Zarządzanie cenami to jeden z najtrudniejszych elementów e-commerce B2B. Promocje nie dość, że muszą być dopasowane do dynamicznej sytuacji rynkowej, to jeszcze powinny być spersonalizowane. Cena różni się w zależności od segmentu klienta oraz indywidualnych warunków handlowych i promocji. W związku z tym zarządzanie polityką cenową platform sprzedażowych B2B pochłania mnóstwo czasu (a co za tym idzie, środków).
Wszyscy właściciele firm B2B, którzy planują wdrożenie platformy e-commerce, martwią się o jeden aspekt – odtworzenie indywidualnych warunków handlowych w sklepie internetowym. Jak to zrobić? Te wszystkie kwestie rozwiązuje silnik cen, który zapewnia kontrolę cen, szybszą reakcję na zmiany na rynku i zarządzanie promocjami w czasie rzeczywistym.
Jak lepiej zarządzać cenami na platformie B2B
Obecnie większość platform B2B nie potrafi poradzić sobie z indywidualnymi cenami konkretnego produktu dla poszczególnych klientów. Co za tym idzie, gdy na platformie nie ma wdrożonych warunków handlowych (tylko uproszczone cenniki), nabywcy musi za każdym razem czekać na odpowiedź handlowca. W takiej sytuacji stali klienci wolą zadzwonić do przedstawiciela handlowego, żeby mieć „swoją cenę”, zamiast zrobić zamówienie przez platformę. W ten sposób proces decyzyjny znacząco się wydłuża.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Handlowiec z kolei ma mniej czasu na pozyskiwanie nowych kontrahentów, bo wiele godzin zajmuje mu obsługa zamówień telefonicznych i e-mailowych. Czy tak jest też w Twojej firmie?
Silnik cen może całkowicie zautomatyzować ten proces. Dostarcza on bowiem indywidualną wycenę każdego produktu dla każdego klienta w czasie rzeczywistym.
Zapamiętaj
Silnik cen może dynamicznie dostosowywać ceny np. 60 tys. produktów dla 20 tys. klientów w mgnieniu oka. To daje nieporównywalną przewagę nad firmami, które zlecają to zadanie przedstawicielom handlowym.
Jak silnik cen wspiera e-sprzedaż B2B
Zalety wdrożenia silnika cen w sklepie internetowym B2B są wielopoziomowe. Dotyczą obsługi klienta, szybkości działania platformy internetowej, optymalizacji pracy przedstawicieli handlowych i, oczywiście, nadawania produktom odpowiedniej marżowości.
Przyjrzyj się korzyściom, jakie zapewnia wdrożenie silnika cen dla klientów oraz samego biznesu (ramka 1).
Silnik cen od Macopedii jako serce e-commerce B2B
Jako Macopedia specjalizujemy się we wdrożeniach platform e-commerce B2B, dlatego dopasowaliśmy nasz silnik cen do najczęstszych potrzeb i problemów właścicieli tych platform. Nasze narzędzie wyróżnia kilka bardzo istotnych funkcji, których nie posiadają konkurencyjne rozwiązania technologiczne (ramka 2).
Większość istniejących systemów pozwala zarządzać strukturą cen, czyli tworzyć proste reguły. Mogą one również monitorować ceny konkurencji. Czego jednak nie potrafią?
Zapamiętaj
Silnik cen Macopedii stanowi aktywne wsparcie dla całego e-commerce. Rozwiązuje problem, z którym zmaga się większość sklepów internetowych B2B, czyli dostarczania klientom indywidualnych i aktualizowanych w czasie rzeczywistym cen (z uwzględnieniem spersonalizowanych rabatów). Silniki cen konkurencji potrzebują dodatkowej synchronizacji, przez co działają wolniej.
Inaczej niż pozostałe technologie, nasze rozwiązanie ustala ceny końcowe, wyświetlane klientowi sklepu internetowego. Silnik cen Macopedii dostarcza cenę dla użytkownika (klienta), wyznacza promocje, zarządza nimi, oblicza koszyk, zamówienie i zapytanie ofertowe, czyli kompleksowo wspiera e-commerce. Zarówno po stronie pracowników oraz klientów, jak i w obszarze synchronizacji z innymi technologiami.
Wskazówka
Wdrożenie silnika cen można przeprowadzić na każdym etapie działania platformy B2B, ale szczególnie korzystne (kosztowo i czasowo) jest zrobienie tego na początku lub równolegle z tworzeniem sklepu internetowego.
Jeśli masz platformę B2B, skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci ofertę wdrożenia silnika cen. W Macopedii posiadamy oficjalne integracje z Magento, BaseLinkerem, a także API, które umożliwia zintegrowanie naszego systemu z dowolnym silnikiem.
Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem e-commerce B2B w swojej firmie i chcesz uzyskać więcej informacji oraz poradę ekspertów, zachęcam do umówienia się na bezpłatną konsultację. Nasi specjaliści udzielą Ci wsparcia i odpowiedzą na wszystkie pytania związane z wdrożeniem silnika cen oraz dostosowaniem platformy B2B do potrzeb Twojej organizacji.
Materiał partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.