Packeta Group to firma utworzona w Czechach, która szybko stała się marką globalną. Jest obecna w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie. W Polsce specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek z rodzimych e-sklepów klientom na rynkach zagranicznych.
Packeta Poland jest stosunkowo młodym graczem. Po rejestracji w 2015 r. nie prowadziła jednak działalności sprzedażowej. Była jedynie punktem transferowym dla przesyłek przechodzących przez kraj albo wysyłanych do Polski.
Intensywny rozwój firma rozpoczęła dopiero we wrześniu 2021 r., kiedy to szerzej weszła na rynek i zaoferowała polskim e-sklepom wsparcie w ich ekspansji zagranicznej oraz dostęp do ponad 11,5 tys. własnych i ponad 92 tys. partnerskich punktów odbioru w 34 krajach na trzech kontynentach. W 2021 r. niemal podwoiła skalę swojego biznesu – dostarczyła przeszło 73 mln paczek i osiągnęła obroty powyżej 200 mln euro.
Liczby mówią same za siebie
W pierwszym kwartale bieżącego roku Packeta Group dostarczyła ponad 19 mln przesyłek, w tym ponad 571 tys. z Polski za granicę. Z kolei przeszło 250 tys. paczek zostało wysłanych z zagranicznych e-sklepów do polskich klientów. To niemal pięciokrotny wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. W tym samym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 7,1 mln zł, w porównaniu z 1,1 mln rok wcześniej.
Ciekawostka
Najwięcej przesyłek dostarczonych zostało z polskich e-sklepów do klientów w Czechach, a w dalszej kolejności – na Słowacji, w Rumunii i na Węgrzech. Podobnie wyglądała sytuacja w drugą stronę: polscy klienci najchętniej robili zakupy w czeskich e-commerce, a następnie – słowackich, rumuńskich, węgierskich i niemieckich.
Rosnące zainteresowanie
Packeta cały czas powiększa grono swoich zadowolonych klientów. Rozpoczęła współpracę z kilkudziesięcioma e-sklepami działającymi w Polsce, m.in. z tak znanymi markami jak Grupa LPP (Sinsay, Reserved, Mohito, Cropp, House), TATUUM czy The Body Shop i Vinted.
W kolejnych miesiącach tego roku firma planuje dalszy intensywny rozwój. Obecnie prowadzi rozmowy z dużymi graczami, którzy widzą w niej potencjalnego partnera do współpracy na zagranicznych rynkach. Ponadto pomaga swoim klientom w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi w poszczególnych krajach, a także w organizowaniu kampanii marketingowych. Zapewnia też informacje na temat specyfiki danego regionu.
Strategiczne współprace
Packeta rozpoczęła współpracę z platformą sklepową IdoSell oraz integratorem e-commerce BaseLinker, dzięki czemu polskie e-sklepy uzyskały możliwość szybkiego i taniego dostarczania przesyłek do 34 krajów.
Partnerem strategicznym Packety stała się także firma MakesYouLocal, która na co dzień pomaga sklepom internetowym w sprzedaży na zagranicznych rynkach, oferując im tłumaczenia, lokalną obsługę klienta, zarządzanie sklepem oraz usługi marketingowe. Dzięki tej kooperacji stworzona została oferta umożliwiająca rozwój e-sklepów za granicą na wielu płaszczyznach.
Wejście do krajów bałtyckich
W tym roku Packeta Poland weszła na rynki krajów bałtyckich – Litwy, Łotwy i Estonii.
Zapamiętaj
Z usług firmy mogą skorzystać zarówno polscy konsumenci, którzy chcą zamówić produkty z lokalnych e-commerce, jaki i polskie e-sklepy, które chcą się otworzyć na nowe rynki. Wszystko dzięki umowom, jakie Packeta zawarła z lokalnymi dostawcami i kurierami w krajach bałtyckich oraz w Polsce.
Packeta Poland cały czas dynamicznie się rozwija – nie tylko wspiera polski e-commerce, lecz także staje się hubem dla krajów bałtyckich. Wskaźniki ekonomiczne tych państw pokazują, że są to jedne z najprężniej rozwijających się i najstabilniejszych rynków e-commerce. Packeta dzięki jednemu zintegrowanemu systemowi API może pomóc firmom w budowaniu ich pozycji rynkowej przez optymalizację czasu i kosztów wysyłki.
Troska o środowisko
Ograniczenie emisji dwutlenku węgla jest dla Packety bardzo ważne. Obecnie firma testuje elektryczne samochody, a przyszłość widzi w wykorzystaniu wodoru. Napęd wodorowy jest bezemisyjny, co ma korzystny wpływ na środowisko. Aby wspierać rozwój infrastruktury, Packeta chciałaby wybudować własną stację wodorową oraz wykorzystać duże powierzchnie dachów magazynów do zainstalowania paneli fotowoltaicznych. Od samego początku spółka inwestuje w fotowoltaikę, która zasila wszystkie automaty paczkowe Z-BOX.
Dostawa minutowa na Słowacji
Słowaccy klienci są jednymi z pierwszych w regionie, którzy mogą skorzystać z usługi pozwalającej poznać dokładną godzinę dostarczenia przesyłki przez kuriera.
Ciekawostka
Dzięki śledzeniu kuriera online klient będzie mógł zobaczyć, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka, a także o której godzinie zostanie dostarczona. W ten sposób Packeta odpowiada na wyniki ostatnich ankiet, które ujawniły, że słowackim klientom przy doręczaniu paczek na wskazany adres najbardziej przeszkadza fakt, że nie znają godziny ich dostawy. Rozwiązanie to już niedługo zostanie wdrożone w innych oddziałach Packety.
Plany na przyszłość
Spółka inwestuje w Polsce także w rozwój swojej infrastruktury. Już teraz posiada magazyny w Cieszynie i Warszawie, a w najbliższym czasie planuje otwarcie kolejnego obiektu w Bielsku-Białej. Pod koniec roku przewiduje zwiększenie zatrudnienia do 100 osób.
Zapraszamy do współpracy z firmą Packeta Poland. Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.packeta.pl.
Materiał partnera