Dyrektor e-Commerce 2024 – Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczyna nabór do 5. edycji konkursu dla biznesowych indywidualności i ich zespołów. Czerwcową galę rozdania poprzedzi zbieranie zgłoszeń (do 15 kwietnia), ich weryfikacja oraz praca kapituły konkursu, którą zasilą znani i cenieni eksperci z branży. Tegoroczna edycja nagrody przynosi nowości, m.in. kategorię European e-Commerce Director. Całość będziemy na bieżąco relacjonować, a odpowiada jej podstawowe pytanie –

Konkurs powstał z myślą o nagradzaniu liderek i liderów, którzy stoją za sukcesem nowatorskich projektów i wdrożeń w handlu elektronicznym. Te osoby cechuje wiedza, biznesowa mądrość płynącą z doświadczenia połączonego z kompetencjami. Laureaci poprzednich edycji konkursu potwierdzają, że ich wysiłek bez zaangażowania zespołów, którymi kierują przyniósłby niewielkie efekty. Dlatego w zarządzaniu stosują umiejętności liderskie podnoszące innowacyjność w zespołach.
Takich ludzi i ich teamy e-Izba chce znowu wyszukać i nagrodzić.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Nadchodzi czas najlepszych
Kim będą laureatki/ci tegorocznej edycji konkursu?
Wybitni dyrektorzy e-handlu łączą wizję strategiczną i umiejętności przywódcze. Są biegli w wykorzystywaniu technologii i szans dla biznesu – Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej przybliża charakter pracy dyrektora e-commerce. – Współpracują z zespołami w całej organizacji, zajmującymi się marketingiem, rozwojem produktów, IT i obsługą klienta. To omnichannelowi ludzie – objaśnia.
Charakterystyka konkursu obejmuje całość zadań e-commerce. Są tu kategorie indywidualne przyznawane za najefektywniejsze wdrożenie e-commerce, long term e-commerce, producer, odpowiedzialny lider, wysoka efektywność przy niskim budżecie i wspomniany omnichannel. Jury będzie wskazywać na wybijające się osobowości w kategoriach branżowych: fashion, tech/rtv/agd, finanse, dom i ogród, beauty/kosmetyki, sport/hobby/turystyka – oraz e-grocery.
Udział w kategoriach indywidualnych jest bezpłatny.
Europejski wymiar lidera – European e-Commerce Director
Tegoroczna nowość konkursu – European e-Commerce Director jest dedykowana wszystkim zarządzającym sklepami online w Europie – to kolejny krok także dla polskich liderów e-commerce do pokazania się szerszemu gronu. Kategorię tę wspiera międzynarodowe Jury i szefowie e-commercowych organizacji zrzeszonych jak e-Izba w ramach Ecommerce Europe.
Z racji rozwoju jednolitego rynku cyfrowego w UE i zacieraniu granic dzięki cross-border e-commerce jej uniwersalność podkreśla ponadregionalny rozwój handlu elektronicznego. Dlatego są i kolejne konkursowe nowości – crossborder e-commerce B2C i B2B oraz dla wybijających się innowatorów.
Wybór laureatów poprzedzi dwuetapowa praca kapituły. Jurorzy wyróżnią kompleksowo wysokie standardy i jakość pracy dyrektorów i ich teamów w 18. kategoriach indywidualnych oraz 10. zespołowych, podanych poniżej. Całość rywalizacji wskazuje na to jakie domeny e-commerce stanowią jego fundament i jakie zyskują na znaczeniu. Równocześnie w obszarze samego konkursu pozwalają na osobiste spotkanie się wybijających się osobowości e-handlu, poznanie pracy ich zespołów.
Miejsce dla najlepszego z najlepszych
W poprzednich latach Grand Prix trafiło do Wojciecha Tomaszewskiego, obecnie Morele.net, Mikołaja Wezdeckiego, który teraz rozwija e-commerce w LPP, do Łukasza Piecha, Lantre oraz Jakuba Gierszyńskiego, za działania w InterCars. To najważniejsze trofeum konkursu.
