Jakie są główne korzyści i wyzwania związane ze sprzedażą na platformach typu marketplace dla małych i średnich przedsiębiorstw? Na jakie najskuteczniejsze strategie cenowe warto postawić w tym kanale na półmetku 2024 r.? Na pytania odpowiada Bartłomiej Nowosad – współwłaściciel agencji Olimp Marketplace. Komentarz pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”.
Sprzedaż w internecie wiąże się z kilkoma fundamentalnymi wyzwaniami, z którymi trzeba zmierzyć się na początku i regularnie doskonalić swoje podejście. Marketplace’y częścią tych rzeczy zarządzają samodzielnie
Główne korzyści i wyzwania związane ze sprzedażą na platformach typu marketplace dla małych i średnich przedsiębiorstw
Sprzedaż w internecie wiąże się z kilkoma fundamentalnymi wyzwaniami, z którymi trzeba zmierzyć się na początku i regularnie doskonalić swoje podejście. Marketplace’y częścią tych rzeczy zarządzają samodzielnie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Głównymi korzyściami ze sprzedaży na marketplace’ach są:
- Natychmiastowe szerokie dotarcie do kupujących.
- Wykorzystanie popularności i technologii platformy.
W zamian pojawia się kilka wyzwań:
- Kupujący ma dużą łatwość w porównywaniu podobnych produktów, więc często sprzedawca musi wyróżnić się ceną i czasem dostawy.
- Konieczne jest ścisłe dostosowywanie swojej sprzedaży do zasad panujących na platformie.
- Trudniej przywiązać klienta do marki swojego sklepu.
Najskuteczniejsze strategie cenowe przy sprzedaży na marketplace’ach
Skuteczne strategie to te, które polegają na współgraniu z algorytmem wyszukiwarki marketplace’u:
- Niska cena produktu w pierwszych dwóch tygodniach od opublikowania oferty – pozwala zdobyć więcej zakupów i ocen w okresie, w którym algorytm stara się zdecydować o atrakcyjności towaru.
- Dopasowanie cen do progów darmowej dostawy i programów dla kupujących – np. na Allegro produkt w cenie 45 zł sprzeda się lepiej niż ten za 43 zł, ponieważ kupujący będzie mógł skorzystać z Allegro Smart!.
- Ustalenie wyższej ceny, regularnie rabatowanej w promocjach – często platformy premiują sprzedawców, którzy regularnie biorą udział w kampaniach promocyjnych.
Kupujący ma dużą łatwość w porównywaniu podobnych produktów, więc często sprzedawca musi wyróżnić się ceną i czasem dostawy
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.