social mediów: Dominika Cisonia, Mateusza Puszczyńskiego i Julii Kałużyńskiej.
9 najciekawszych akcji e-sklepów na Instagramie w 2020 roku
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dominik Cisoń – koordynator ds. edukacji e-commerce platformy sklepów internetowych Shoper. Prowadzi szkolenia, zajmuje się komunikacją automatyczną oraz bloguje na dominikcison.pl o – wciąż świeżej na polskim rynku – branży customer success.
- Agnieszka Niedziałek, znana z kanału i bloga wwwlosy oraz sklepu napieknewlosy.pl, doskonale krzyżuje różne kanały komunikacji. Treści i grafiki się nie dublują, a uzupełniają i zachęcają do śledzenia twórczyni w różnych profilach. Przykładem jest live na Instagramie wykorzystany do premiery nowego produktu – żelu proteinowego dostępnego w jej e-sklepie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
- Natalia Knopek z Simplife uczy jogi, medytacji i prowadzi sklep z artykułami, które są spójne z wyznawanymi przez nią wartościami i tematami. Doskonałym uzupełnieniem jej profilu, utrzymującym uwagę użytkowników i wspaniale ich wspierającym, jest wykorzystanie IG TV do… prowadzenia medytacji online.
Wyświetl ten post na Instagramie.
- Irving Tea – marka posiada swój e-sklep i skromny, ale angażujący profil na Instagramie. Irving Tea przygotowała unikatowy produkt, który oprawiła w ramy pięknych, kontekstowych zdjęć. Posty z herbacianym kalendarzem adwentowym zachwyciły użytkowników, a całość uzupełniono świątecznym kodem rabatowym.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Mateusz Puszczyński – współwłaściciel agencji Hello Social. Od 10 lat związany z marketingiem online. Wcześniej zajmował się strategią socialmediową i jej wdrażaniem w Allegro. Zwolennik biznesowego podejścia do mediów społecznościowych; prywatnie jednoosobowy dział marketingu w e-commerce jego osobistej żony – Składzie Prostym.
- Prezentacja produktu a’la TikTok (@laurella) – dynamiczny i angażujący sposób na pokazanie nowej kolekcji marki odzieżowej. Zachęca do wejścia na stronę i zakupów z pewnością lepiej niż statyczne zdjęcie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
- Ekowyzwania (@resibobynature) – Resibo to marka kosmetyczna, która produkuje kosmetyki naturalne dbając jednocześnie o środowisko naturalne. W ramach budowania brandu organizuje cykliczne ekowyzwania i skutecznie angażuje swoją społeczność.
Wyświetl ten post na Instagramie.
- Subskrypcja produktów higienicznych w Instastory (@yourkaya) – sam pomysł jest bardziej biznesowy, ale zwraca uwagę jego fajne „ogranie” na Instastory i głębokie zrozumienie potrzeb grupy docelowej. To ostatnie jest zresztą charakterystyczne dla całej komunikacji marki na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Julia Kałużyńska – head of social media w Bluerank, a od 2016 r. kieruje działem social media communication. Z branżą digital związana od 10 lat. Fascynuje ją zmienność środowiska social mediów i jego szerokie spektrum możliwości dla marketerów. Posiada certyfikat DIMAQ.
- #dzienszpilek – abstrahując od wszystkich kontrowersji związanych z akcją i z wcześniejszą seksistowską komunikacją luksusowego butiku Moliera, warto zwrócić uwagę na to, że efektem akcji było zwiększenie liczby wykorzystania hashtagu #dzienszpilek na Facebooku i Instagramie (użyty prawie 600 tys. razy), a w znacznie mniejszym stopniu skutkowało to linkowaniem do samego sklepu Moliera. Reasumując – w realizacji akcji promocyjnej z wykorzystaniem hashtagu, warto dobrze przemyśleć nazwę i mechanizm.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Jeśli chodzi o kampanie z poprzednich lat, warto zwrócić uwagę na:
- Shot it, got it – ciekawa i angażująca akcja promocyjna marki Åhléns, przypominająca mechanizm gry z użyciem screenshota. Publikując screen z odpowiednim hashtagiem, można było otrzymać rabat na wybrany produkt.
- IKEA – Piso 20 – akcja promocyjna Ikei z okazji 20. rocznicy obecności marki na rynku hiszpańskim. Autorzy akcji w interesujący sposób wykorzystali funkcje Instagrama, prezentując pokoje i ukryte w nich historie. W tym celu stworzyli osobne profile dla wszystkich pomieszczeń i połączyli je, umieszczając aktywne linki. Na Instagramie Ikea Spain możesz odwiedzić pokoje.
Warto doczytać:
- Instagram dla e-commerce w praktyce: 24 polskie konta e-sklepów, które inspirują.
- 12 sposobów na skuteczne działania e-sklepu w social mediach na 12 miesięcy roku.
- Krótki przewodnik po najnowszych zmianach i funkcjach na Instagramie w 2020 roku.
- 50 polskich podcastów o marketingu i biznesie, które warto słuchać.
- Instagram w praktyce: najciekawsze akcje i kampanie 2020 roku.
- Instagram w praktyce: 14 wskazówek, jak zwiększyć zasięg organiczny.
- Instagram w praktyce: najbardziej inspirujące polskie konta firmowe.