W Polsce średnia liczba wizyt w sklepach stacjonarnych jest dziś o 42% mniejsza niż przed pandemią, w maju 2019 r.1 Jeśli klienci przeszli do sieci, to tam również powinni znaleźć się ze swoją ofertą i narzędziami sprzedający. Inwestycja w profesjonalne wdrożenie e-platformy sprzedażowej to teraz jedyny kierunek. Jak to zrobić i komu zaufać?
Z tego artykułu dowiesz się:
- na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy, która wdroży Twój e-commerce,
- jak usystematyzować pracę nad wdrożeniem,
- dlaczego mitem jest zapewnienie, że podstawą jakości przy uruchomieniu platformy są testy.
Prowadzenie dużego biznesu e-commerce wymaga wielu strategicznych decyzji. Pierwszą z nich jest wybór platformy sprzedażowej. Którą wybrać? Jak ją wdrożyć bez błędów? Co zrobić, aby poprawnie obsługiwała każdy ruch i sprawnie realizowała sprzedaż?
Takie pytania zadają sobie menedżerowie e-sklepów, które szybko zwiększają sprzedaż. Rosną więc też ich potrzeby. Po pierwsze na samym początku zwróć uwagę na to, jakiego partnera technologicznego do wdrożenia wybierasz.
Wskazówka
Klasyczny software house po zakończeniu projektu zaimplementowania platformy kończy swoje zadanie. Ale Twój sklep to projekt rozwojowy! A zatem potrzebujesz partnera biznesowego, który stanie się Twoim opiekunem i będzie Cię wspierał w skalowaniu biznesu. Tu wybór e-commerce house’u będzie miał uzasadnienie strategiczne.
Po drugie zainwestuj mądrze w dobrą, skalowalną i elastyczną platformę sprzedażową. Po trzecie pamiętaj, że chaos nie sprzyja realizacji planów, a antyteza chaosu to strategia i dobrze określone procesy w projekcie. Jak o to zadbać?
Wskazówka
W umiejętnym zwiększaniu mocy biznesowej niezwykle ważne jest skalowanie e-commerce. Zależy ono głównie od możliwości platformy, na jakiej został wdrożony sklep. Jednym z najpopularniejszych silników dla średnich i dużych biznesów jest Magento. W Polsce już ponad 2 tys. e-sklepów wykorzystują potencjał tego rozwiązania.
Jakie zalety ma Magento? Jest systemem open source, czyli oprogramowaniem otwartym, które umożliwia personalizację i wprowadzanie licznych ulepszeń spełniających konkretne wymogi. Jest też dobrze dostosowane do SEO, co sprzyja osiąganiu lepszej widoczności w wynikach Google’a. To rozwiązanie wydajne i łatwo skalowalne, które umożliwia elastyczną obsługę biznesu w każdej chwili, bez potrzeby nowych, czasochłonnych wdrożeń. Właśnie z tych powodów Magento wybierane jest przez właścicieli dużych e-sklepów.
Punkt wyjścia stanowią jednak profesjonalnie przeprowadzone wdrożenie i dalsze wsparcie programistyczne partnera. Odpowiednio wdrożona platforma będzie przynosić zyski w przyszłości pod warunkiem sprawnego zarządzania. Fast White Cat jako e-commerce house wciąż pracuje nad ulepszaniem konwersji w projektach swoich partnerów, podejmuje wiele decyzji, priorytetyzuje cele, reaguje na trendy i okoliczności handlowe. Agencja nieustannie doskonali infrastrukturę, pilnuje, aby była ona w stanie sprostać dużemu ruchowi, i optymalizuje Magento, personalizując jego funkcje z uwzględnieniem wizji i strategii danej marki. Platforma sprzyja zwiększaniu sprzedaży, gdy sklepy potrafią wykorzystać jej potencjał. Dlatego zadaniem doświadczonego e-commerce house’u jest bycie aktywnym doradcą i partnerem, który będzie zmieniał sytuację biznesową sklepu.
Wniosek? Wdrożenie to podstawa, która zdecyduje o sile Twojego biznesu. Ale teraz czas na odrobienie kolejnych lekcji. Przede wszystkim procesy w projektach muszą być usystematyzowane – inaczej Twoimi kampaniami, promocjami i ścieżką zakupową zawładnie chaos.
Wskazówka
Kiedy zaczynasz prace projektowe ze swoim e-commerce house’em, pamiętaj, że priorytetem jest uporządkowanie ról i zakresów odpowiedzialności oraz zbudowanie wspólnego zespołu z jednym celem, jakim jest konwertujący sklep. Niech Twój partner przede wszystkim dba o efekty sprzedażowe, rozwija biznes, ale też ratuje Cię z kryzysów i naprawia błędy.
Należy pamiętać, że procesem jest także… samo uczenie się procesu. We współpracy na linii marka – e-commerce house bezsprzecznie ważne są porozumienie, partnerskie podejście i otwarta komunikacja. To wszystko pozwoli na wspólne nauczenie się procesu i wypracowanie dogodnej strategii. Dla Fast White Cat – jako zespołu obsługującego średnie i duże e-sklepy – najważniejsze są potrzeby biznesowe partnerów, ich cele, priorytety, ścieżki krytyczne, wiedza domenowa, ale też organizacja pracy, role, zarządzanie zmianą, definition of done oraz skuteczna strategia testowania.
Warto rozprawić się z mitem, że zapewnienie jakości w projekcie to tylko testy. Nic bardziej mylnego.
Wskazówka
E-commerce house powinien się zatroszczyć o to, aby zgodnie z metodami zwinnymi wszyscy członkowie jego zespołu brali czynny udział i odegrali swoją rolę w dostarczaniu jakości. Niech zadbają o stały kontakt, będą ciekawi informacji zwrotnej po wdrożeniu funkcji. Zainicjowanie tych zmian i nadanie im kierunku leży w gestii project managera z Twojego e-commerce house’u, który rozumie, że procesy i narzędzia mają wspierać komunikację – to ich główne zadanie.
Dobra komunikacja wynika ze wzajemnego zaufania i aktywności obu stron. Tak, to obie strony biorą udział w zapewnianiu jakości w projekcie. Bez spójnych, testowalnych, dokładnych wymagań partner nigdy nie dostanie dobrej funkcjonalności. Im wyższe wymagania, tym lepsze rozwiązania zespół deweloperski jest w stanie dostarczyć. Dlatego w FWC uważamy, że partner ma też swoją rolę w dbaniu o jakość.
Odpowiednio wdrożony e-sklep i właściwie ustalone procesy to najlepszy fundament dobrze konwertującego biznesu. Teraz czas na opracowanie komunikacji z klientami i odpowiednią reklamę. Bez tego kroku sprzedaż nie wzrośnie. Jeśli wybrałeś na partnera e-commerce house, to właśnie w jego rękach leży przeprowadzenie Cię przez drogę strategii, zaproponowanie planu i dobranie narzędzi. Wdrażaj i działaj. Komunikuj się z partnerem technologicznym i wyciągaj jak najwięcej z lekcji, którą jest codzienna praca w projektach. E-commerce to żywioł, którego siła rośnie z roku na rok. Niech wzmacnia także Twój biznes.
- Jak podaje Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług.
Ten artykuł pochodzi z e-booka „Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w internecie w 2021 roku”.