Szansa za jedno kliknięcie
Z raportu e-Izby „Dyrektor e-Commerce Roku 2023” wiemy, że 74 proc. liderów branży zna konkurs i uważa, że dobrze obrazuje ich pracę oraz docenia zespoły.
Z roku na rok bijemy rekord. Cieszę się, że w edycji 2023 aż 30% zgłoszeń pochodziło od kobiet na stanowiskach zarządzających e-commerce – mówi Paulina Wojczyńska szefowa projektów w e-Izbie. – Nagrodę w konkursie należy traktować przyszłościowo. Laureatki i laureaci rozwijają się w nowych projektach. Kreują kolejne szanse dla swoich zespołów” – podkreśla entuzjastycznie ideę konkursu, do którego zgłoszenia do krajowych kategorii indywidualnych są bezpłatne.
Mogą je wysyłać liderzy, zespoły, współpracownicy i partnerzy przez formularz. Zgłoszenia przyjmowane są do 15 kwietnia 2024.
Do 20 marca można to też nominować lidera do startu w konkursie wysyłając mail na adres konkurs1@eizba.pl.
Dyrektor e-commerce roku 2024 – to nagroda dla ludzi, którzy budują biznes!
Kategorie indywidualne przyznawana za najefektywniejsze wdrożenie e-commerce:
- Branżowe: Fashion, Tech/rtv/agd, Finanse, Dom i ogród, Beauty/kosmetyki, Sport/hobby/turystyka – oraz e-Grocery.
- Obszarowe: Omnichannel, Crossborder e-commerce B2C (Nowość 2024), Crossborder e-commerce B2B (Nowość 2024), B2B e-commerce, Innowacja (Nowość 2024), Long Term e-Commerce, Producer, Odpowiedzialny Lider, Wysoka efektywność przy niskim budżecie, Family e-Commerce Leader (Nowość 2024) oraz European e-Commerce Director (Nowość 2024).
Z kolei nagrody dla zespołu zostaną wręczone w kategoriach:
- Podmioty małe B2C: Najlepszy zespół e-commerce B2C
- Podmioty średnie B2C: Najlepszy zespół marketingu e-commerce, Najlepszy zespół logistyki e-commerce, Najlepszy zespół sprzedaży e-commerce (Nowość 2024)
- Podmioty duże B2C: Najlepszy zespół marketingu e-commerce, Najlepszy zespół logistyki e-commerce, Najlepszy zespół sprzedaży e-commerce (Nowość 2024)
- Podmioty e-commerce B2B: Najlepszy zespół marketingu e-commerce B2B, Najlepszy zespół logistyki e-commerce B2B, Najlepszy zespół sprzedaży e-commerce B2B (Nowość 2024)
Spośród laureatów poszczególnych kategorii Kapituła przyzna Nagrodę GRAND PRIX Dyrektor e-Commerce Roku 2024.
Skład kapituły konkursu:
- Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando
- Mikołaj Wezdecki, Wiceprezes LPP, Laureat Grand Prix 2021
- Dmytro Dybash, Digital & Logistic Director Auchan
- Jakub Jasiński, CEO eBilet.pl
- Tomasz Osman, CEO SAVICKI
- Jacek Kinecki, CEO Przelewy24
- Robert Olędzki, Digital Business Director Payback
- Daniel Zalewski, CEO VisciolaFashion.com
- Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl
Skład Jury międzynarodowego dla kategorii European Ecommerce Director:
- Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
- Luca Casetti, General Manager Ecommerce Europe
- Roberto Liscia, President netComm (Il Commercio Digitale Italiano)
- Janet Naidenova, Chairperson, Bulgarian e-Commerce Association
„E-commerce w praktyce” jest patronem medialnym konkursu.