Jesteś producentem lub dystrybutorem? Zarządzasz hurtownią? A może prowadzisz sklep online dla klientów biznesowych? W każdym z tych przypadków potrzebujesz nowoczesnego kanału sprzedaży. Zbudujesz go błyskawicznie dzięki Wapro B2B działającemu w pakiecie z Wapro Mag.
Dlaczego Wapro B2B jest optymalnym wyborem
Jeśli chcesz szybko, bezpiecznie i profesjonalnie zbudować e-commerce B2B, skorzystaj z gotowych rozwiązań, które oferuje platforma biznesowa Wapro B2B. Dzięki nim możesz zarządzać sprzedażą na wielką skalę, a jednocześnie tworzyć spersonalizowane oferty. W ten sposób nie stracisz z oczu potrzeb i oczekiwań żadnego klienta, nawet jeśli operujesz ogromnymi wolumenami zamówień.
1. Zapytania ofertowe z negocjacją ceny i gratisami
Moduł zapytań ofertowych umożliwia efektywną obsługę klienta biznesowego. Pozwala zmieniać ilość towaru i cenę, proponować produkty spoza oferty udostępnionej na platformie i dodawać gratisy. Tym samym dostajesz do ręki wygodne narzędzia do elastycznego zarządzania warunkami sprzedaży. Dzięki temu łatwiej przekonasz klienta do sfinalizowania zakupu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
2. Moduł handlowca
Zadaniem modułu handlowca jest usprawnienie relacji z klientem. Strategicznym kontrahentom możesz m.in. przydzielić osobistego opiekuna handlowego lub sprzedawać produkty z ofert specjalnych. Efektywna komunikacja biznesowa oraz zindywidualizowane podejście sprawią, że nie stracisz klientów i zwiększysz obroty.
3. Zarządzanie realizacją celów sprzedażowych
Ten moduł usprawnia zarządzanie wielkością sprzedaży. Dzięki niemu możesz skorzystać z narzędzi do definiowania celów biznesowych, monitorowania przebiegu realizacji i motywowania partnerów biznesowych.
4. Bieżący monitoring dostępności towaru
System na bieżąco informuje o dostępności towaru. Jeżeli wybranych produktów nie ma w magazynie, klient może zapisać się na powiadomienie. Wystarczy, że zostawi adres e-mailowy. Z raportu o subskrypcjach dowiesz się z kolei, które produkty z oferty cieszą się największym zainteresowaniem.
5. Cenniki dla grup i wybranych klientów
Na platformie Wapro B2B szybko przygotujesz cenniki indywidualne i dla zdefiniowanych grup kontrahentów. Sprawne operowanie upustami to skuteczny sposób na pozyskanie lojalności nabywców.
6. Zróżnicowane oferty promocyjne
Dobrze poprowadzone promocje znacznie zwiększają sprzedaż. Wapro B2B dostarcza wygodne narzędzia do ustalania warunków akcji promocyjnych i zarządzania ich przebiegiem. Bez niepotrzebnej straty czasu opracujesz rabaty, ustalisz ich progi, określisz procentową i kwotową wartość upustów.
Stworzysz także zestawy promocyjne oraz oferty warunkowe. Z kolei dzięki automatycznemu generatorowi kodów promocyjnych zaoszczędzisz cenny czas.
7. Zarządzanie wieloma magazynami na jednej platformie
Jeżeli korzystasz z platformy Wapro B2B, zintegrowanej z Wapro Mag, nie musisz tworzyć osobnego sklepu dla każdego magazynu. Jedna platforma obsługuje je wszystkie. Jednocześnie w każdym magazynie możesz prezentować osobną ofertę. W ten sposób Twoi partnerzy handlowi zamówią towar tam, gdzie będą chcieli – w oddziale wybranym ze względu na lokalizację lub dostępność produktów.
8. Wielowalutowość i wielojęzyczność
Wapro B2B umożliwia ekspansję na rynki zagraniczne. Platforma obsługuje płatności w wielu walutach. Na drodze Twojej ekspansji handlowej nie stanie też bariera komunikacyjna. W Wapro B2B zaprezentujesz swoją ofertę w wielu językach, aby stała się ona dostępna dla klientów z całego świata. Masz pełną kontrolę nie tylko nad opisami produktów, lecz także nad tłumaczeniami interfejsu.
