Odzyskiwanie porzuconych koszyków to jedno z największych wyzwań e-commerce. Wydajesz przecież pieniądze na marketing, przekonujesz klientów, że produkt jest dla nich idealny, oni wreszcie decydują się dodać go do koszyka, a potem… rezygnują z dalszych kroków. Żeby Twoja praca nie poszła na marne, musisz odzyskać porzucone koszyki. Dowiedz się, jak to zrobić za pomocą wiadomości tekstowych.
Do tej pory do odzyskiwania porzuconych koszyków wykorzystywano głównie e-maile. Ale one mają niski współczynnik otwarć i jeszcze gorszy współczynnik klikalności. Dlatego CartBoss postanowił zoptymalizować odzyskiwanie porzuconych koszyków za pomocą wiadomości tekstowych.
Odzyskiwanie koszyków za pomocą wiadomości tekstowych
Rozwiązanie jest dość proste – zamiast wysyłać e-mail do klienta, wyślij mu SMS. Wiadomości tekstowe mają współczynnik otwarć sięgający 98% i współczynnik klikalności do 45%.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wiadomości tekstowe to najlepszy sposób na odzyskanie porzuconych koszyków. Kontaktujesz się bezpośrednio z klientem niemal dokładnie w tym samym czasie, gdy porzuca koszyk. W ciągu kilku minut od opuszczenia Twojej witryny możesz mu przypomnieć, aby dokończył zamówienie, a nawet zaoferować dodatkową zniżkę. A jeśli wyślesz więcej niż jedną wiadomość, zwiększasz swoje szanse na odzyskanie koszyka.
CartBoss umożliwia wysyłanie wielu różnych wiadomości tekstowych o porzuconym koszyku z opóźnieniami czasowymi i opcjami zniżek. W ten sposób możesz dostosować ścieżkę porzuconego koszyka do kosztów marketingu.
Odzyskiwanie porzuconych koszyków z CartBoss jest bardzo proste – wystarczy połączyć Twój sklep internetowy z kontem CartBoss, a potem wybrać, jakie wiadomości tekstowe dotyczące porzuconego koszyka chcesz wysłać i z jakim opóźnieniem.
Co ważne, wszystkie wiadomości tekstowe są już przetłumaczone na języki, jakie obsługuje CartBoss (język jest wykrywany automatycznie). Tak naprawdę musisz tylko podłączyć witrynę do systemu i podjąć decyzję, jaki rodzaj wiadomości tekstowej chcesz wysłać i kiedy.
Jak odzyskiwać koszyki za pomocą SMS-ów?
Gdy klient znajduje się na Twojej stronie płatności i opuszcza ją bez sfinalizowania zamówienia, koszyk jest uważany za porzucony. Jeśli użytkownik wypełni pole numeru telefonu, może otrzymywać wiadomości tekstowe o porzuconym koszyku.
Bez względu na kraj, do którego trafi SMS, wiadomość zostanie automatycznie wysłana w języku odbiorcy.
Gdy ktoś otrzyma wiadomość tekstową i kliknie link, zostanie przekierowany na stronę porzuconego koszyka – z wszystkimi wcześniej wypełnionymi danymi. Jeśli do wiadomości dodasz rabat, również on automatycznie pojawi się w koszyku.
Statystyki wiadomości tekstowych dotyczących porzuconego koszyka
W CartBoss jesteśmy dumni z dotychczasowych wyników skuteczności SMS-ów w odzyskiwaniu porzuconych koszyków. Statystyki są niesamowite.
ROI wiadomości tekstowych o porzuconym koszyku
ROI (return of investment, czyli zwrot z inwestycji) obliczamy na podstawie pieniędzy wydanych na wysyłanie wszystkich SMS-ów oraz przychodów generowanych z wiadomości tekstowych wysyłanych z naszego pulpitu.
Średni ROI dla wiadomości tekstowych dotyczących porzuconych koszyków wynosił 1500%. Najniższy wynik to 800%, a najlepszy 5400%.
CTR wiadomości tekstowej o porzuconym koszyku
CTR (czyli współczynnik klikalności) to stosunek liczby wysłanych SMS-ów do liczby witryn odwiedzonych za pomocą linku w wiadomości.
Podczas testów wysłano dwie wiadomości tekstowe – jedną 15 minut po opuszczeniu koszyka, a drugą 3 godziny po pierwszym SMS-ie. Pierwsza wiadomość miała CTR między 30% a 50%, a druga między 20% a 30%.
Odzyskiwanie porzuconego koszyka – najlepsze praktyki
Bazując na wynikach naszych klientów, najlepszym sposobem na odzyskanie porzuconych koszyków jest wysłanie 2-3 SMS-ów. Pierwszy powinien być tylko przypomnieniem, że klient zostawił coś w swoim koszyku. Chociaż może to być najlepsza praktyka dla większości e-sklepów, nie oznacza to, że będzie najwłaściwsza w przypadku Twojego e-commerce – aby uzyskać najlepsze wyniki, wszystkie rozwiązania powinny zostać przetestowane na Twojej marce i produktach.
Po pierwszym SMS-ie, w którym tylko powiadamiasz swoich klientów o zapomnianych produktach w koszyku, możesz następnie zaproponować im rabat. Prawdopodobnie nie dokończyli zamówienia ze względu na jego ostateczną wartość i dlatego właśnie dobrym rozwiązaniem jest zaoferowanie rabatu – pod warunkiem, że od razu sfinalizują zamówienie. Ale możesz też sprawdzić, jakiej zniżki oczekują Twoi klienci – wysłać im wiele wiadomości, zawsze z innym tekstem i różnymi wartościami rabatu. W ten sposób znajdziesz najlepszą ofertę dla swoich klientów.
Odzyskiwanie porzuconych koszyków za pomocą wiadomości tekstowych
Odzyskiwanie porzuconych koszyków za pomocą SMS-ów to jedno z najlepszych rozwiązań dla klientów – kupujący lubią je, cieszą się z powiadomień i specjalnych rabatów, a ROI wynosi ponad 2400%. Rozwiązanie to nie wymaga też od Ciebie pracy i może zostać wdrożone w ciągu kilku minut. Przy minimalnej ilości energii Twoja witryna może zacząć odzyskiwać porzucone koszyki i zwiększać ROA.
Wystarczy poświęcić 5 minut i zarejestrować się na CartBoss.io.
Materiał partnera