W Światowy Dzień Walki z Depresją, Answear.com wraz z Fundacją Można Zwariować rusza z nową akcją edukacyjną, „Zadbaj o to, co jest w środku”. W dniach 20-22 lutego do pudełka wysyłkowego dodawany będzie „Formularz zwrotu o pomoc” oraz książeczka edukacyjna o zdrowiu psychicznym, stworzona przez fundację.
Z badań EZOP II (Epidemiologia Zaburzeń Psychiatrycznych i Dostępność Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej) przeprowadzonych przez Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie wynika, że co czwarta osoba w Polsce będzie w przyszłości zmagała się z jakąś formą zaburzeń psychicznych, do których zalicza się depresja.
Dlatego, z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją, który przypada 23 lutego, marka Answear.com wspólnie z Fundacją Można Zwariować oraz agencją Feeders inicjuje projekt edukacyjny pro bono „Zadbaj o to co jest w środku” któremu przyświeca hasło „Można zwariować i zwrócić się o pomoc”. To, co nosimy w sobie, nasz dobrostan psychiczny, samopoczucie, choć z pozoru niewidoczne, są o wiele ważniejsze od tego, jak prezentujemy się na zewnątrz.
Prowadzone działania
W ramach inicjatywy powstała specjalna strona internetowa: zwrotopomoc.answear.com, na której znajduje się seria filmów edukacyjnych z rozmowami ze specjalistami na tematy związane ze zdrowiem psychicznym i depresją. Poprzez dodanie do przesyłek z zamówieniami złożonymi w sklepie internetowym „Formularzy zwrotu o pomoc” z QR kodem przenoszącym do strony, marka angażuje także swoich klientów, którzy dzięki temu mogą skorzystać z pomocy ekspertów. Akcję wspierają w social mediach również znane gwiazdy i influencerzy, dla których temat zdrowia psychicznego nie jest obojętny i potrafią o nim mówić otwarcie.
Formularz zwrotu o pomoc
Dzięki dołączeniu do pudełka wysyłkowego „Formularza zwrotu o pomoc”, marka kieruje swój przekaz bezpośrednio do osób, które złożyły zamówienie w sklepie internetowym. Na formularzu znajduje się identyczny QR kod, jak ten z proporczyka oraz książeczka edukacyjna o zdrowiu psychicznym, stworzona przez Fundację Można Zwariować. W ten sposób, marka chce trafić do tych, którzy być może podejrzewają u siebie problemy z zaburzeniami nastroju oraz tych, którzy chcą swoje wsparcie ofiarować innym. Zamówienia z materiałami edukacyjnymi na temat akcji będą realizowane w dniach 20 a 22 lutego.
Kampania powstała we współpracy z agencją kreatywną Feeders, która odpowiada za koncept kreatywny.