O skutecznych rozwiązaniach technologicznych dla e-commerce, innowacjach, które warto testować na półmetku 2024 r., a także istocie wdrożenia automatyzacji w logistyce opowiada Piotr Biegun – chief operating oficer w Algolytics Technologies. Komentarz pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”.
Skuteczne rozwiązania technologiczne dla e-commerce w 2024 roku
W Polsce zaledwie kilka procent firm korzysta z zaawansowanych narzędzi usprawniających prowadzenie biznesu. Dlatego rok 2024 to czas nie tylko na nowe narzędzia, ale przede wszystkim na wdrożenie nowych rozwiązań, które automatyzują procesy i poprawiają doświadczenia klientów, szczególnie w obszarze personalizacji i wygody użytkowania.
Nie można zapominać o dynamicznym wzroście e-commerce B2B, gdzie wdrożenie procesów online wymusza automatyzację weryfikacji klientów (KYC/KYB), oceny ryzyka finansowego oraz naliczania limitów kredytowych. Dodatkowo kluczowe staje się odchodzenie od tradycyjnej segmentacji na rzecz dynamicznego szacowania potencjału klientów i dostosowywania cen (dynamic pricing).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z badań wynika, że 91% firm potrzebuje minimum dwóch lat, aby stać się data-driven
Innowacje, które warto testować
Nieprzerwanie warto obserwować, testować i wdrażać rozwiązania dotyczące gromadzenia, poprawy i wykorzystania danych biznesowych. Używanie sztucznej inteligencji nie będzie możliwe bez odpowiedniej liczby wartościowych informacji.
Z badań wynika, że 91% firm potrzebuje minimum dwóch lat, aby stać się data-driven. Im później zaczniesz zbierać dane i robić z nich użytek, tym później będziesz czerpać korzyści z szeroko pojętego AI. Kluczowe jest zatem systematyczne budowanie i optymalizowanie infrastruktury danych.
Jak ustrzec się błędów przy wdrażaniu nowych rozwiązań
W trakcie szukania obszarów do usprawnienia swojego biznesu i wdrażania nowych rozwiązań rekomenduję szerokie spojrzenie na istniejące procesy oraz poszukiwanie sposobów na zwiększenie strumienia marży, a nie tylko optymalizację poszczególnych KPI.
Dobrym przykładem może być wzrost sprzedaży przy wysokiej inflacji. Zwiększenie sprzedaży może sprawiać wrażenie wzrostu biznesu, ale gdy uwzględni się inflację, może się okazać, że realny wzrost jest niewielki. To powoduje generowanie mniejszych środków (wspomnianego strumienia marży), które w kolejnych okresach mogłyby być przeznaczone na inwestycje w dalszy rozwój.
Jednak 60% paczek w polskim e-commerce ma dane niezgodne ze standardami adresacji, a 14% zawiera błędy wpływające na logistykę
Dlaczego wdrożenie automatyzacji w logistyce jest tak istotne
Mogłoby się wydawać, że proste dane, takie jak adresy klientów, nie mają dużego znaczenia dla biznesu. Jednak 60% paczek w polskim e-commerce ma dane niezgodne ze standardami adresacji, a 14% zawiera błędy wpływające na logistykę. Wydłuża to czas dostaw, zmniejsza skuteczność doręczeń, zwiększa ślad węglowy i generuje dodatkową pracę manualną, co przekłada się na wyższe koszty operacyjne i niższe marże.
Problemy te są jeszcze bardziej widoczne w sprzedaży cross-border. Wdrożenie automatycznych rozwiązań do podpowiadania i standaryzacji adresów rozwiązuje je z 99-procentową skutecznością. Przekłada się to na poprawę efektywności operacyjnej.
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce 2024”. Kliknij w baner i pobierz.