Rosnąca inflacja i kryzys gospodarczy sprawiają, że Polacy coraz częściej przenoszą swoje zakupy do sieci. Mają w ten sposób większą kontrolę nad wydatkami, bo przed finalizacją transakcji mogą łatwo sprawdzić dostępne oferty i wybrać najlepszą dla siebie.

Według najnowszego badania Gemiusa 77% internautów deklaruje robienie zakupów online. Najczęściej wskazywanym powodem jest dostępność sklepów internetowych przez całą dobę, bez względu na dzień tygodnia. Umożliwia to zaspokojenie potrzeb zakupowych zawsze wtedy, gdy się one pojawią.
Zapamiętaj
Kiedy ceny paliw zaczęły rosnąć, na znaczeniu zyskały również brak konieczności jeżdżenia do sklepu stacjonarnego oraz darmowa dostawa od konkretnej kwoty zamówienia. W porównaniu z poprzednimi raportami zmieniła się waga czynnika finansowego – 67% ankietowanych wskazuje, że wybiera zakupy online ze względu na niższe ceny.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Darmowa i błyskawiczna dostawa
Do zakupów online niezmiennie motywują darmowe dostawy i zwroty. Niemniej sprzedający coraz częściej rezygnują z tych rozwiązań. Powodem są oczywiście rosnące ceny paliw, które przekładają się na wzrost opłat transportowych.
Kompromisem może być udostępnianie kupującym bezpłatnej wysyłki od konkretnej wartości zamówienia. W przypadku zwrotu czynnikiem decydującym o tym, czy klient może dokonać go za darmo, bywa posiadanie przez niego konta w sklepie.
Wskazówka
Bardzo ważna jest szybkość realizacji zamówienia. Konsumenci chcieliby połączyć najlepsze cechy zakupów online i offline. W tym przypadku są to niskie ceny i błyskawiczna dostawa. Aż 95% ankietowanych uważa, że nie powinna ona trwać dłużej niż 8 godz. 87% twierdzi, że nie więcej niż 12 godz.
Darmowe i wygodne zwroty
Możliwość dokonania darmowego zwrotu to niejedyny sposób na zachęcenie klientów do ponownych zakupów. Rozwiązaniem, które zadowoli zarówno ich, jak i sprzedawców, mogą być Wygodne Zwroty.
W sklepie internetowym przyjmują one postać banera, po którego kliknięciu użytkownik zostaje przeniesiony do formularza zwrotów online.
Nie musi uzupełniać adresu dostawy – wystarczy, że wpisze swoje dane oraz wybierze sposób nadania. W formularzu mogą znaleźć się istotne dla sprzedawcy informacje, takie jak numer zamówienia czy krótka ankieta dotycząca przyczyny zwrotu.
Wskazówki
- Wygodne Zwroty to usługa, której celem jest usystematyzowanie procesu zwrotów i wymian w sklepach internetowych. Umożliwia dostęp w czasie rzeczywistym do raportów dotyczących nadchodzących paczek zwrotnych, a informacje zawarte na etykiecie pozwalają w szybki i łatwy sposób zidentyfikować przesyłkę w magazynie bez konieczności jej otwierania.
- Wygodne Zwroty są łatwym sposobem na zbudowanie lojalności klientów oraz mogą stać się mocną przewagą konkurencyjną, ponieważ aż 60% sklepów z branży fashion nie udostępnia nabywcom formularza zwrotu online. Natomiast dostęp do raportu o przesyłkach zwrotnych pozwoli zaplanować pracę w magazynie i zmniejszyć koszty ich obsługi.
Podsumowanie
Podejście klientów do zakupów online i zwrotów w ostatnim czasie się zmieniło. Powody to przede wszystkim rosnąca inflacja i chęć zaoszczędzenia. Konsumenci coraz częściej decydują się na przejście do sieci ze względu na niższe ceny i darmowe dostawy oraz zwroty, które zapewniają im zakupy bez ryzyka.
Więcej informacji na temat Wygodnych Zwrotów znajdziesz na stronie internetowej: www.wygodnezwroty.pl.
Materiał partnera