Sprzedaż transgraniczna w Unii Europejskiej, m.in. dzięki nowoczesnym rozwiązaniom sprzedażowym i logistycznym, coraz bardziej przypomina sprzedaż krajową. Jednym z głównych wyzwań, przed jakimi stają e-sprzedawcy, wciąż pozostaje odległość od klienta. Im bliżej niego fizycznie jest towar, tym łatwiej, taniej i skuteczniej można zamykać transakcje, a w rezultacie rozwijać swój biznes.

Czechy, Słowacja, Rumunia i Węgry to obecnie jedne z najpopularniejszych kierunków ekspansji polskich e-sklepów. Przemawia za tym kilka powodów. Po pierwsze, tamtejsi konsumenci mają podobne oczekiwania i zachowania jak w Polsce. Po drugie, to dynamicznie rozwijające się e-rynki, z wciąż dużym potencjałem wzrostu. Łączna wartość wszystkich ma wynieść w 2024 roku ponad 17 miliardów euro i wzrosnąć w przeciągu 4 lat do 23 mld.
Po trzecie – i być może najważniejsze – są blisko. Na tyle, że doręczenie paczki może często być następnego dnia po nadaniu, czyli tak szybko jak w Polsce. To już standard przy paczkach wysyłanych do Czech i Słowacji. Jak to możliwe? Kluczowe jest umiejscowienie magazynu wysyłkowego, który powinien być jak najbliżej klienta.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Miejsce, z którego paczki zaczynają swoją podróż za granicę, ma kolosalne znaczenie dla szybkiego i sprawnego ich doręczenia. W przypadku wysyłek na południe Europy szczególnie interesującym miejscem jest pogranicze polsko-słowacko-czeskie. To tu, gdzie krzyżują się główne szlaki komunikacyjne Europy Środkowo-Wschodniej, swoje centrum logistyczne ma Olza Fulfillment.
Z okolic Cieszyna wysyłki do krajów takich jak Czechy czy Słowacja realizowane są w praktyce jak lokalne i trafiają do klienta następnego dnia. Doręczenia następnego dnia możliwe są także nawet w wybranych rejonach Rumunii. Standardowo paczki obsługiwane przez Olza Fulfillment i wysyłane na Węgry, do Bułgarii czy na Bałkany trafiają do odbiorców w 48 godzin.
Umiejscowienie magazynu pozwala na istotne skrócenie terminów doręczeń. Skoro towar zaczyna swoją podróż już na granicy, to przyspieszony zostaje cały proces dostarczenia go do klienta końcowego. Fracht wyjeżdżający z Cieszyna ma do pokonania krótszą trasę, a procesy magazynowe Olzy umożliwiają bardzo późne cut-off-time (potocznie nazywanego „godzinami odcięcia“). W efekcie daje to możliwość wysyłki zamówień tego samego dnia, przy zachowaniu błyskawicznej dostawy zamówionego towaru. Korzyści są oczywiste: lojalność i zadowolenie klientów, cash flow, szybsze pobrania i mniej zwrotów spowodowanych późnym doręczeniem paczki.
Dedykowany fulfillment dla e-commerce od Olzy to znacznie więcej niż tylko magazynowanie i wysyłanie produktów. To kompleksowy outsourcing całego procesu, który uwalnia właścicieli i pracowników e-sklepu od potrzeby zaangażowania się w jakikolwiek element procesu magazynowo-logistycznego.
Planując efektywny łańcuch logistyczny na południe Europy warto rozważyć połączenie usług Olza Fulfillment z Olza Logistic, która oferuje najbardziej przyjazny dla polskich e-sklepów model logistyki cross-border, łączący zalety usług najlepszych spedycji na ostatniej mili z własną siecią szkieletową.
Olza specjalizuje się w najbardziej perspektywicznych rynkach dla polskiego e-commerce, czyli właśnie Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, ale także Bułgarii, Słowenii, Chorwacji, Grecji, Litwie, Łotwie, Estonii, Danii, Szwecji, Finlandii i Włoszech.
Posiada zoptymalizowany i niezależny od pośredników łańcuch logistyczny pierwszej i środkowej mili, który oparty jest na własnych, codziennych line-haulach. Z kolei doręczenia realizowane są w każdym z krajów wielokanałowo (do domu, PUDO i automatów paczkowych) za pośrednictwem najbardziej lubianych przez lokalnych konsumentów firm kurierskich.
Ofertę Olzy uzupełnia pełna logistyka zwrotów na adresy lokalne oraz kompletny serwis pobrań. Klienci Olzy korzystają z jednego API, jednego systemu do obsługi paczek, dostają jedną fakturę i podpisują oczywiście tylko jedną umowę. W jej ramach otrzymują dostęp do wielu rynków i operatorów kurierskich, wielokanałowych doręczeń oraz licznych usług dodatkowych. Ale przede wszystkim są bliżej swoich klientów.
Materiał reklamowy partnera