Ostatnie kilka lat postawiło przed rynkiem e-commerce nowe wyzwania. Coraz więcej konsumentów oczekuje kompleksowego wsparcia na każdym etapie procesu zakupowego, przy jednoczesnej sprawnej i szybkiej dostawie. Zależy im także na możliwości łatwej wymiany lub zwrotu produktu. ORLEN Paczka to usługa, w której właściciele sklepów internetowych otrzymują pełne wsparcie logistyczno-kurierskie.
Rozwiązanie zdobyło szerokie uznanie na rynku – rekomenduje je aż 96% odbiorców w rankingu Zaufanych Opinii Ceneo.
Kompleksowe rozwiązanie dla e-biznesu
ORLEN Paczka oferuje usługi logistyczno-kurierskie w całej Polsce. Swoim klientom biznesowym zapewnia szeroki zakres narzędzi, które znacząco ułatwiają prowadzenie sprzedaży online. To m.in. usługa fulfillmentu, w ramach której przedsiębiorca może zlecić outsourcing prac magazynowych (takich jak kompletacja, konfekcjonowanie czy magazynowanie).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
ORLEN Paczka dostarcza paczki w jeden dzień roboczy, co nierzadko ma kluczowe znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Przemawiają za tym liczby – w badaniu Gemiusa z ubiegłego roku 34% kupujących w sieci wskazało jako problematyczne długie oczekiwanie na swoje zamówienia. Dlatego szybka i niedroga dostawa oraz dobrze rozbudowana sieć punktów odbioru i automatów paczkowych, w połączeniu z możliwością łatwego śledzenia statusu przesyłki w aplikacji mobilnej, mogą wpływać na to, czy klient skorzysta z oferty danego sklepu czy zdecyduje się na propozycję konkurencji.
Gdy pracowaliśmy nad koncepcją ORLEN Paczki, postawiliśmy sobie za cel przygotowanie usługi kompleksowej i dopasowanej do potrzeb klientów. Chcemy, aby nasi partnerzy biznesowi maksymalnie korzystali na współpracy. Zależy nam na wspieraniu ich w obszarze logistyki, ale także na pomaganiu w realnym zwiększaniu sprzedaży w prowadzonych przez nich sklepach internetowych. W tym celu podejmujemy wiele działań, takich jak sezonowe akcje czy kampanie cross-promocyjne. Wiemy, jak ważny w procesie podejmowania decyzji zakupowych jest customer experience, dlatego traktujemy klientów jak naszych partnerów.
Bartosz Bielak
Członek Zarządu RUCH S.A.
Atrakcyjna cena i szeroka dostępność
Wspomniane badanie pokazało również, że aż 56% internautów kupowałoby częściej online, gdyby koszt doręczenia był niższy, a 26% respondentów wskazało wysokie koszty dostawy jako czynnik zniechęcający do zakupów w e-sklepach. Dlatego nie bez znaczenia pozostaje fakt, że ORLEN Paczka oferuje niższe ceny niż bezpośrednia konkurencja.
Dodatkowo, dzięki ścisłej współpracy ze swoimi klientami biznesowymi, ORLEN Paczka wypracowała rozwiązania pozwalające na obniżenie kosztów związanych z logistyką e-sklepów. Jej działania zostały wsparte szeroką kampanią komunikacyjną, która przyciągała do sklepów nowych klientów. Współpraca z ORLEN Paczką generuje dodatkową sprzedaż. Tym samym usługa wspiera aktywnie swoich partnerów w realizacji głównych celów – sprzedaży, promocji ich marki oraz optymalizacji kosztów.
Zapamiętaj
Doświadczenie firm świadczących usługi logistyczne jasno pokazuje, że klienci kupujący online preferują dostawę do punktu odbioru lub automatu paczkowego. Pozwala im to odebrać przesyłkę w wygodnym dla nich terminie i wybranym miejscu. Nie bez znaczenia pozostają także nawyki konsumenckie – jednym z nich jest przyzwyczajenie do odbioru zamówionych produktów w ulubionych lub najdogodniej zlokalizowanych punktach.
W przypadku większości firm logistycznych i punktów odbioru przesyłka jest po 48 godz. odsyłana z powrotem do nadawcy. ORLEN Paczka nie tylko zapewnia całodobowy odbiór na stacjach paliw ORLEN czy w ponad 1000 automatach na terenie całej Polski, lecz także gwarantuje klientom aż 72 godz. na odbiór przesyłki. Warto dodać, że szeroka sieć punktów dostaw obejmuje również kioski RUCH-u i punkty partnerskie. Łącznie ponad 6,5 tys. punktów.
Dodatkowo kupujący mogą pobrać bezpłatną aplikację mobilną ORLEN Paczka, dostępną na systemy iOS i Android. Umożliwia ona m.in. bezdotykowe otwieranie skrytek w automatach paczkowych. Za jej pomocą klient może także wydłużyć o kolejne 24 godz. czas na odbiór przesyłki w automacie ORLEN Paczki. W aplikacji widoczna jest również mapa, która wskazuje najbliższe punkty odbioru, a w razie potrzeby – nawiguje do nich użytkowników.
Do dyspozycji naszych klientów oddaliśmy już ponad 1000 automatów paczkowych. Tylko do końca tego roku mają ich być 2 tys. Kupujący w internecie, którzy skorzystają z naszej usługi, mogą swoją paczkę odebrać w jednym z ponad 6,5 tys. punktów w całej Polsce. W ciągu kilku najbliższych miesięcy zamierzamy zwiększyć tę liczbę do 12 tys. W tym momencie przesyłka dociera do wybranego punktu w ciągu jednego dnia roboczego i stale pracujemy nad rozwojem naszych procesów logistycznych.
