Polski e-commerce jest dosyć duży, by wyciąć z niego własny kawałek tortu. Co jednak, jeśli oczekujesz skalowania biznesu i szukasz nowych perspektyw rozwoju dla swojej firmy? W takim przypadku warto pomyśleć o ekspansji zagranicznej. Jak tego dokonać i co warto wiedzieć o poszczególnych rynkach? Dzięki serii webinarów organizowanych przez Taxology zdobędziesz potrzebne informacje, które możesz wykorzystać w trakcie zakorzeniania Twojego e-sklepu w kolejnych obszarach geograficznych.

Czy warto iść w cross-border?
– Korzyści płynące ze sprzedaży cross-border mogą być ogromne. Z jednej strony część rynków pozwala stosować znacznie wyższe ceny, do których przyzwyczajone są bogatsze społeczeństwa. Z drugiej – w mniej zamożnych krajach często mamy mniejszą konkurencję. W każdym przypadku dzięki sprzedaży zagranicznej po prostu poszerzysz zasięg biznesu i grono potencjalnych odbiorców Twojej oferty – mówi Urszula Fijałkowska, partnership manager w Taxology.
Warto przy tym dodać, że wśród Europejczyków dokonujących zakupów przez internet, aż 33 proc. mężczyzn i 27 proc. kobiet deklaruje, że zdarzyło im się zamówić produkty z zagranicy. Już samo w sobie świadczy to o tym, że dla konsumentów e-handel cross-border stał się czymś normalnym. Jedyne czego potrzebują to uczynienie go jak najwygodniejszym i jak najbardziej wiarygodnym.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Na co uważać w handlu cross-border?
Skoro mowa o wygodzie – tu dochodzimy do clue. Okazuje się, że mieszkańcy poszczególnych krajów bardzo różnie definiują to, co czyni zakupy komfortowymi. I to w wielu aspektach.
Popularne u nas Paczkomaty, gdzie indziej będą egzotyką, ustępując zupełnie innym formom dostawy. Różne są również ulubione formy płatności, np. w Niemczech bardzo rozpowszechnione są płatności odroczone, co może wymagać pewnej zmiany perspektywy polskich sprzedawców. W poszczególnych krajach zwraca się też uwagę na bardzo różne aspekty obsługi klienta. I o wszystkim tym trzeba pamiętać.
Na tym jednak nie koniec. Warto również dokonać rozeznania w kwestiach prawnych oraz podatkowych. To elementy, o których łatwo zapomnieć, a są one kluczowe dla rozwijania sprzedaży zagranicznej na szerszą skalę.
O czym musisz pamiętać, jeśli chcesz wejść na nowy rynek?
Gdzie szukać informacji na ten temat? W krok po kroku będą wskazywane źródła wiedzy i prezentowane efektywne sposoby na omijanie problemów. Uczestnictwo w webinarach doradcy podatkowego sprawi, że nawet pozornie zawiłe kwestie zostaną wyjaśnione w prosty sposób. I – co istotne – poszczególne odcinki będą dotyczyły konkretnych państw: Niemiec, Francji, Hiszpanii, Austrii, Holandii, Czech, Szwecji, Rumunii, Bułgarii.
Gdzie sprzedawać?
Czy sprzedaż za granicą może się odbywać wyłącznie poprzez zlokalizowaną wersją sklepu internetowego? Oczywiście, że nie. I nie, nie chodzi tylko o Amazona. To, co prawda największa i najbardziej znana platforma sprzedaży, pozwalająca dotrzeć do klientów z całego świata, ale nie jedyna.
W wielu krajach działają lokalne marketplace’y, które niejednokrotnie mają politykę opłat bardziej przyjazną dla sprzedawców. To, że nie są one znane firmom „z zewnątrz” może się wydawać problemem. Spójrz jednak na to z drugiej strony. Gdy już poznasz te kanały sprzedaży, szybko okaże się, że konkurencja na nich jest mniejsza niż na wspomnianym Amazonie, a sprzedaż nadal jest możliwa. Czyż nie o to chodzi?
Gośćmi cyklu webinarów Taxology będą także przedstawiciele platform sprzedażowych, co powinno dodatkowo ułatwić poznanie możliwości, jakie stwarza konkretny rynek.
Webinary startują 6 września 2022 r. W pierwszej kolejności omówione zostaną możliwości sprzedaży do kraju, który co prawda w Unii Europejskiej już nie jest, ale jest mocno z nią związany – Wielkiej Brytanii.
Zapraszamy na profil Taxology na i oraz stronę internetową .
Chcesz się zapisać na webinar? Szczegóły znajdziesz na stronie: .
Materiał partnera