O tym, jak się wyróżnić na platformie marketplace oraz jakie błędy w sprzedaży warto wyeliminować na półmetku 2024 r. opowiada Przemysław Kalinowski – współwłaściciel agencji Olimp Marketplace. Komentarz pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”.
Większość marketplace’ów ma własne magazyny fulfillmentowe. Warto z nich korzystać, ponieważ oferty są wtedy lepiej pozycjonowane, a klienci często filtrują wyniki według tej metody dostawy
Jakie metody zastosować, aby wyróżnić swoje produkty spośród konkurencji na platformie marketplace
Marketplace’y nie oferują tylu możliwości wyróżnienia się co własny e-commerce. Sprzedawcy często nie zdają sobie jednak sprawy, ile okazji na wyróżnienie się pozostaje niewykorzystanych. Obsługa klienta to temat często traktowany po macoszemu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Sposobem na wyróżnienie się jest posiadanie czynnej infolinii lub działającego czatu do godz. 22:00. Wydłużenie czasu na zwrot również pozytywnie wpływa na odczucia klienta, a często nie jest to dla firm duży koszt.
Na marketplace’ach jednym z najważniejszych czynników jest szybka logistyka. Im późniejsza godzina graniczna wysyłki, tym lepsze pozycjonowanie produktów.
Większość marketplace’ów ma również własne magazyny fulfillmentowe. Warto z nich korzystać, ponieważ oferty są wtedy lepiej pozycjonowane, a klienci często filtrują wyniki według tej metody dostawy.
Każdy marketplace ma inny cennik. Często po audycie finansów okazuje się, że rentownych pozostaje tylko 10% produktów, które muszą „zarobić” na resztę. Dlatego ważne jest odpowiednie wyliczanie kosztów na każdej platformie
Najczęstsze błędy w sprzedaży na marketplace’ach – co warto wyeliminować
- Jednakowe traktowanie każdej platformy – sprzedawcy często automatycznie przenoszą produkty z jednej platformy na drugą, nie zwracając uwagi na to, że każda z nich ma inny algorytm wyszukiwania i odmienny regulamin.
- Brak procesów na zapleczu – najczęstszym powodem blokad na kontach jest źle przygotowana logistyka. Sprzedawcy zaczynają sprzedaż na platformie, ale nie są przygotowani na dużą liczbę zamówień, co kończy się problemami.
- Brak liczenia marży – każdy marketplace ma inny cennik. Często po audycie finansów okazuje się, że rentownych pozostaje tylko 10% produktów, które muszą „zarobić” na resztę. Dlatego ważne jest odpowiednie wyliczanie kosztów na każdej platformie.
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.