Zamierzasz rozpocząć sprzedaż na marketplace’ach w Polsce? A może myślisz o ekspansji na rynki zagraniczne? Sprawdź przegląd najważniejszych platform z całego świata, które pomogą Ci dotrzeć do milionów nowych klientów.

Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”.
Wybór odpowiedniego marketplace’u może znacząco wpłynąć na sukces e-sprzedaży. Platformy te oferują dostęp do szerokiej bazy klientów, ale różnią się pod względem m.in. asortymentu, segmentu odbiorców, kosztów sprzedaży czy też specyfiki rynków lokalnych. Każda ma swoje wyjątkowe cechy, które mogą być bardziej lub mniej odpowiednie dla Twojego e-sklepu w zależności od rodzaju oferowanych produktów i strategii biznesowej.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Aby dokonać właściwego wyboru, sprzedawcy powinni przeanalizować, które marketplace’y są najpopularniejsze wśród ich grupy docelowej, oraz porównać koszty związane z wystawianiem produktów na różnych platformach. Warto też uwzględnić wsparcie techniczne, marketingowe i logistyczne oferowane przez serwis. Monitorowanie wyników sprzedaży i dostosowywanie strategii na podstawie analiz pozwoli Ci na optymalne wykorzystanie potencjału wybranej platformy i zwiększy szanse na sukces.
- „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018–2027” – raport PwC,
- „E-Commerce in the Post-Pandemic Era” – raport CBRE,
- „Comercio electrónico en Estados Unidos – Datos estadísticos”, Statista,
- „eCommerce – Asia”, Statista,
- „eCommerce – Asia”, Statista,
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.