Łukasz Porażyński
Dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN ORLEN S.A.
Oprócz takich atutów ORLEN Paczki jak atrakcyjna cena czy gęsta sieć punktów odbioru na podkreślenie zasługuje fakt, że jej operatorem logistycznym jest spółka RUCH, która posiada 13 centrów logistycznych w Polsce. Dzięki temu klienci biznesowi mają do dyspozycji magazyny o dużej powierzchni, bardzo dobrze zlokalizowane w całym kraju. Mogą również skorzystać z usług dodatkowych, takich jak etykietowanie oraz foliowanie towarów czy insert ulotek i folderów.
Sprawdzony partner w e-commerce
ORLEN Paczka jako partner, któremu zależy na maksymalnym wspieraniu swoich klientów biznesowych, oferuje pomoc w sferze komunikacji i specjalistyczną wiedzę z zakresu UX i UI. To obszary, które bezpośrednio przekładają się na doświadczenie zakupowe klientów i mogą zaważyć na ich decyzjach zakupowych.
W razie potrzeby klienci biznesowi mogą również liczyć na specjalne pakiety, w których otrzymują merytoryczne wsparcie agencji zajmujących się e-commerce. W ramach wsparcia funkcjonowania sklepów internetowych ORLEN Paczka pomaga również w odzyskiwaniu porzuconych koszyków, co przekłada się na dodatkowy wzrost zysków.
Zapamiętaj
Każdemu klientowi biznesowemu ORLEN Paczki zostaje przypisany opiekun, który dba o obsługę jego przesyłek. Takie rozwiązanie pozwala ograniczyć do minimum zaangażowanie właściciela sklepu internetowego w procesy logistyczne. Oferta została opracowana w taki sposób, żeby sklep mógł się skoncentrować na sprzedaży, a proces dostawy powierzyć w ręce sprawdzonego partnera.
Warto podkreślić, że podczas nawiązywania współpracy z ORLEN Paczką nie ma konieczności składania deklaracji dotyczących obrotu czy wolumenu. Korzystając z rozpoznawalności i siły marki ORLEN, usługa ORLEN Paczki wspiera swoich klientów B2B także w obszarze promocji i zwiększania sprzedaży. W ramach współpracy marketingowej finansuje co-brandingowe kampanie sprzedażowe i wizerunkowe oraz akcje upominkowe dla klientów sklepów. Na tego typu współpracy skorzystało już wielu klientów biznesowych. Część z nich odnotowała nawet ponaddwukrotny wzrost sprzedaży.
ORLEN Paczka to nie tylko usługa kuriersko-logistyczna, ale przede wszystkim oferta, która ma spełnić oczekiwania najbardziej wymagających partnerów biznesowych i wesprzeć ich w obszarach, w których najbardziej tego potrzebują. Zależy nam na zadowoleniu naszych klientów po obu stronach łańcucha dostaw. Klientów biznesowych wspieramy w procesach sprzedażowych – możemy magazynować dla nich towary, dostarczać szybko i ekonomicznie przesyłki, a przez to budować pozytywne doświadczenia zakupowe ich klientów. Dla grupy odbiorców najważniejsze są cena i wygoda, dlatego oferujemy atrakcyjne ceny, stale zwiększamy liczbę punktów odbioru, a w razie potrzeby kompleksowo wspieramy w procesie zwrotu konsumenckiego. Mamy dużo przykładów potwierdzających skuteczność naszych akcji. Współprace ze sklepami poskutkowały kilkukrotnymi zwyżkami sprzedaży, nawet 250% w skali miesiąca. To nasz wspólny sukces i wzajemne realizowanie wspólnych celów naszych oraz partnerów e-commerce.
Bartosz Bielak
Członek zarządu RUCH S.A.
Aby jeszcze lepiej poznać potrzeby klientów, PKN ORLEN przeprowadził badania na temat swojej nowej usługi wśród klientów z sektorów B2B i B2C. Wskazali oni na przewagę ORLEN Paczki nad firmami konkurencyjnymi w takich zakresach jak cena dostawy, nowoczesne rozwiązania, długi termin odbioru czy duża sieć punktów odbioru i automatów paczkowych. Udało się także wypracować takie pomysły i rozwiązania, które w dłuższej perspektywie wpłyną na jeszcze większą atrakcyjność i wyróżnianie się oferty oraz dodatkowo zachęcą do skorzystania z usługi.
Wyznaczanie nowych standardów
Warto podkreślić, że idea ORLEN Paczki mocno wpisuje się w filozofię społecznej odpowiedzialności biznesu całej Grupy ORLEN. PUDO, czyli punkty pick-up, drop-off, stanowią obecnie najbardziej ekologiczne rozwiązanie w kontekście przesyłek kurierskich.
Konsekwentny rozwój pozwolił ORLEN Paczce na uzyskanie pozycji silnego gracza na polskim rynku. Atrakcyjne ceny, szybkość dostaw oraz niezawodność to atrybuty, które charakteryzują tę usługę. Celem ORLEN Paczki jest wyznaczanie nowych standardów, jeśli chodzi o przesyłki kurierskie oraz budowanie obecności marki w e-sklepach i na platformach obecnych w Polsce. Usługę doceniło już wiele e-commerce oraz marketplace’ów, m.in. Allegro, OLX, Ceneo, Shumee, Vinted czy Erli.
Materiał partnera
Artykuł pochodzi z e-booka „Dochodowy e-commerce. Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku”.