9. Kalendarz dostaw i optymalizacja logistyki
Z kalendarzem dostaw zarządzanie logistyką jest proste i efektywne. Twoi partnerzy docenią transparentne zasady określania terminów dostawy. Dobrze zaplanowane trasy i dostarczanie towaru w wyznaczonym czasie to klucz do optymalizacji kosztów logistyki.
10. Limity kupieckie i miękka windykacja
Przez odroczone terminy płatności możesz otworzyć się na klientów, którzy w danym momencie nie dysponują odpowiednimi funduszami. Jednocześnie w Wapro dostajesz do ręki wygodne, zautomatyzowane narzędzia do kontroli limitów i – w razie potrzeby – blokowania partnerów biznesowych.
Powiadomienia o dostępnej kwocie limitu i przeterminowanych fakturach to forma miękkiej windykacji. W ten sposób sprawnie zarządzasz zobowiązaniami – nie psujesz relacji z kontrahentami i unikasz pogrążenia się w chaosie nieterminowych płatności.
11. Dodatkowe ułatwienia obsługi zamówień
W Wapro B2B szybko możesz stworzyć gazetki interaktywne. Umieszczone w nich towary klienci mogą bezpośrednio dodać do koszyka, bez konieczności przechodzenia całej ścieżki zakupowej. Masz też do dyspozycji mechanizmy efektywnie zwiększające wartość koszyka, czyli cross-selling i upselling.
Skutecznym mechanizmem podtrzymywania więzi z klientami są programy lojalnościowe. Platforma automatyzuje procesy tworzenia zaawansowanych reguł nagradzania klientów. To tylko wybrane możliwości tego rozwiązania – narzędzi do prowadzenia sklepu B2B jest znacznie więcej.
12. Wapro B2B bezpłatnie przez 30 dni
Platforma e-commerce Wapro B2B oferuje ogromną liczbę opcji, które wspierają procesy obsługi zamówień. Nie musisz kupować w ciemno – oceń osobiście potencjał platformy. Masz do dyspozycji aż 30 dni na bezpłatne testy.
B2B + B2C = Wapro Hybrid
Asseco Business Solutions tworzy narzędzia usprawniające handel internetowy nie tylko w modelu B2B, lecz także B2C. A co w sytuacji, gdy sprzedajesz swoje towary zarówno klientom biznesowym, jak i osobom indywidualnym?
Zapamiętaj
Nie musisz prowadzić dwóch sklepów – wystarczy, że wybierzesz Wapro Hybrid. To rozwiązanie obsługujące handel w modelu B2M (business to many). Na jednej platformie możesz założyć sklep, który będzie łączył handel B2B i B2C.
Jak system ERP usprawnia handel online
Integracja jest kluczem do sukcesu na współczesnym rynku e-commerce B2B. W związku z tym Asseco BS proponuje platformę, która pozwala na efektywne zarządzanie wieloma usługami, kanałami sprzedaży i serwisami. Wszystko w myśl zasady: wiele rozwiązań i integracji – jeden system ERP.
1. Zawsze aktualne stany magazynowe
System ERP dla e-commerce od Asseco BS oznacza bieżący monitoring stanów magazynowych, automatyczne rezerwacje towarów oraz wymianę danych między magazynem a systemami finansowymi i księgowymi. Możliwa jest też współpraca z zewnętrznym oprogramowaniem WMS.
Zapamiętaj
Automatyzacja w systemie ERP obejmuje obsługę procesów kompletacji, sortowania i pakowania. Wspiera przyjmowanie i rozkładanie towarów oraz inwentaryzację. Nie ogranicza Cię tu liczba firm ani magazynów –oprogramowanie jest wydajne i łatwo skalowalne.
2. Skrócenie czasu obsługi zamówień i procesów sprzedaży
Wapro Mag skraca czas potrzebny na dodawanie ofert, pobieranie zamówień z e-commerce i platform marketplace oraz wystawianie dokumentów handlowych. Automatyzacja nie tylko przyśpiesza tempo obsługi, lecz także minimalizuje ryzyko wystąpienia błędów. Produkt jest natychmiast zdejmowany ze stanów magazynowych po złożeniu zamówienia przez kupującego.
Wapro Mag automatyzuje import i eksport faktur, paragonów i rozrachunków w różnych formatach plików, a także zapewnia ich wymianę między oddziałami. Proces obsługi zamówień efektywnie wspierają moduł szybkiej sprzedaży detalicznej oraz automatyczny generator zamówień do dostawców.
