Martwi Cię spowolnienie dynamiki rozwoju rynku e-commerce w Polsce? Szukasz dywersyfikacji źródeł dochodów? Chcesz dotrzeć do nowych klientów? Dowiedz się, jak zwiększyć stabilność Twojego e-biznesu dzięki ekspansji międzynarodowej. Podpowiedzi znajdziesz w nowym numerze „E-commerce w Praktyce”.
Tematem przewodnim drugiego w 2023 r. wydania „EwP” jest strategia cross-border. Nasi eksperci – specjaliści od handlu elektronicznego, logistyki, marketingu czy prawa – podpowiadają, jak przeprowadzić analizę międzynarodowych rynków, zaplanować uruchomienie sprzedaży zagranicznej, zadbać o kwestie logistyczne i formalnoprawne, a także prowadzić efektywne działania reklamowe i docierać do dużej grupy klientów.
Co ważne, ekspansja musi zostać poprzedzona rzetelnym badaniem rynku. Konrad Zach pokazuje, jak zrobić to samodzielnie za pomocą ogólnodostępnych narzędzi i źródeł danych. Z kolei z artykułów Justyny Andreas, Łukasza Żaka i Wojciecha Kotlickiego dowiesz się, czym charakteryzują się rynki sprzedaży online w większości krajów europejskich, oraz poznasz panujące tam zwyczaje konsumenckie w obszarze płatności, dostaw i zwrotów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „EwP” 21 o strategii cross-border
Po podjęciu decyzji o ekspansji czeka Cię wiele wyzwań. Paula Skrzypecka i Arkadiusz Szczudło zwracają uwagę na aspekty prawne cross-borderu, Maciej Szewczyk podpowiada, jak projektować międzynarodowe łańcuchy dostaw, a Paweł Bilczyński dzieli się wskazówkami na temat dobrej obsługi zagranicznych klientów. Zachęcamy również do lektury artykułu Doroty Pindel, która pokaże Ci 10 kroków do skalowania sprzedaży i adaptacji rynkowej.
Istotnym elementem cross-borderu e-commerce jest marketing. Z lektury numeru dowiesz się, jak zbudować międzynarodowy zespół i zaplanować działania marketingowe. Na przykładach zobaczysz, jak przygotować dopasowaną komunikację w mediach społecznościowych oraz tworzyć reklamy globalne na Facebooku. Dostaniesz też wskazówki, jak wykorzystywać narzędzia Google’a w sprzedaży zagranicznej i jak zaplanować skuteczną kampanię z influencerami na nowym rynku.
O tym, że warto inwestować w sprzedaż zagraniczną, przekonało się już wiele polskich sklepów internetowych. W cyklu „E-commerce od kulis” poznasz historię ekspansji marki KROSS, a także doświadczenia sklepu Tortli.pl, który jest obecny w 14 krajach.
Zamów „EwP” 21 o strategii cross-border
Z „E-commerce w Praktyce” 21/2023 o strategii cross border dowiesz się m.in.:
- jak samodzielnie przeprowadzić analizę rynków zagranicznych z wykorzystaniem ogólnodostępnych narzędzi i źródeł danych,
- jakie są zwyczaje konsumenckie w obszarze płatności, dostaw i zwrotów na zagranicznych rynkach e-commerce,
- jak stworzyć strategię ekspansji na rynki Europy Środkowej i Wschodniej,
- jakie platformy i marketplace’y są najlepsze do rozpoczęcia sprzedaży zagranicznej,
- jak bez potknięć uruchomić międzynarodowy e-sklep,
- jak zaprojektować działania marketingowe i zbudować zespół pod kątem ekspansji międzynarodowej,
- jak zadbać o dobrą obsługę klientów na zagranicznych rynkach,
- jak zaplanować działania cross-border z wykorzystaniem narzędzi Google’a,
- w jakich sytuacjach i w jaki sposób warto się reklamować na rynkach zagranicznych,
- jak przygotować komunikację w mediach społecznościowych przy sprzedaży zagranicznej,
- jak tworzyć reklamy globalne na Facebooku, aby docierać do klientów z zagranicznych rynków,
- jak stworzyć skuteczną kampanię z influencerami na nowym rynku,
- jak rozpocząć współpracę z operatorem fulfillmentu.
„EwP” 21 to 108 stron inspirującej lektury i wiele wskazówek ekspertów, które pomogą Ci przygotować i wdrożyć strategię cross-border, a następnie skutecznie docierać do klientów z zagranicznych rynków.
Swoją wiedzą podzielili się: Agnieszka Adamiak, Paweł Adamiec, Justyna Andreas, Lech Biernat, Paweł Bilczyński, Katarzyna Bronowska, Paulina Czokajło, Anna Czyżewska, Paweł Fornalski, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Wojciech Kotlicki, Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Tomasz Łysoń, Paweł Paszkowski, Wojciech Pawlik, Dorota Pindel, Mariusz Pniewski, Karolina Przybylska, Albert Radomski, Paula Skrzypecka, Arkadiusz Szczudło, Maciej Szewczyk, Piotr Szyszka, Jarosław Uczkiewicz, Edyta Winkel, Konrad Zach, Marta Zawiła-Piłat, Łukasz Żak.
Zamów „EwP” 21 o strategii cross-border
Zapraszamy do lektury. Jesteśmy przekonani, że wskazówki naszych ekspertów pozwolą Ci wykonać nie tylko pierwszy, lecz także kolejne kroki na drodze do skutecznej ekspansji zagranicznej.