Przed nami nowe czasy – czasy zakupów mobilnych. Dziś 96% internautów ma smartfony i 70% z nich używa aplikacji, żeby robić zakupy – a to tendencja wzrostowa. Wniosek: potrzebujesz aplikacji mobilnej. Co powiesz na jej tańszą i lepiej działającą formę?
M-commerce rośnie w siłę
Twój sklep szybko musi znaleźć się tam, gdzie są Twoi klienci – w telefonach komórkowych. Rynek aplikacji mobilnych jest dziś naprawdę pokaźny. W samym Google Play można wybierać spośród 3 mln propozycji, a ich liczba rośnie o blisko 100 tys. rok do roku. W 2020 r. pobrano aż 108,5 mld aplikacji, czyli o 29% więcej niż w 2019 r., a zdaniem analityków ta tendencja rozwojowa się utrzyma. Jak podają badania, wzrost zainteresowania aplikacjami i zakupami mobilnymi wiąże się z pandemią COVID-19 i większą ilością czasu spędzanego w domach. Zapomnij więc o zakupach stacjonarnych, bo dynamika trendów w m-commerce jest niezwykła – codziennie coraz więcej mówi się o social shoppingu, zakupach w wirtualnej rzeczywistości, voice shoppingu, płatnościach mobilnych czy opcji „zamów i odbierz”. Żeby wszystko to mogło działać w Twoim sklepie, potrzebujesz jednak czasochłonnej we wdrożeniu, często kosztownej aplikacji mobilnej. Ale jest też alternatywa – progressive web app (PWA).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Progressive web app
Progressive web app to aplikacja webowa, która wykorzystuje nowoczesne technologie i wzorce projektowe. Rozwiązania PWA są szybkie, bezpieczne, responsywne i zgodne ze wszystkimi przeglądarkami. Zapewniają lepszy user experience (szybsze działanie strony), możliwość uruchomienia w trybie offline oraz bezpieczeństwo wynikające z rozdzielności back-endu i front-endu oraz prowadzenia całości komunikacji w protokole SSL. Wdrożenie PWA ma już na swoim koncie e-commerce house Fast White Cat, na co dzień zajmujący się platformami sprzedażowymi Magento.
Przykład
FWC dostał od swojego klienta wyzwanie stworzenia aplikacji… bez tworzenia aplikacji. Ponieważ ta usługa nie znajduje się w portfolio firmy, zaproponował innowacyjne podejście do aplikacji, czyli wybór progressive web application. Zalety tej technologii przekonałyby niejednego klienta: dzięki niej można uzyskać efekt aplikacji mobilnej w pełni zgodnej z layoutem sklepu bez konieczności przygotowywania aplikacji mobilnej w klasycznym rozumieniu. A do tego taniej, szybciej i efektywniej.
Więcej niż aplikacja mobilna
Efekt? Marka z portfolio Fast White Cat otrzymała wydajniejszy i przyjaźniejszy użytkownikom sklep mobilny, którego proces wdrożenia dodatkowo nie był tak kosztowny jak w przypadku klasycznej aplikacji.
Sklep działający na bazie PWA przyniesie Ci większą konwersję – trafisz wreszcie do klientów mobilnych i zaskoczysz ich szybkością działania swojej strony. Co więcej, technologia ta jest wieloplatformowa i umożliwia napisanie jednej aplikacji na różne urządzenia, a do tego już dziś skupia na całym świecie silną społeczność dbającą o jej dalszy rozwój. Będzie więc jeszcze lepiej. PWA to przyszłość sprzedaży mobilnej, a sprzedaż mobilna to przyszłość e-commerce. Zacznij budować ją już dziś.
Case study wdrożenia PWA przeczytasz w kolejnym wydaniu „E-commerce w Praktyce”.
Materiał Partnera