3. Parowanie płatności z zamówieniami
Wapro Mag automatycznie zestawia płatności z zamówieniami. Dzięki temu masz pełną kontrolę przepływów finansowych i możesz łatwo zweryfikować wiarygodność kontrahentów.
4. Zarządzanie komunikacją z klientami
W usłudze Wapro Mag znajdziesz również moduł CRM. Pozwoli Ci on na gromadzenie w jednym miejscu wszystkich informacji o Twoich klientach. Przekłada się to na prowadzenie efektywnej komunikacji biznesowej z każdym z kontrahentów.
5. Zarządzanie sprzedażą o dowolnej porze i z dowolnego miejsca
Z funkcji Wapro Mag możesz korzystać bez ograniczeń za pośrednictwem Wapro Anywhere – w wersjach desktop i HTML. Dzięki temu możliwe jest zarządzanie sklepem e-commerce o dowolnej porze i z każdego miejsca na świecie. Pokierujesz platformą z poziomu laptopa, smartfona, tabletu i każdego innego urządzenia mobilnego, co pozwoli Ci na większą elastyczność w działaniach firmy.
Co wchodzi w skład rodziny programów Wapro
Wapro ERP to rodzina programów, które pozwalają na korzystanie z gotowych integracji z platformami i usługami. Dzięki temu nie musisz odwiedzać wielu platform, logować się do każdej z osobna i przełączać się między różnymi interfejsami. Całe centrum zarządzania sprzedażą masz w jednym miejscu, a wymiana danych między systemami odbywa się w czasie rzeczywistym.
Zapamiętaj
Poza integracją z platformą e-commerce skorzystaj w Wapro ERP z łatwego i pełnego (również grupowego) zarządzania aukcjami na Allegro. W ten sposób jesteś w stanie wysyłać dane z Wapro Aukcje oraz Wapro Mag do BaseLinkera, pozwalającego kompleksowo zarządzać sprzedażą. Przepływ danych jest też możliwy w drugą stronę: wygodnie pobierzesz zamówienia obsługiwane przez platformę BaseLinker.
W ofercie nie mogło także zabraknąć modułu analitycznego. Integracja z Wapro Analizy przekłada się na szybkie prezentowanie wyników sprzedaży – cyfrowe i graficzne. Zestawienia łatwo wyeksportujesz w najczęściej używanych formatach.
Wymiana danych między systemami ERP umożliwia wieloaspektową analizę wyników e-commerce, np. na podstawie historii stanów magazynowych lub liczby klientów w jednostce czasu. Rozbudowana analityka wychwytuje tendencje oraz istotne trendy w sprzedaży i strukturze zamówień.
Zapamiętaj
Niezwykle ważna jest wymiana dokumentów z kontrahentami za pośrednictwem platformy Businesslink. Jednocześnie służy ona do obsługi KSeF (Krajowego Systemu e-Faktur). Korzystanie z niego w przyszłości stanie się obligatoryjne dla wszystkich podmiotów, które wystawiają faktury.
Z Wapro B2B sprzedaż online staje się prosta
Wapro B2B i Wapro Mag to zintegrowane platformy, które zapewniają pełną obsługę procesów biznesowych w e-commerce. Daleko posunięta automatyzacja minimalizuje ryzyko błędów i przyśpiesza codzienne działania.
Z Wapro rozwiniesz swój e-commerce B2B, B2C i B2M oraz zdobędziesz nowe rynki bez ograniczeń ilościowych, geograficznych czy językowych. Platforma e-commerce B2B od Asseco BS to kompletny zestaw narzędzi do optymalizacji i ekspansji Twojego biznesu online.
Asseco Business Solutions – zaufany partner w e-commerce
Wapro ERP by Asseco to polski producent, który od 30 lat dostarcza oprogramowanie dla biznesu. O jego pozycji na rynku doskonale świadczy 500 tys. sprzedanych subskrypcji.
Kilkanaście lat doświadczenia w handlu internetowym sprawia, że Asseco Business Solutions to Twój zaufany partner w e-commerce. Wszystkie jego produkty są odpowiedzią na realne zapotrzebowanie biznesu. Dzięki nim zbudujesz od podstaw i zoptymalizujesz swój e-sklep!
Materiał partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.