W Polsce średnia liczba wizyt w sklepach stacjonarnych jest dziś o 42% mniejsza niż przed pandemią, w maju 2019 r.1 Jeśli klienci przeszli do sieci, to tam również powinni znaleźć się ze swoją ofertą i narzędziami sprzedający. Inwestycja w profesjonalne wdrożenie e-platformy sprzedażowej to teraz jedyny kierunek. Jak to zrobić i komu zaufać?
Z tego artykułu dowiesz się:
- na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy, która wdroży Twój e-commerce,
- jak usystematyzować pracę nad wdrożeniem,
- dlaczego mitem jest zapewnienie, że podstawą jakości przy uruchomieniu platformy są testy.
Prowadzenie dużego biznesu e-commerce wymaga wielu strategicznych decyzji. Pierwszą z nich jest wybór platformy sprzedażowej. Którą wybrać? Jak ją wdrożyć bez błędów? Co zrobić, aby poprawnie obsługiwała każdy ruch i sprawnie realizowała sprzedaż?
Takie pytania zadają sobie menedżerowie e-sklepów, które szybko zwiększają sprzedaż. Rosną więc też ich potrzeby. Po pierwsze na samym początku zwróć uwagę na to, jakiego partnera technologicznego do wdrożenia wybierasz.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wskazówka
Klasyczny software house po zakończeniu projektu zaimplementowania platformy kończy swoje zadanie. Ale Twój sklep to projekt rozwojowy! A zatem potrzebujesz partnera biznesowego, który stanie się Twoim opiekunem i będzie Cię wspierał w skalowaniu biznesu. Tu wybór e-commerce house’u będzie miał uzasadnienie strategiczne.
Po drugie zainwestuj mądrze w dobrą, skalowalną i elastyczną platformę sprzedażową. Po trzecie pamiętaj, że chaos nie sprzyja realizacji planów, a antyteza chaosu to strategia i dobrze określone procesy w projekcie. Jak o to zadbać?
Wskazówka
W umiejętnym zwiększaniu mocy biznesowej niezwykle ważne jest skalowanie e-commerce. Zależy ono głównie od możliwości platformy, na jakiej został wdrożony sklep. Jednym z najpopularniejszych silników dla średnich i dużych biznesów jest Magento. W Polsce już ponad 2 tys. e-sklepów wykorzystują potencjał tego rozwiązania.
Jakie zalety ma Magento? Jest systemem open source, czyli oprogramowaniem otwartym, które umożliwia personalizację i wprowadzanie licznych ulepszeń spełniających konkretne wymogi. Jest też dobrze dostosowane do SEO, co sprzyja osiąganiu lepszej widoczności w wynikach Google’a. To rozwiązanie wydajne i łatwo skalowalne, które umożliwia elastyczną obsługę biznesu w każdej chwili, bez potrzeby nowych, czasochłonnych wdrożeń. Właśnie z tych powodów Magento wybierane jest przez właścicieli dużych e-sklepów.
Punkt wyjścia stanowią jednak profesjonalnie przeprowadzone wdrożenie i dalsze wsparcie programistyczne partnera. Odpowiednio wdrożona platforma będzie przynosić zyski w przyszłości pod warunkiem sprawnego zarządzania. Fast White Cat jako e-commerce house wciąż pracuje nad ulepszaniem konwersji w projektach swoich partnerów, podejmuje wiele decyzji, priorytetyzuje cele, reaguje na trendy i okoliczności handlowe. Agencja nieustannie doskonali infrastrukturę, pilnuje, aby była ona w stanie sprostać dużemu ruchowi, i optymalizuje Magento, personalizując jego funkcje z uwzględnieniem wizji i strategii danej marki. Platforma sprzyja zwiększaniu sprzedaży, gdy sklepy potrafią wykorzystać jej potencjał. Dlatego zadaniem doświadczonego e-commerce house’u jest bycie aktywnym doradcą i partnerem, który będzie zmieniał sytuację biznesową sklepu.
Wniosek? Wdrożenie to podstawa, która zdecyduje o sile Twojego biznesu. Ale teraz czas na odrobienie kolejnych lekcji. Przede wszystkim procesy w projektach muszą być usystematyzowane – inaczej Twoimi kampaniami, promocjami i ścieżką zakupową zawładnie chaos.
Wskazówka
Kiedy zaczynasz prace projektowe ze swoim e-commerce house’em, pamiętaj, że priorytetem jest uporządkowanie ról i zakresów odpowiedzialności oraz zbudowanie wspólnego zespołu z jednym celem, jakim jest konwertujący sklep. Niech Twój partner przede wszystkim dba o efekty sprzedażowe, rozwija biznes, ale też ratuje Cię z kryzysów i naprawia błędy.
Należy pamiętać, że procesem jest także… samo uczenie się procesu. We współpracy na linii marka – e-commerce house bezsprzecznie ważne są porozumienie, partnerskie podejście i otwarta komunikacja. To wszystko pozwoli na wspólne nauczenie się procesu i wypracowanie dogodnej strategii. Dla Fast White Cat – jako zespołu obsługującego średnie i duże e-sklepy – najważniejsze są potrzeby biznesowe partnerów, ich cele, priorytety, ścieżki krytyczne, wiedza domenowa, ale też organizacja pracy, role, zarządzanie zmianą, definition of done oraz skuteczna strategia testowania.
Warto rozprawić się z mitem, że zapewnienie jakości w projekcie to tylko testy. Nic bardziej mylnego.
Wskazówka
E-commerce house powinien się zatroszczyć o to, aby zgodnie z metodami zwinnymi wszyscy członkowie jego zespołu brali czynny udział i odegrali swoją rolę w dostarczaniu jakości. Niech zadbają o stały kontakt, będą ciekawi informacji zwrotnej po wdrożeniu funkcji. Zainicjowanie tych zmian i nadanie im kierunku leży w gestii project managera z Twojego e-commerce house’u, który rozumie, że procesy i narzędzia mają wspierać komunikację – to ich główne zadanie.
Dobra komunikacja wynika ze wzajemnego zaufania i aktywności obu stron. Tak, to obie strony biorą udział w zapewnianiu jakości w projekcie. Bez spójnych, testowalnych, dokładnych wymagań partner nigdy nie dostanie dobrej funkcjonalności. Im wyższe wymagania, tym lepsze rozwiązania zespół deweloperski jest w stanie dostarczyć. Dlatego w FWC uważamy, że partner ma też swoją rolę w dbaniu o jakość.
Odpowiednio wdrożony e-sklep i właściwie ustalone procesy to najlepszy fundament dobrze konwertującego biznesu. Teraz czas na opracowanie komunikacji z klientami i odpowiednią reklamę. Bez tego kroku sprzedaż nie wzrośnie. Jeśli wybrałeś na partnera e-commerce house, to właśnie w jego rękach leży przeprowadzenie Cię przez drogę strategii, zaproponowanie planu i dobranie narzędzi. Wdrażaj i działaj. Komunikuj się z partnerem technologicznym i wyciągaj jak najwięcej z lekcji, którą jest codzienna praca w projektach. E-commerce to żywioł, którego siła rośnie z roku na rok. Niech wzmacnia także Twój biznes.
- Jak podaje Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług.
Ten artykuł pochodzi z e-booka „Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w internecie w 2021 roku”.