„Inflacja”, „recesja”, „spowolnienie” – to słowa odmieniane ostatnio przez wszystkie przypadki. Trudna sytuacja gospodarcza i spadek nastrojów konsumenckich wpływają również na rynek e-commerce. Szukasz sposobów uchronienia się przed nadchodzącym kryzysem? Praktyczne podpowiedzi znajdziesz w 19. numerze „E-commerce w Praktyce”.

Tematem przewodnim nowego wydania „EwP” jest strategia e-commerce w obliczu recesji. Nasi autorzy podpowiadają, jak planować budżet, realizować cele strategiczne, wykorzystywać nowe trendy w e-handlu czy pilnować płynności przepływów finansowych. Doradzają, na co zwrócić uwagę, aby skuteczniej docierać do nowych klientów i utrzymywać obecnych.
Paweł Paszkowski wyjaśnia, jak stworzyć strategię rozwoju e-sklepu i ocenić, czy przyjęte założenia są właściwe. O możliwościach wykorzystania danych Google’a do opracowania strategii e-commerce pisze Paweł Adamiec. Z artykułu Aleksandry Mikołajczyk-Tomczak dowiesz się, jak planować budżet na marketing sklepu internetowego w czasach, w których każdą złotówkę trzeba oglądać dwa razy. Wskazówek dotyczących skalowania przychodu udziela Konrad Chowratowicz, a Marek Dorsz pokazuje sposoby na rozszerzenie oferty i jej optymalizację w różnych typach e-commerce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „EwP” 19 o strategii e-commerce w obliczu recesji oraz odzyskiwaniu porzuconych koszyków
Sposobem na pozyskanie nowych klientów może być cross-border, ale mądre zaplanowanie ekspansji jest niełatwym zadaniem. Dobre praktyki z analizy 50 prób wyjścia biznesów na rynki zagraniczne przedstawia więc Krzysztof Murzyn, a Dominika Kucińska podpowiada, co należy wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży na rynku czeskim. Równie ważne jest jednak utrzymanie obecnych klientów. Przemysław Pasek wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystywać dane cyfrowe na ich temat do personalizacji oferty i poprawy konwersji.
W obliczu kryzysu warto również skupić się na ratowaniu porzuconych koszyków, o czym przeczytasz w dodatku do „EwP”. Dowiesz się z niego, jak rozgryźć przyczyny tego problemu i zachęcić klientów do transakcji oraz jak napisać wiadomość SMS-ową, która domknie sprzedaż. Poznasz też sposoby zapobiegania takim sytuacjom, czyli dowiesz się, jak skrócić ścieżkę zakupową i doprowadzić do finalizacji zamówienia, zanim klient opuści koszyk.
Na początek lektury najnowszego numeru polecamy wywiad z Jakubem Gierszyńskim. „Ważne jest pilnowanie płynności finansowej i ograniczanie wszelkich kosztów niezwiązanych bezpośrednio ze sprzedażą. Należy się też zastanowić nad rozszerzeniem strumieni przychodu przez wejście na platformy marketplace. Warto lepiej wykorzystywać potencjał strony WWW” – radzi doświadczony menedżer i ekspert e-commerce, który tworzył i rozwijał kanały cyfrowe m.in. dla firm Decathlon, Inter Cars i Sephora. Zdobywca tytułu Dyrektora E-commerce Roku 2022 w kategorii omnichannel opowiada również o swojej karierze w e-handlu, obecnej sytuacji na rynku i zadaniach, jakie stoją przed e-biznesami.
Zamów „EwP” 19 o strategii e-commerce w obliczu recesji oraz odzyskiwaniu porzuconych koszyków
Z „EwP” 19 dowiesz się m.in.:
- jak stworzyć strategię rozwoju e-sklepu i ocenić, czy przyjęte założenia są właściwe,
- jak mądrze i skutecznie reagować na zmiany rynkowe i gospodarcze,
- jakie działania możesz wdrożyć w swoim e-commerce, aby poradzić sobie z kryzysem i obniżoną skłonnością konsumentów do zakupów,
- jak wykorzystać dane Google’a do opracowania strategii sklepu internetowego,
- jak rozwiązania technologiczne wspierają rozwój i realizację celów strategicznych e-sklepu,
- jakie są krótko- i długoterminowe metody zwiększania przychodu e-commerce,
- jak planować wydatki na marketing w czasie recesji,
- jak optymalizować ofertę w różnych typach e-sklepów,
- jak przeprowadzić audyt logistyki, ocenić przyjęte rozwiązania i ograniczyć koszty,
- dlaczego warto wdrożyć strategię cross-border i jakie są etapy planowania ekspansji zagranicznej,
- jak przygotować się do rozpoczęcia sprzedaży na rynku czeskim,
- w jaki sposób wykorzystywać dane cyfrowe o klientach do personalizacji oferty i poprawy konwersji,
- czym jest voice commerce i jak zrewolucjonizuje obsługę kupujących w e-sklepach.
W dodatku o ratowaniu porzuconych koszyków przeczytasz m.in.:
- jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyków,
- jak przekonać klienta, aby powrócił do sklepu i sfinalizował transakcję,
- jak ratować porzucone koszyki za pomocą wiadomości tekstowych,
- jak skrócić ścieżkę zakupową i sfinalizować sprzedaż, zanim klient porzuci koszyk,
- jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków za pomocą rozwiązań w obszarze płatności,
- jak nowoczesne technologie mogą pomóc w odzyskiwaniu porzuconych koszyków.
„EwP” 19 to 116 stron inspirującej lektury i wiele wskazówek ekspertów, które pomogą Ci stworzyć skuteczną strategię e-commerce, odzyskiwać porzucone koszyki i lepiej radzić sobie z rynkowymi wyzwaniami w obliczu recesji.
W nowym wydaniu „EwP” swoją wiedzą podzielili się:
Paweł Adamiec, Agnieszka Bartkowiak, Michał Blak, Katarzyna Bronowska, Marcin Bukowski, Konrad Chowratowicz, Paulina Czokajło, Anna Czyżewska, Marek Dorsz, Paweł Fornalski, Jakub Gierszyński, Michael Kacprzak, Klaudia Kranc, Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Dominika Kucińska, Michał Kuliś, Aleksandra Mikołajczyk-Tomczak, Krzysztof Murzyn, Przemysław Pasek, Paweł Paszkowski, Konrad Skibiński, Łukasz Sokołowski, Łukasz Sztuczyński, Sebastian Umiński, Krzysztof Wieczorek, Edyta Winkel.
Zamów „EwP” 19 o strategii e-commerce w obliczu recesji oraz odzyskiwaniu porzuconych koszyków
Zapraszamy do lektury. Niech strategia Twojego e-sklepu w trudnych czasach będzie przemyślana i skuteczna!