Rozwijanie relacji z klientami to proces, który trwa także po finalizacji transakcji. Kluczem do utrzymania ich lojalności jest zapewnienie im kompleksowej obsługi posprzedażowej. Dowiedz się, jak dzięki uruchomieniu usługi Wygodne Zwroty w sklepie internetowym Decathlon usprawniono proces zwrotu i wymiany towaru z dbałością o jak najlepsze doświadczenia klientów.
Wygodne Zwroty uruchomione zostały w celu zaoferowania osobom kupującym produkty Decathlonu online lepszego doświadczenia w procesie pozakupowym. Po zaledwie dwóch miesiącach od uruchomienia usługi firma podjęła decyzję o rozszerzeniu współpracy i wprowadzeniu Wygodnych Zwrotów na swojej platformie marketplace.
Dzięki temu partnerzy, którzy sprzedają w tej właśnie formule, mogą ułożyć swoje procesy zwrotu i wymiany towaru równie wygodnie, jak ma to miejsce w sklepie internetowym Decathlon.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
To wszystko niesie także istotną korzyść dla klienta, ponieważ niezależnie od tego, czy kupuje on bezpośrednio w e-sklepie Decathlon czy od partnerów marki na platformie marketplace, otrzymuje możliwość zwrotu lub wymiany towaru w taki sam prosty i intuicyjny sposób oraz jeden spójny proces pozakupowy.
Jak przebiegał proces uruchomienia Wygodnych Zwrotów w Decathlonie
Nasz klient zainteresowany był wprowadzeniem zmian w dotychczas funkcjonującym procesie zwrotu i wymiany towaru. Zależało mu na zapewnieniu jego automatyzacji oraz zwiększeniu liczby dostępnych opcji nadania przesyłki zwrotnej.
Klient podkreślił, że całość procesu powinna być realizowana za pośrednictwem interfejsu użytkownika na stronie Decathlon. Następnie powinno nastąpić automatyczne przejście do formularza nadania przesyłki zwrotnej za pomocą usługi Wygodne Zwroty (ilustracja).
Wspólne spotkania i konsultacje zaowocowały wypracowaniem rozwiązania, dopasowanego do indywidualnych potrzeb marki Decathlon. Dzięki zautomatyzowaniu procesu zwrotu i wymiany towaru zapewniliśmy klientom e-sklepu i marketplace’u lepsze doświadczenie użytkownika.
Uruchomienie Wygodnych Zwrotów w Decathlonie uwzględniało:
- Integrację systemów informatycznych Decathlonu i Wygodnych Zwrotów.
- Pełną automatyzację całego procesu zwrotu i wymiany towaru.
- Generowanie zwrotu wewnątrz interfejsu sklepu internetowego Decathlon.
- Automatyczne uzupełnianie danych zwracanego zamówienia z konta użytkownika sklepu.
- Automatyczne przejście do formularza nadania przesyłki zwrotnej za pomocą usługi Wygodne Zwroty.
- Automatyczne uzupełnienie danych zwracanego zamówienia w formularzu Wygodnych Zwrotów.
W jaki sposób ulepszono proces zwrotu i wymiany towaru
Dzięki uruchomieniu usługi Wygodne Zwroty w e-sklepie Decathlon zwrot i wymiana towaru zostały usprawnione w kilku obszarach:
Jeśli chcesz zobaczyć, jak w praktyce przebiega proces zwrotu towaru za pośrednictwem usługi Wygodne Zwroty w sklepie internetowym Decathlon, obejrzyj film:
Wdrożone rozwiązanie to potwierdzenie, że Wygodne Zwroty podchodzą do swoich klientów indywidualnie i proponują im spersonalizowane narzędzia, które zawierają wiele użytecznych opcji, stanowiących odpowiedź na zgłoszone przez nich potrzeby.
Jak Wygodne Zwroty sprawdzają się w praktyce
Najlepszym potwierdzaniem udanego uruchomienia usługi Wygodne Zwroty w e-commerce Decathlon jest opinia naszego klienta.
Krótko o usłudze Wygodne Zwroty
Wygodne Zwroty to innowacyjne i BEZPŁATNE dla sklepów internetowych narzędzie, które usprawnia proces zwrotu towaru, a tym samym przyśpiesza pracę magazynu i optymalizuje logistykę zwrotów.
Usługa sprawdza się również w przypadku wymiany towaru oraz podczas realizowania alternatywnych form zwrotu środków, np. w postaci karty podarunkowej lub vouchera zakupowego. Z usługi korzysta już ponad 1 tys. sklepów internetowych, które udostępniły to narzędzie swoim klientom.
Materiał partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.