Piki i spadki sprzedaży w e-commerce

Dowiedz się jak sobie radzić z sezonowością w e-handlu.

Zobacz numer

Instagram dla e-commerce w praktyce: najciekawsze akcje 2020 roku

Herbaciany kalendarz adwentowy Irving Tea, możliwość subskrypcji produktów higienicznych Your KAYA w Instastory, live napieknewlosy.pl wykorzystany do premiery nowego produktu – jak dobrze wykorzystać Instagrama do komunikacji w e-commerce? Sprawdź, które kreatywne akcje sklepów internetowych w 2020 roku polecają eksperci ds. social mediów.

Instagram dla e-commerce w praktyce: najciekawsze akcje 2020 roku

Herbaciany kalendarz adwentowy Irving Tea, możliwość subskrypcji produktów higienicznych Your KAYA w Instastory, live napieknewlosy.pl wykorzystany do premiery nowego produktu – jak dobrze wykorzystać Instagrama do komunikacji w e-commerce? Sprawdź, które kreatywne akcje sklepów internetowych w 2020 roku polecają eksperci ds. social mediów.

Instagram to świetne narzędzie, które ma duży potencjał sprzedażowy oraz promocyjny także w e-commerce. Your Kaya, Laurella, Resibo czy Napieknewlosy – to przykłady marek, które wiedzą, jak kreatywnie i skutecznie działać w tym serwisie społecznościowym. Przeczytaj, jakie akcje e-sklepów na Instagramie w 2020 r. były najciekawsze zdaniem ekspertów ds. social mediów: Dominika Cisonia, Mateusza Puszczyńskiego i Julii Kałużyńskiej.


Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.

pakiet-specjalny-e-commerce-w-praktyce


9 najciekawszych akcji e-sklepów na Instagramie w 2020 roku

dominik_cison zmn

Dominik Cisoń koordynator ds. edukacji e-commerce platformy sklepów internetowych Shoper. Prowadzi szkolenia, zajmuje się komunikacją automatyczną oraz bloguje na dominikcison.pl o – wciąż świeżej na polskim rynku – branży customer success.

  • Agnieszka Niedziałek, znana z kanału i bloga wwwlosy oraz sklepu napieknewlosy.pl, doskonale krzyżuje różne kanały komunikacji. Treści i grafiki się nie dublują, a uzupełniają i zachęcają do śledzenia twórczyni w różnych profilach. Przykładem jest live na Instagramie wykorzystany do premiery nowego produktu – żelu proteinowego dostępnego w jej e-sklepie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Agnieszka Niedziałek (@napieknewlosy)

  • Natalia Knopek z Simplife uczy jogi, medytacji i prowadzi sklep z artykułami, które są spójne z wyznawanymi przez nią wartościami i tematami. Doskonałym uzupełnieniem jej profilu, utrzymującym uwagę użytkowników i wspaniale ich wspierającym, jest wykorzystanie IG TV do… prowadzenia medytacji online.
  • Irving Tea – marka posiada swój e-sklep i skromny, ale angażujący profil na Instagramie. Irving Tea przygotowała unikatowy produkt, który oprawiła w ramy pięknych, kontekstowych zdjęć. Posty z herbacianym kalendarzem adwentowym zachwyciły użytkowników, a całość uzupełniono świątecznym kodem rabatowym.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Irving Tea (@irvingtea)


mateusz puszczynski_zmnMateusz Puszczyńskiwspółwłaściciel agencji Hello Social. Od 10 lat związany z marketingiem online. Wcześniej zajmował się strategią socialmediową i jej wdrażaniem w Allegro. Zwolennik biznesowego podejścia do mediów społecznościowych; prywatnie jednoosobowy dział marketingu w e-commerce jego osobistej żony – Składzie Prostym.

  • Prezentacja produktu a’la TikTok (@laurella) – dynamiczny i angażujący sposób na pokazanie nowej kolekcji marki odzieżowej. Zachęca do wejścia na stronę i zakupów z pewnością lepiej niż statyczne zdjęcie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez LAURELLA (@laurella)

  • Ekowyzwania (@resibobynature) – Resibo to marka kosmetyczna, która produkuje kosmetyki naturalne dbając jednocześnie o środowisko naturalne. W ramach budowania brandu organizuje cykliczne ekowyzwania i skutecznie angażuje swoją społeczność.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez re.power your beauty (@resibobynature)

  • Subskrypcja produktów higienicznych w Instastory (@yourkaya) – sam pomysł jest bardziej biznesowy, ale zwraca uwagę jego fajne „ogranie” na Instastory i głębokie zrozumienie potrzeb grupy docelowej. To ostatnie jest zresztą charakterystyczne dla całej komunikacji marki na Instagramie.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Your KAYA (@yourkaya)


julia-kaluzynskaJulia Kałużyńskahead of social media w Bluerank, a od 2016 r. kieruje działem social media communication. Z branżą digital związana od 10 lat. Fascynuje ją zmienność środowiska social mediów i jego szerokie spektrum możliwości dla marketerów. Posiada certyfikat DIMAQ.

  • #dzienszpilek abstrahując od wszystkich kontrowersji związanych z akcją i z wcześniejszą seksistowską komunikacją luksusowego butiku Moliera, warto zwrócić uwagę na to, że efektem akcji było zwiększenie liczby wykorzystania hashtagu #dzienszpilek na Facebooku i Instagramie (użyty prawie 600 tys. razy), a w znacznie mniejszym stopniu skutkowało to linkowaniem do samego sklepu Moliera. Reasumując – w realizacji akcji promocyjnej z wykorzystaniem hashtagu, warto dobrze przemyśleć nazwę i mechanizm.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Moliera 2 (@moliera2)

Jeśli chodzi o kampanie z poprzednich lat, warto zwrócić uwagę na:

  • Shot it, got it – ciekawa i angażująca akcja promocyjna marki Åhléns, przypominająca mechanizm gry z użyciem screenshota. Publikując screen z odpowiednim hashtagiem, można było otrzymać rabat na wybrany produkt.

  • IKEA – Piso 20 – akcja promocyjna Ikei z okazji 20. rocznicy obecności marki na rynku hiszpańskim. Autorzy akcji w interesujący sposób wykorzystali funkcje Instagrama, prezentując pokoje i ukryte w nich historie. W tym celu stworzyli osobne profile dla wszystkich pomieszczeń i połączyli je, umieszczając aktywne linki. Na Instagramie Ikea Spain możesz odwiedzić pokoje.


Skorzystaj z promocji i uzupełnij swoją biblioteczkę wiedzy o e-commerce.

pakiet-specjalny-e-commerce-w-praktyce


A Ty które akcje i działania marek na Instagramie w 2020 r. uważasz za najciekawsze? Jeśli chcesz dołączyć do zestawienia, napisz na adres redakcja@ewp.pl.


Warto doczytać: 

Spragniony wiedzy o e-commerce?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę premium lub elektroniczną by zyskać dostęp do magazynu w wersji elektronicznej PDF.

Zamów prenumeratę