Kartony Doliny Noteci poza swoją podstawową funkcją są domkami dla psów lub kotów. Sklep internetowy Nubee sprawdza, ilu klientów może skorzystać z jednego pudełka. Holenderski producent rowerów dzięki zmianie opakowania zmniejszył liczbę uszkodzeń w dostawie o ponad 70%. W pierwszym wydaniu „E-commerce w Praktyce” w 2020 r. pokazujemy, jak sprawić, żeby Twoje paczki docierały do klientów całe i budziły ich zachwyt.
Logistyka w e-commerce to jeden z głównych czynników, który decyduje o zadowoleniu klienta. Świetna obsługa zamówień to szansa dla sklepów internetowych, które chcą wyróżnić się na rynku. W bieżącym wydaniu „E-commerce w Praktyce” podpowiadamy, jak z głową zaplanować logistykę w e-commerce, jaka kwota za doręczenie przesyłki powinna być zadowalająca dla sporej części klientów i jakie elementy monitorować, aby optymalizować czas i koszty dostawy.
Poznasz historię kota, który jeździł kurierem, oraz wskazówki dla e-sklepów planujących wprowadzenie dostawy tego samego dnia. Dowiesz się, jakie sposoby na „kurieroodporność” paczek mają RGB Elektronika, Chocolissimo i DrTusz. Przeczytasz także case study z preorderu nowej książki Krzysztofa Gonciarza – „RIGCZ”. Krzysztof Bartnik przedstawia w nim kulisy wysyłki jednego z głośniejszych tytułów końcówki 2019 r. oraz dzieli się poradami, jak podejść do całego procesu sprzedaży, żeby uniknąć niepotrzebnych nerwów i żeby każdy – sprzedawca i klient – był zadowolony z rezultatu.
Nowy „E-commerce w Praktyce” #1(8) 2020: Logistyka w e-commerce już dostępny!
ZAMÓW TERAZ
Najnowszy numer „E-commerce w Praktyce” rozpoczynamy od wywiadu z Wojciechem Kyciakiem. Założyciel i prezes zarządu Bezokularow.pl SA opowiada o tym, co się liczy w handlu internetowym, o rozwoju branży e-commerce, jej największych wyzwaniach i mitach, sprzedaży offline oraz o tym, na co przeznaczy 8 mln zł pozyskanych od inwestora.
Z tematu numeru „Logistyka w e-commerce” dowiesz się m. in.:
- jak usprawnić logistykę, aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie,
- jakie kryteria powinna spełnić dobrze zapakowana paczka,
- jakie czynności składają się na proces dostawy, jak je optymalizować i usprawniać,
- jak zracjonalizować wydatki na opakowania,
- jak zaplanować budżet na logistykę,
- o czym musisz pamiętać, planując wprowadzenie dostawy tego samego dnia,
- jakie preferencje dotyczące dostawy zakupów online mają klienci,
- jakie elementy monitorować, aby optymalizować czas i koszty dostawy,
- na jakich dobrych praktykach warto się wzorować podczas tworzenia własnej polityki dostaw i zwrotów,
- dlaczego warto udostępnić możliwość zamawiania produktów na prezent,
- o czym w zależności od wybranego modelu logistycznego (własny magazyn, dropshipping, fulfilment) należy pamiętać w umowie z dostawcą usług, aby zadbać o swoje interesy,
- jak zabezpieczyć się na wypadek dostarczania towarów o słabej jakości przez dostawcę usług dropshippingowych,
- dlaczego należy podpisać z dostawcą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych,
- jak sprawić, żeby opakowanie wywołało efekt „wow”,
- jak dzięki zmianie wyglądu paczki zmniejszyć liczbę uszkodzonych przesyłek nawet o 70%,
- jak drobnym gestem zachęcić kupujących do dzielenia się zdjęciami paczek w mediach społecznościowych,
- jak poradzić sobie z preorderem kilkunastu tysięcy zamówień?
- czym są systemy WMS i OMS i kiedy warto się zastanowić nad ich wdrożeniem,
- który system OMS najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie,
i wiele więcej.
Nowy „E-commerce w Praktyce” #1(8) 2020: Logistyka w e-commerce już dostępny!
ZAMÓW TERAZ
Podpowiadamy też, jak odejść od utartych schematów i tworzyć opisy produktów z zupełnie innej beczki, a także na jakich sześć kwestii z obszaru płatności w e-commerce warto zwrócić uwagę w roku 2020.
W tym wydaniu „E-commerce w Praktyce” przeczytasz także:
- jak poprawić konwersję w sklepie internetowym,
- jak udoskonalić formularz zamówienia w wersji mobilnej,
- jakie dane przydatne w ekspansji zagranicznej możesz poznać dzięki narzędziu Google Market Finder w wersji zaawansowanej,
- jak szacować koszty ekspansji globalnej i określać najbardziej perspektywiczne rynki,
- jak tworzyć treści, które wyróżnią sklep internetowy i jego ofertę,
- dlaczego w e-sklepie opłaca się pisać językiem ulicy i internetu,
- jak wykorzystać Messengera w sklepie internetowym,
- jakie będą dominujące kierunki rozwoju płatności w e-commerce w 2020 r.,
- na czym polega metoda willingness to pay,
- jak sprawdzić, ile klient chce płacić za Twoje produkty,
i znacznie więcej
W felietonach tego numeru odkryjesz:
- jak znaleźć odpowiednich partnerów do współpracy i jak pozyskiwać najlepsze kompetencje w e-commerce, które pozwolą na dynamiczny rozwój e-biznesu,
- czy omnichannel to nadal Święty Graal e-commerce,
Nowy „E-commerce w Praktyce” #1(8) 2020: Logistyka w e-commerce już dostępny!
ZAMÓW TERAZ
W tym wydaniu „E-commerce w Praktyce” wyjątkowy prezent!
W środku magazynu znajdziesz kalendarz ikomersiaka na 2020 rok. To niezbędne narzędzie każdego, kto prowadzi sklep internetowy i sprzedaje towary online.
Autorzy:
Krzysztof Bartnik, Łukasz Białonoga, Aneta Dobrowolska, Paweł Fornalski, Sebastian Gierz, Marcin Jabłoński, Adam Jankowiak, Wojciech Kliber, Urszula Kliber-Zych, Damian Kołata, Monika Kozłowska, Krystian Kucharski, Wojciech Kyciak, Maciej Macios, Paweł Ogonowski, Konrad Pilchowski, Piotr Polak, Krzysztof Rzeszutek, Katarzyna Sokół-Borek, Kamil Szwarbuła, Edyta Szymanowska, Milena Waloszek, Paulina Wardęga, Krzysztof Wieczorek, Paulina Władzińska, Wojciech Zarzeka, Wojciech Zięba