Większość przedsiębiorców prowadzących aktywną sprzedaż w sieci zastanawia się nad tym, jak zwiększyć zysk i obrót w e-sklepie. Poznaj 6 prostych sposobów na osiągnięcie tego celu – m.in. za pomocą skutecznego zarządzania cenami.
1. Walcz na wielu polach
Sprzedaż wielokanałowa jest niezwykle skutecznym sposobem na zaistnienie w sieci. Dzięki wykorzystaniu w swoim biznesie platform sprzedażowych (Allegro, Ceneo, Empik lub Idealo) Twoja firma może zostać szybko zauważona przez duże grono potencjalnych klientów.
Jeżeli chcesz w skuteczny sposób prowadzić sprzedaż wielokanałową, postaraj się o automatyzację procesów monitoringu konkurencji na Allegro, Ceneo czy w Empiku. W ten sposób będziesz wiedzieć, jakie działania podejmuje Twoja bezpośrednia konkurencja. Dodatkowo możesz oszczędzić swój czas dzięki funkcji automatycznego dostosowywania cen. System do repricingu to doskonała alternatywa dla działań manualnych.
Zastanawiasz się nad tym, jak zwiększyć zysk ze sprzedaży w sklepie internetowym? Postaw na działanie na wielu polach, ale zautomatyzuj ten proces, aby osiągnąć wydajność – utrzymywać konkurencyjne ceny i maksymalnie chronić marżę.
2. Pamiętaj, że cena jest istotna
Wszelkie raporty e-commerce jasno pokazują, że cena odgrywa kluczową rolę w procesie decyzji zakupowej. Jeżeli chcesz skutecznie zwiększyć sprzedaż, musisz oferować konkurencyjne stawki na tle innych sprzedających.
Zakupy online cechuje duże współzawodnictwo cenowe pomiędzy poszczególnymi e-sklepami. Jeżeli widocznie zawyżasz ceny asortymentu, nie licz na wysokie obroty. Klienci są przyzwyczajeni do tego, że przed finalizacją sprawdzają najniższą rynkową cenę.
Oczywiście sprzedaż w sieci to nie tylko nieustające obniżanie stawek kosztem marży – jeżeli ktoś prowadzi politykę najniższych cen… najczęściej na tym traci. Zastanawiasz się nad tym, jak zwiększyć zysk ze sprzedaży w sklepie internetowym? Zacznij stosować zrównoważone ceny i balansować nimi.
System LivePrice pozwala Ci skutecznie monitorować konkurencję, automatyzować proces nadawania cen oraz wskazywać tryb cenowy. W ten sposób nie zawsze musisz być na pierwszym miejscu – możesz ustawić opcję równania cen do wybranego konkurenta lub pozycji, albo być cenowo na równi z pierwszym oferentem.
3. Buduj relacje z obecnymi klientami
Jeżeli chcesz zwiększać sprzedaż w swoim e-sklepie, zadbaj o relacje z obecnymi klientami. Staraj się zachęcić ich do częstszych zakupów. Rozważ opcję dedykowanych (dla wybranej grupy) promocji. Dodatkowo pozostań z klientem w kontakcie – skorzystaj z możliwości wysyłki newsletterów lub dołączaj do wysłanych paczek zniżki na kolejne zakupy.
Pamiętaj o tym, że każdy lubi gratisy. Musisz dbać o swoich klientów, więc w miarę możliwości dokładaj prezenty do większych zamówień. Co więcej, postaraj się umożliwić kupującemu pozostawienie komentarza – jeżeli transakcja została dokonana np. przez portal Allegro, staraj się odpowiadać na wszystkie oceny kontrahentów (nawet te negatywne). Jeżeli jest to możliwe, rozwiązuj spory. Dzięki temu budujesz pozytywny wizerunek swojego e-sklepu.
4. Postaw na wysoką jakość obsługi
Jakość obsługi staje się niezwykle ważnym aspektem dla większości kupujących. Zadbaj o swoich klientów i postaraj się wprowadzić ujednoliconą politykę komunikacji z klientami.
Przygotuj scenariusze postępowania w przypadku trudnych sytuacji – np. reklamacji, niekompletnego zamówienia lub pomyłki w wysyłce. Dodatkowo zadbaj o to, aby Twoje paczki były wysyłane szybko, a zwroty realizowane terminowo.
Twoi klienci muszą czuć, że profesjonalnie podchodzisz do transakcji (bez względu na to, na jakim portalu do niej doszło). Dzięki takim działaniom możesz realnie zwiększyć zysk ze sprzedaży w sklepie internetowym.
5. Zacznij mądrze balansować cenami
Polityka elastycznej ceny nierozerwalnie wiąże się z handlem w sieci. Kupując online, klienci w szybki sposób mogą zweryfikować i porównać Twoją ofertę z setkami innych sprzedających.
Jeżeli chcesz, aby Twoje stawki były dostosowane do branży i zachęcały kupujących do transakcji, koniecznie sprawdź system LivePrice. Aplikacja pomoże Ci realnie zwiększyć sprzedaż. Zapewni Ci rzetelny monitoring cen online oraz funkcję repricingu.
Automatyzacja cen działa dwutorowo – obniża i podnosi ceny zależnie od tego, jak wygląda sytuacja rynkowa. Ceny są nadawane przez system automatycznie, wedle ustalonych przez Ciebie scenariuszy cenowych i do bezpiecznej granicy ceny minimalnej. Dzięki temu chronisz marżę i zwiększasz zysk.
6. Zadbaj o estetykę sklepu
Warto wystawiać swoją ofertę na wielu platformach sprzedażowych, natomiast nie możesz zapominać o estetyce swojego e-sklepu. Powinien być mobilny, przejrzysty, wyposażony w dobrze funkcjonującą „szukajkę” produktów.
Witryna musi być przyjazna dla kupującego i pozwalać na dokonanie transakcji za pomocą jak najmniejszej liczby kroków.
Wypróbuj system LivePrice za darmo
System LivePrice to narzędzie, które pozwoli Ci w szybki sposób poznać działania konkurencji w wielu serwisach. Aplikacja może nadawać elastyczne ceny dostosowane do danego marketplace’u. Dzięki temu stajesz się liderem w swojej branży i zwiększasz zysk ze sprzedaży w sklepie internetowym.
Możesz wypróbować LivePrice za darmo przez 14 dni – bezpośrednio na Twoich produktach i wybranych portalach (Ceneo, Allegro, Empik). Dzięki temu przekonasz się, jak system wpłynie na Twoje wyniki sprzedażowe.
Materiał partnera