Po raz trzeci przyznano nagrody w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Z 38 nominowanych kapituła wyłoniła zwycięzców w 10 indywidualnych oraz 3 kategoriach zespołowych. Grand Prix konkursu otrzymał Wojciech Tomaszewski za dekadę rozwijania marki ANSWEAR w Polsce i kilkunastu krajach Europy.
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku docenia ludzi branży e-commerce, ich nieszablonowe myślenie, efektywność i osobowość lidera. To także przestrzeń do poszukiwania wschodzących gwiazd e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości będziemy mogli obserwować w najbliższych latach.
– Ta edycja konkursu pokazała jak ważną rolę odgrywa osobowość w dążeniu do sukcesu i inspirowania zespołu. Kapituła tegorocznej edycji konkursu poszukiwała nie tylko efektywności, ale przede wszystkim osobistego wkładu w sukcesy marek e-commerce. Lidera z szerokimi horyzontami biznesowymi, komunikacyjnymi oraz rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi – mówi Paulina Wojczyńska, koordynator projektu Dyrektor E-commerce Roku 2022.
Głównym zwycięzcą konkursu został Wojciech Tomaszewski, który w ostatnich miesiącach dołączył do zarządu ANSWEAR. Zdobył statuetkę Grand Prix 2022 oraz nagrodę w kategorii Long Term Cooperation. Tomaszewski posiada 18-letnie doświadczenie w obszarze e-commerce. Od 10 lat związany z ANSWEAR, wtedy jeszcze startupem. W ciągu dekady z sukcesem rozwijał sprzedaż e-commerce nie tylko w Polsce, ale także w 10-ciu krajach Europy. Jest jednym z najlepszych ekspertów w kraju z obszaru cross-border e-commerce. Warto zaznaczyć, że w 2021 roku większość sprzedaży ANSWEAR była generowana na rynkach poza Polską.
Lista laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022
KATEGORIE INDYWIDUALNE:
-
e-Commerce B2B – Bartosz Pilch – Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu SIG
-
Dom i Ogród – Edyta Winkel, Dyrektor e-Commerce JURGA
-
Fashion – Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce i marketingu MODIVO
-
FMCG/e-grocery – Sławomir Siergiejczyk, Dyrektor Handlowy FMCG BEE.pl
-
Sport/Hobby/Turystyka – Wojciech Radziwon, Dyrektor Marketingu i E-commerce R-GOL
-
Tech/RTV/AGD – Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce LANTRE
-
Cross-border – Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej Polskie Linie Lotnicze “LOT”
-
Innowacje – Rafał Czernik, Dyrektor w Allegro, Członek Zarządu Allegro Pay, Allegro
-
Long Term Cooperation – Wojciech Tomaszewski, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu, Członek Zarządu ANSWEAR.COM
-
Omnichannel – Jakub Gierszyński, E-commerce Sales Director Sephora
KATEGORIE ZESPOŁOWE:
-
Najlepszy zespół e-commerce B2B – TIM S.A.
-
Najlepszy zespół e-commerce B2C (podmioty małe i średnie) – TuZwierzaki.pl
-
Najlepszy zespół e-commerce B2C (podmioty duże) – EMPIK
GRAND PRIX – Wojciech Tomaszewski, dyrektor ds. e-commerce i marketingu, członek zarządu ANSWEAR.COM
WYRÓŻNIENIA
-
Joanna Kwiatkowska, Vice CEO KUBOTA – za efektywną reaktywację marki i wprowadzenie jej w świat e-commerce.
-
Marzena Pawłowska, CEO & Dyrektor e-Commerce PHU Zyzio & Zuzia – za sukcesywne rozwijanie sklepu e-commerce w sektorze MŚP.
-
Zespół VisciolaFashion.com – za szeroką świadomość i odpowiedzialność biznesową, którą pokazują dbając nie tylko o swój biznes z sektora MŚP, ale także o sukcesywny rozwój całego rynku e-commerce poprzez zrzeszenie w organizacji biznesowej i wspieranie działań legislacyjnych.
Uczestników konkursu oceniała kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów:
- Iwona Ryniewicz, CMO mBank
- Ewa Szmidt-Belcarz, CEO EMPIK
- Katarzyna Bielecka, General Manager Sephora Polska
- Michał Nawrocki, Vice Prezes TERG (Media Expert)
- Jacek Kinecki, CCO Przelewy24
- Jacek Palec, CEO Frisco.pl
- Joanna Pieńkowska-Olczak, CEO PayU
- Dorota Hechner, Permanent Recruitment Manager Devire
- Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen
- Marcin Półchłopek, Merchant Management Director Allegro
- Łukasz Woźnica, Representative of the Management Board, Apifonica
- Mikołaj Wezdecki, Laureat Grand Prix 2021
- Robert Kalbarczyk, CEO Kinguin