Silna konkurencja w sieci sprawia, że sprzedawcy są niejako zmuszeni rywalizować nie tylko za pomocą samego produktu, lecz również poprzez proponowanie dodatkowych korzyści zwiększających poziom komfortu zakupów online. Odbiór paczki w punkcie, płatność kartą kurierowi czy obsługa zwrotów – Poczta Polska oferuje coraz więcej rozwiązań dla e-commerce.
Użytkownicy internetu są świadomymi konsumentami i podczas podejmowania decyzji o zakupie zwracają uwagę nie tylko na produkt. Ważne są dla nich również inne czynniki, m.in. jakość obsługi czy proces dostawy.
Odbiór w Punkcie
W zależności od potrzeb synonimem wygody będzie dla klienta dostawa przesyłki pod wskazany adres bądź odbiór w wybranym punkcie. Poczta Polska idzie z duchem czasu i dla wygody zamawiających oferuje w ramach sieci Odbioru w Punkcie odbiór paczek nie tylko w placówkach pocztowych. Wizyta w sklepie Żabka, w kiosku Ruchu czy na stacji Orlen zyskała nowy wymiar, ponieważ przy okazji codziennych zakupów można tam również odebrać swoje e-zakupy. Szybko i wygodnie. Sieć Odbioru w Punkcie to również automaty zlokalizowane w placówkach pocztowych i marketach Biedronka – w sumie już ponad 12 tys. lokalizacji. Daje to możliwość dostarczenia paczki do dowolnego miejsca w Polsce i odebrania jej nawet w ciągu siedmiu dni. Niejednokrotnie są to miejsca pozostające do dyspozycji klientów do późnych godzin nocnych lub przez całą dobę, każdego dnia.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Śledzenie przesyłki i mPOS
Obecnie standardem jest, że zarówno sprzedawca, jak i kupujący mają możliwość śledzenia na bieżąco losów przesyłki w internecie. Dodatkowo otrzymują powiadomienia w formie wiadomości SMS-owych i e-mailowych oraz numer kontaktowy do kuriera. Celem takiego udogodnienia jest zapewnienie korzystającym z usług Poczty Polskiej komfortu i standardu obsługi, jakich oczekują. Ponadto, w związku z powszechnym korzystaniem z kart płatniczych, istnieje możliwość dokonania płatności kartą kurierowi w wypadku dostawy przesyłki za pobraniem.
Obsługa zwrotów
E-sklepy w odpowiedzi na potrzeby rynku coraz częściej decydują się na uzupełnienie procesu obsługi zamówień udogodnieniami związanymi ze zwrotami. Wprowadzenie kolejnych rozwiązań stanowi dla kupujących wartość dodaną, skłania ich do ponownej wizyty w sklepie, buduje ich lojalność. Osoby prowadzące e-biznes dzięki ofercie Poczty Polskiej mogą swoim klientom zaproponować bezpłatny zwrot przesyłki każdorazowo lub opcjonalnie bądź zwrot przesyłki na koszt kupującego. Niezależnie od wybranego wariantu atutem Poczty Polskiej jest zapewnienie sklepom internetowym narzędzia, które pozwoli ich klientom łatwo i szybko odesłać swoje zamówienie.
Logistyka w e-commerce to nie tylko droga przesyłki ze sklepu do odbiorcy – to wiele elementów pozwalających spełnić wymagania zarówno kupujących, jak i sprzedających. Ich wspólnym mianownikiem jest zaspokojenie potrzeby poczucia komfortu i bezpieczeństwa. Dlatego Poczta Polska zapewnia liczne rozwiązania ułatwiające prowadzenie biznesu w sieci – m.in. bogatą ofertę artykułów do pakowania, odbiór przesyłek bezpośrednio z siedziby firmy czy łatwą integrację systemową.
Więcej informacji znajdziesz na stronie: odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl.
Artykuł powstał we współpracy z Pocztą Polską