Producenci, którzy szukają klientów w sieci, aby zdobyć przewagę nad konkurencją, nie mogą ograniczać się tylko do kampanii Google Ads. Jak zaistnieć w świadomości klientów przy jednoczesnej kontroli budżetu? Konieczne jest łączenie działań performance’owych z zasięgowymi. Pomocne są w tym wypadku kampanie szyte na miarę, które przygotowują eksperci z Ceneo.
Niewiele marek działających w e-commerce może powiedzieć o sobie, że istnieje od prawie 20 lat. W tym dynamicznym środowisku każdego roku pojawia się nowy duży gracz, częste są akwizycje, a także – niestety – upadki przedsiębiorstw. Mimo zawirowań Ceneo działa na rynku nieprzerwanie od 2005 r. – nieustannie rozwija się i podnosi poprzeczkę, czym zdobywa zaufanie konsumentów i partnerów biznesowych. Jest jednym z liderów branży, którzy wyznaczają nowe trendy.
Ogromne doświadczenie całego zespołu Ceneo oraz zaplecze (pod względem zarówno struktury, jak i wolumenów ruchu w serwisie) pozwalają tworzyć mediaplany precyzyjnie dostosowane do potrzeb klientów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zapamiętaj
W skład spersonalizowanych mediaplanów Ceneo wchodzą reklamy:
- w serwisie Ceneo,
- w ekosystemach Google’a i Mety,
- wśród prawie 18 tys. twórców internetowych zrzeszonych w Programie Partnerskim,
- w kilkunastu serwisach tematycznych
Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi działań Ceneo jest w stanie tworzyć różnorodne kampanie zasięgowo-performance’owe, oparte na gwarancji ruchu.
Wieloletni partner Ceneo przed zeszłorocznym szczytem zakupowym przypadającym na grudzień precyzyjnie określił swoje oczekiwania. Zależało mu na zwiększeniu udziału swoich produktów w dwóch kategoriach – ekspresów ciśnieniowych oraz ekspresów przelewowych. Co istotne, nie mógł to być tzw. pusty ruch. Działania miały mieć realne przełożenie na sprzedaż w sklepach internetowych. Przygotowany mediaplan zawierał kilka elementów. Zobacz szczegóły w ramce.
Jakie były efekty tak spersonalizowanej kampanii
Porównanie grudnia 2023 r. z grudniem 2022 r. było więcej niż zadowalające. W kategorii ekspresów ciśnieniowych ruch do sklepów na produktach klienta wzrósł o 65%. Z kolei w kategorii ekspresów przelewowych wynik był jeszcze lepszy. Odnotowaliśmy wzrost o 149%.
Przełożyło się to również na udział produktów w samej kategorii na Ceneo. Zobacz szczegóły na ilustracji. W grudniu 2023 r. wśród ekspresów ciśnieniowych wyniósł on niemal 9% (o prawie 3 pkt proc. więcej niż w listopadzie i o prawie 4 pkt proc. więcej niż w październiku). Jeszcze większe zwyżki klient odnotował w kategorii ekspresów przelewowych. W grudniu 2023 r. było to ponad 14%, podczas gdy w poprzednich miesiącach udział wynosił ok. 8%.
Podsumowanie
W dobie dynamicznie zmieniających się trendów oraz kampanii marketingowych nastawionych przede wszystkich na efekt jako Ceneo proponujemy naszym partnerom działania dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Dobór produktów w mediaplanie zależy przede wszystkim od celów, jakie stawia przed nami klient.
Ekosystem Ceneo oferuje szeroki wachlarz działań reklamowych, co pozwala na przygotowanie spersonalizowanego mediaplanu, wykorzystującego zarówno reklamy na naszej platformie, jak i narzędzia z zakresu marketingu efektywnościowego.
Swoje podejście opieramy na solidnych danych. Kluczowym elementem w relacjach z klientem jest jednak zapewnienie mu możliwości wyboru. Dlatego jeśli ktoś chciałby samodzielnie stworzyć kampanię, w Ceneo oferujemy coraz więcej produktów reklamowych w usłudze Self Service.
Materiał partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.